Instellen Vacon freqeuntieregelaar.

Wie kan mij helpen met het instellen van een Vacon frequentieregelaar 2.2CXS4A2I1.

Ik wil graag het toerental van een afzuigventilator afregelen. Hiervoor heb ik een frequentieregelaar aangeschaft. Ik kan voor deze regelaar geen handleiding vinden waardoor ik het eigenlijk niet goed weet. Wat ik wel begrijp is dat ik gegevens moet invoeren van de krachtstroommotor die de ventilator aandrijft.

Is er iemand die mij op weg kan helpen.
Alvast bedankt.

Hallo,

Volgens mij is het een NXC. Website van Danfoss is wel info te vinden.

https://www.danfoss.com/en-us/products/ac-drives/dds/vacon-nxs/

[Bericht gewijzigd door Mixsage op zondag 15 maart 2020 22:04:38 (30%)

Weet je zeker dat het een NXC is. Ik had al gekeken op de site van Danfoss, maar ik kom daar niks tegen wat overeenkomt. Het display met toetsen zijn niet hetzelfde.

Bedankt, ik begrijp nu hoe het menu werkt. Ik heb nu de waarden van de motor ingevoerd. Als ik de regelaar inschakel loopt de motor loopt maximaal toeren. Het lukt me echter nog niet om het toerental te laten variëren via het menu. Wie kan verder helpen?

GJ_

Moderator

Het toerental word meestal geregeld met de parameter voor het minimum toerental. In dit geval zou ik eerst even kijken naar parameter 1.1

Op 17 maart 2020 22:52:46 schreef Nasir001:
Bedankt, ik begrijp nu hoe het menu werkt. Ik heb nu de waarden van de motor ingevoerd. Als ik de regelaar inschakel loopt de motor loopt maximaal toeren. Het lukt me echter nog niet om het toerental te laten variëren via het menu. Wie kan verder helpen?

Ook met deze regelaar van Vacon kan je kiezen voor de bediening voor Local of Remote.
Met de local bediening start/stop/regel je de regelaar via het display en met Remote bedien je de regelaar met een externe start/stopknop en met b.v nog een externe potmeter om de snelheid te regelen

Klopt, ik moest even zoeken maar ik kan het toerental van de elektromotor nu via het display regelen. Er bleek in parameter niet juist te staan. Nu wil ik dit extern aansluiten via een schakelaar en potmeter. Maakt het wat uit of dit een gecombineerde schakelaar/potmeter is, of is het beter een losse schakelaar en potmeter te gebruiken. Moet ik ook nog met een bepaalt type potmeter rekening houden?

Een schakelaar/drukknop en een losse potmeter van 10K ohm
(Zie ook het aansluitschema in de handleiding)