Geloso versterker, ingang aanpassen.

anjer

Golden Member

Geloso versterker, ooit met jullie tips tot leven gewekt, werkt uitstekend.

Daar er toch al aan de ingangen gerommeld is, en ik de microfoon ingang niet gebruik,
denk er aan om twee gelijke clinch connectoren te monteren .
Zodat ik twee line-in signalen kan mengen.
Nu vraag ik me af hoe dit precies moet.(Zie schema)
Anodes gemeenschappelijk en dan R 33K en R 68K misschien aanpassen?
Of apart, met eigen koppel C naar rooster (2) van de tweede ECC83?

Origineel:

Anders:

Simpel, maak de condensator in het bovenste schema (origineel) 22nF (22K)los van de anode van de eerste (microfoon-)triode. De tweede lijningang sluit je dan aan op de losgekomen C van 22nF. De microfoonknop heeft nu lijngevoeligheid.

RAAF12

Golden Member

Omdat je de mic pre-amp toch niet gebruikt kan je simpel de anodeweerstand losmaken, dat geeft minder ruis. Vervolgens heb je bij de pijl een extra line input die te mengen is met de line 1.
Er staat fono bij die ene input, dat zal bedoeld zijn voor een kristal pick-up element. Dat is een stuk gevoeliger dan een standaard line in signaal. Maar met een verzwakker is daar een mouw aan te passen.

anjer

Golden Member

Buzzy en RAAF12, hartelijk dank voor jullie tips.
Dit is inderdaad veel simpeler en makkelijk te doen.
Zou de aanpassing ook via een (geschikte) schakelaar kunnen doen, zodat de microfoon functie nog te gebruiken is.
Ik gebruikte de fono ingang al voor een line in signaal, dit werkt prima.
Met vriendelijke groet.

leeg wegens dubbele posting.

[Bericht gewijzigd door buzzy op vrijdag 20 maart 2020 09:34:10 (93%)

Buzzy en RAAF12, hartelijk dank voor jullie tips.
Dit is inderdaad veel simpeler en makkelijk te doen.
Zou de aanpassing ook via een (geschikte) schakelaar kunnen doen, zodat de microfoon functie nog te gebruiken is.
Ik gebruikte de fono ingang al voor een line in signaal, dit werkt prima.
Met vriendelijke groet.

De grotere versterkers van Geloso hebben standaard twee lijningangen, met een schakelaartje en aanvankelijk twee speciale Geloso entrees. De latere versies ook met cinch (RCA of tulp plug), zoals op de foto.

[Bericht gewijzigd door buzzy op vrijdag 20 maart 2020 09:36:31 (47%)