schrikdraad tegen inbraak

Anoniem

Als ik beneden stook in de winter, kan de onverwarmde slaapkamer een aanvaardbare temperatuur hebben. De warmte hoopt zich op onder het plafond. Bij 21°C kan het tegen het plafond in de woonkamer al gauw 28°C worden.
De beton geeft de warmte door en de convectie van de lucht over de iets opgewarmde vloer maakt dat het toch zo'n 16-17°C wordt zonder dat de verwarming in de slaapkamer aanstaat.
Maar omgekeerd zou niet lukken. Het plafond wordt nooit warm genoeg om door straling de onderliggende ruimte op te warmen en convectie treedt nauwelijks op omdat de lucht net onder het plafond het warmst is. Bovendien ligt een vloerverwarming meestal op een isolerende ondergrond.
Dus om het op deze wijze verstikkend heet te laten worden????

De TS heeft m.i. een andere reden om zich te barricaderen met een betonijzer traliewerk dat onder hoogspanning staat.
Misschien is die bejaarde buurvrouw wat al te opdringerig en klimt ze langs het balkon omlaag :-)

Op 14 maart 2020 11:27:53 schreef Ledlover:
......
Heb je dus buren die hun voordeur op straatniveau hebben, dan heb je weinig te vrezen tenzij de criminelen heel specifiek weten dat jij iets leuks hebt in je huis.
......

Ja, in normale tijden, maar je moet toch iets om je ijverig gehamsterde pakken toiletpapier, pasta, houdbare melk, handzeep, afbakbroodjes, blikken bruine bonen en paracetamol te beschermen tegen hongerige meutes met corona virus die wanhopig op zoek zijn naar eten? Ik zou denk ik een magnetron trafo aan dat hek hangen, misschien wel twee of drie, voor de zekerheid. Je weet maar nooit.

mel

Golden Member

Op 14 maart 2020 21:11:32 schreef benleentje:
[...] En die tracing moet dan onder een hoek van 45° op de onderste helft van de leiding. IK heb inderdaad daarom altijd ten onrechte aangenomen dan warmte ook in een vaste stof zich naar boven verplaatst.
Maar dat bij een leiding tracing zoveel mogelijk onderin moet is wel logisch in de leiding zit een vloeistof of gas en in geval van vloeistof kan de leiding ook nog eens gedeeltelijk gevuld zijn en gedeeltelijk gas. Tracing aan de bovenzijde van een leiding is dan ook tamelijk zinloos.

[...]

Tracing onder een hoek van 45 graden is logisch, De leidingen zijn meestal geisoleerd,en als er een leiding lek raakt, wil je niet dat die tracingkabel in het spul ligt.

[Bericht gewijzigd door mel op zondag 15 maart 2020 09:34:52 (17%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Bapaktus

Special Member

Wij wonen in een apartement waarvan de "hoofdslaapkamer" aan de galerij grenst.
Bij mijn buren is al eens ingebroken.
Bij de ene buur d.m.v. "flipperen" (had de deur dus niet afgesloten) maar alleen dichtgetrokken0 en bij de andere buur d.m.v. een "cylinder trekker".
Wanneer wij weggaan sluiten wij al onze kiep-kantel ramen.
Wanneer wij thuis zijn hebben we vaak de ramen in de kiepstand staan.
Máár in de vensterbanken (zichtbaar) een grote glazen vaas met stuiters of schelpen.
Wanneer die, door het openen van het raam, van de vensterbank wordt afgeduwd, worden zelfs de buren naast en onder ons "wakker."
Onze vloeren zijn "belegd" met dikke laminaat stroken.
ruud

fred101

Golden Member

Het is nergens meer veilig, zelfs bij ons in de straat is in 1976 nog ingebroken.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 14 maart 2020 18:41:10 schreef benleentje:
[...]
[...]Dat is wel heel goede informatie een goed geïsoleerd huis heeft nagenoeg geen ventilatie. ....

Uhmm hier een huis uit 2017, isolatie van 30cm in vloer, dak en muren. Echter wel roosters boven de ramen en als je die openzet voel je de wind in je gezicht en de mechanische ventilatie doet ook prima 300 kuub per uur hoor.

Balansventilatie hebben we gelukkig niet, dat is zomers niet fijn, maar in maart prima.

Op 15 maart 2020 12:48:57 schreef K7Jz:
[...]

Uhmm hier een huis uit 2017, isolatie van 30cm in vloer, dak en muren. Echter wel roosters boven de ramen en als je die openzet voel je de wind in je gezicht en de mechanische ventilatie doet ook prima 300 kuub per uur hoor.

