Philips 32PFL3008H/12 reageert niet op afstandbediening

Beste forumleden,

Ik heb hier een Philips 32pfl3008h/12 die niet reageert op de afstandsbediening (Ik heb inmiddels begrepen uit een beetje zoekwerk op dit forum dat het een ramp televisie is!!).

In het begin bleef het beeld donker. dus ik heb de backlight led strips vervangen, nu heb ik wel beeld maar de tv reageert niet op AB.
Ik heb verschillende afstandsbedieningen gebruikt waaronder deze :

https://www.circuitsonline.net/forum/file/29888/forum-post-thumb

maar zonder succes. ik heb ook het IR ontvanger module vervangen maar daar ligt het ook niet.

Ik wil graag de software opnieuw flashen maar dat lukt niet omdat ik in het begin op OK moet blijven drukken.
Iemand enig idee hoe ik hem aan de praat kan krijgen ?

maartenbakker

Golden Member

Ik kan niet zien wat voor ab er op die postzegel staat.. Ik verwacht van wel, maar hb je gecontroleerd of de afstandsbedieningen de correcte types zijn en werkend? Dus niet per ongeluk RF types van luxere modellen uit dat jaar ofzo.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Sorry ik bedoel deze afstandsbediening.

Ja de afstandsbediening is goed ik heb hem getest op een ander televisie. Met deze ab. hoort hij wel te werken want het is origineel. Zou het kunnen liggen aan de mainboard ?

De televisie start gewoon op en je kan de input kiezen via 1 "draaiknop" aan de zijkant maar om in de menu te komen bijvoorbeeld voor software upgrade lukt het niet.

[Bericht gewijzigd door maxuss op donderdag 27 februari 2020 14:38:01 (27%)

TV is volledig gedemonteerd geweest, heb je niet de IR kabel beschadigd of heeft knel gezeten?? Meet je de spanning op de IR module en komt IR signaal richting mainboard???? Let wel alles is mogelijk in deze TV... Snap niet dat er nog geld ingepompt is,vroeg of laat begeeft de TV het toch...

Op 27 februari 2020 19:02:08 schreef smd:
TV is volledig gedemonteerd geweest, heb je niet de IR kabel beschadigd of heeft knel gezeten??

Ik heb dat gecheckt en ik zie niks geks met de kabel. Ik heb ook met een ander zelfde IR Module van een ander TV geprobeerd.
.

Op 27 februari 2020 19:02:08 schreef smd:
Meet je de spanning op de IR module en komt IR signaal richting mainboard????

Op de IR module meet ik wel 5v en de rode LED knippert wel tijdens opstarten. Of een IR signaal richting de mainboard gaat weet ik niet. Hoe kan ik dat meten? (ik zal een nog foto van de mainboard plaatsen).
.

Op 27 februari 2020 19:02:08 schreef smd:
Let wel alles is mogelijk in deze TV... Snap niet dat er nog geld ingepompt is,vroeg of laat begeeft de TV het toch...

Dat klopt! achteraf heb ik dat pas ontdekt anders had ik er helemaal niet aan begonnen!

Als je tussen de - en de IR signaal meet met je multimeter op AC stand, zou je signaal moeten meten, beste is met een scope, maar die heb je niet vermoed ik..

Het ligt inderdaad aan de afstandbediening. Inmiddels heb ik begrepen dat deze televisie ALLEEN met zijn eigen afstandbediening werkt. Ik was blijkbaar aan het proberen met een afstandbediening van een ander model PFL3507. (ze lijken precies op elkaar!).

Bedankt iedereen voor meedenken!

maartenbakker

Golden Member

Oh, een Vestel chassis. Ik had TPV verwacht. Ik dacht wel gewoon RC5 maar die andere AB is misschien RC6.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 2 maart 2020 11:02:10 schreef maartenbakker:
Oh, een Vestel chassis. Ik had TPV verwacht. Ik dacht wel gewoon RC5 maar die andere AB is misschien RC6.

Ik weet (eerlijk gezegd) niet precies wat het verschil is tussen RC5 en RC6. Maar er stond in de Service Menu van de TV zoiets: RC: RC4100.

Ik heb inmiddels een -goedkope- afstandbediening besteld op Amazon en de tv werkt weer zoals het hoort!

maartenbakker

Golden Member

Dat zal wel een RC5 zijn inderdaad. Dit is de naam van de code die de AB uitzendt. RC6 is een nieuwere, geavanceerdere standaard.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

Maar is RC6 niet backwards compatible voor de basis functies ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

philips heeft toestellen die zowel rc5/6 alswel RF doen. de RF ab wil weleens raar doen, de software is dan van slag, meestal ding opnieuw starten met stekker eruit halen en klaar. als de tv dan op de RF ab niet meer werkt, dan werkt een rc5 ab vaak nog wel goed. heb al gehad dat de volumeknoppen ineens de stby functie hadden gekregen, veroorzaakt door update..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 16 maart 2020 17:54:09 schreef testman:
philips heeft toestellen die zowel rc5/6 alswel RF doen. de RF ab wil weleens raar doen, de software is dan van slag, meestal ding opnieuw starten met stekker eruit halen en klaar. als de tv dan op de RF ab niet meer werkt, dan werkt een rc5 ab vaak nog wel goed. heb al gehad dat de volumeknoppen ineens de stby functie hadden gekregen, veroorzaakt door update..

Is het wel mogelijk om ergens te kunnen zien wat voor protocol/standard (RC5/6/RF..) een afstandbediening heeft ? (ergens op de printplaat of een op een sticker?)

maartenbakker

Golden Member

RF is herkenbaar omdat er geen venstertje opzit. Ik denk dat je het verschil tussen RC5 en RC6 met een camera kan zien, maar nooit geprobeerd.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."