Balansventilatie hebben we gelukkig niet, dat is zomers niet fijn, maar in maart prima.

Iedereen bedankt voor de reactie.

Ik heb een paar tips tot me genomen

Ik heb gisteren even de temperatuur buiten gemeten en dat was 6 graden.
Binnen in het huis op tafelhoogte was het 17 graden(ik had wel het raam open naast die kamer die ik gemeten had
Toen het plafon gemeten en die was 21 graden.
Wij hebben boven elk raam een rooster en de ventilatie is 3 standen instelbaar. Maar het hele gebouw is een groot vierkant corridor complex waar 35 woningen op 5 verdiepingen zijn en binnen op de gang (hal )bij de lift en gang daar is het ook in de winter 20 graden. Het gebouw is uit 2019 A++

Maar het belangrijkste is dat het hek nu heel goed vast gezet kan worden Met vier sloten en het hek zelf is niet door knip baar met een tang. Het is geen betongaas maar dikker 6.8.6 Komen ze later terug met een betonschaar dan moeten ze toch wel even hun best doen en mochten ze het hek 3 CM verschuiven dan gaat het magneetcontact wat ik er op gezet heb een signaal geven naar het alarmsysteem en wordt ik wakker en als ze door me hek heen gaan pakt de bewegingsmelder ze op. Morgen ga ik de woningbouw contacten over inklim beveiliging.Licht is er genoeg.

Toch nog steeds had ik liever OOK iets van stroom of schrikdraad op het hekwerk gezet. Dan is het gelijk duidelijk voor de inbrekers !!! Ze hoeven niet dood maar dat ze toch denken, hier niet kloten)

Vannacht heb ik dus voor het eerst met het raam open geslapen (+hek er voor). Trouwens die kamer is niet mijn slaapkamer maar de kamer er naast. en het was een wereld van verschil. Het was niet alleen de temperatuur die 16 graden was. Maar de lucht voelde veel minder benauwd.

GJ_

Moderator

Op 15 maart 2020 15:23:15 schreef Warm: Toch nog steeds had ik liever OOK iets van stroom of schrikdraad op het hekwerk gezet.

Het lijkt me een tikkie paranoïde. Me dunkt dat inbrekers echt niet speciaal voor jou zoveel moeite gaan doen. Een hek en licht zou genoeg moeilijk moeten zijn om een ander slachtoffer uit te kiezen.
Gewoon elders een raampje voltapen en indrukken is veeeeeel simpeler.

Op 15 maart 2020 15:23:15 schreef Warm:
.. gisteren even de temperatuur buiten gemeten en dat was 6 graden.
Binnen in het huis op tafelhoogte was het 17 graden(ik had wel het raam open naast die kamer die ik gemeten had
Toen het plafon gemeten en die was 21 graden.

Ik snap 'm niet. Je hebt het raam open in de woonkamer en in de slaapkamer wordt het dan 17C? 17C in de woonkamer lijkt me niet echt lekker. Voor slaapkamer prima ok maar dan heb je het raam in de woonkamer open :? Vaag.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Anoniem

Als je schrikdraad wil plaatsen moet je toch beseffen dat gewoon de hoogspanningsdraad er aan vastmaken niet zal werken. Minstens één van de draadjes moet op isolatoren vastgemaakt worden. Het beste is nog met twee draden te werken ipv één draad en aarde.
Wie schoenen aanheeft zal daar bij een eendraadssysteem weinig van voelen als het droog is.

Eh, als jij van je kamer een echte bunker maakt met staalstaven die zelfs met een tang niet door te knippen zijn, dan is dat niet om een toevallige inbreker te weren maar zoals ik al dacht moet er daar iets te vinden zijn wat anderen wel heel graag willen hebben. Ik kan al raden wat. Dat verhaaltje van die hitte is maar afleiding.
Enne, als je dit goed vastmaakt an de binnenkant zoals op de foto. Hoe ga je dan je raam terug dichtdoen ?

Op 15 maart 2020 17:20:47 schreef grotedikken:
Eh, als jij van je kamer een echte bunker maakt met staalstaven die zelfs met een tang niet door te knippen zijn, dan is dat niet om een toevallige inbreker te weren maar zoals ik al dacht moet er daar iets te vinden zijn wat anderen wel heel graag willen hebben. Ik kan al raden wat.

Is ook niet zo moeilijk. Dat zijn rollen WC-papier.

chuckie

Honourable Member

Volgens de obescar maatregelen is het plaatsen van verlichting op kritieke stukken of de aanwezigheid van een hond (hoe klein ook) de beste preventie tegen inbraak.

Heren en tegenwoordig ook steeds meer dames van het inbrekersgilde hebben een hekel aan licht en geluid.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
benleentje

Golden Member

ik al dacht moet er daar iets te vinden zijn wat anderen wel heel graag willen hebben.

In elk huis is wel wat te vinden wat inbrekers graag willen hebben maar als het te veel moeite kost en vooral te veel tijd gaat een inbreker daar niet aan beginnen dat is veel te veel risico.

Maar ga jij gouden slingers aan je plafond hangen en je ramen vervangen door diamanten ja dan word het wel interessant en gaat de inbreker wel heel veel moeite doen.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

sommigen zijn er best bang voor, ken plaatsen waar een panic room in huis zit, of zelfs kogelvrij glas, tot aan detectie lussen in de hele tuin om personen te detecteren, in no time staat er dan politie en bewaking bij. dit kwam door ervaring met inbraak overigens, dat wilden ze daar niet nog eens meemaken.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Tijdens mijn opleiding ben ik ooit ergens op huisbezoek geweest bij mensen, die onder een zinken deken sliepen, omdat ze meenden dat de bovenburen ze bestraalden!

Hoe triest kan een mens zijn!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 15 maart 2020 22:05:51 schreef testman:
of zelfs kogelvrij glas

Al mijn vensterglas is absoluut kogelvrij.
Niet kogelwerend, trouwens. ;)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

Op 16 maart 2020 00:06:02 schreef Frederick E. Terman:
[...]Al mijn vensterglas is absoluut kogelvrij.
Niet kogelwerend, trouwens. ;)

Ze schieten niet op je? ;)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 15 maart 2020 22:05:51 schreef testman:
in no time staat er dan politie en bewaking bij.

Hebben onze blauwe slapies daar dan wel capaciteit voor??
Of gaat het om BN'ers of leden van onze nationale uitvr*familie?
In het laatste geval is er natuurlijk wel ruimte.

electronono

nee, geen bn ers of oranjes zijn dat, er is echt wel meer te regelen op beveiliging gebied als je fondsen meer toereikend zijn als bij het gemiddelde huishouden.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
benleentje

Golden Member

Mijn buurman is café eigenaar geweest en heeft ook het en en ander meegemaakt en heeft bij de deur ook wat extra staal e.d. geplaatst om inbreken moeilijker te maken echter is dat van buiten af niet te zien. En verder zit een gezin die heeft ijzeren rolgordijnen voor alle ramen en deuren. Dus ja er zijn genoeg mensen bang maar spanning zetten op hekwerk is toch in mijn ogen net een stap te ver.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Je kunt er dan toch zo'n geel bliksemschichtje op plakken?
Elke analfabeet (en ik ook) weet dan dat ie daar een flinke optater gaat krijgen.
Verder vind ik het merkwaardig, dat het slachtoffer zich bij zijn verdediging angstvallig aan de wet moet houden, terwijl de dader met diezelfde wet zijn bips afveegt en rustig zijn gang kan gaan....

(spaart misschien wc-papier hamsteren, maar volgens mij dateert het fenomeen al van voor covid-19).

electronono

GJ_

Moderator

Waarom vind jij het raar dat iedereen zich aan de wet moet houden? En waar haal je het idee vandaan dat iemand die dat niet doet rustig zijn gang kan gaan? Nederland zit in de top van streng straffende landen van Europa.

Laten we het simpel houden en hier geen kroegwijsheden verspreiden: je huis beveiligen met een elektrisch hek mag niet en is dan ook niet slim. Niet iets om te promoten op CO dus.

Tidak Ada

Golden Member

Die dader moet zich ook aan de wet houden.
Jij bent echter niet gerechtigd eigen rechter te spelen. De dader kan jou ook nog aansprakelijk stellen voor opgelopen gezondheidsschade.
Als de dader zich niet aan de wet houdt is er gerede kans dat ook hij voor de rechter komt. Probleem is dat hij dan eerst gevangen moet worden..... Jij zit echter op een bekende plaats en bent dus snel opgespoord. Als het goed gaat en de dader wordt ook opgespoord, zal hij niet aan zijn lot ontkomen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik vind een belangrijk bezwaar van rolluiken en hekwerken voor ramen en deuren dat hulpdiensten ook meer tijd nodig gaan hebben om binnen te komen, of dat een brand te laat wordt opgemerkt, omdat de rolluiken dicht zijn.