service menu Philips en wat is Ziggo Aging ???

Ik wil in het service menu maar ik krijg een melding van een rechthoekig scherm met 2 witte balken onder en boven met in het zwart de code 04902. Ik kan verder niets doen. Verder las ik de service manual een een setting over ziggo aging en panel aging new panel. Wat betekent deze waarde nou eigenlijk die het doen vermoeden: softwarematige veroudering ...?

betreft een Philips pfl 47 met het TPN10.1E la chassis.

*hier heb ik geen app voor nodig
Arco

Special Member

wat is Ziggo Aging ???

Dat je voortijdig grijze haren krijgt van ziggo?... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

JA, zo zie je maar hoe de industrie met elkaar afspraken maakt denk ik dan en belangenverstrengeling zelfs in de hardware doorsijpelt. MEt welk doel dan >?

*hier heb ik geen app voor nodig
wtt

Golden Member

Nou ben ik geen TV specialist, maar dit klinkt meer naar een soort van softwarematige compensatie om de gevolgen van hardwareveroudering minder storend te maken. Als led's bijvoorbeeld verouderen kan het afgegeven kleurenspectrum veranderen. De software in de TV kan dit compenseren. Vergelijk het met autolak met verouderingscode.

De software van de tv herkend geen Ziggo aging tenzij u een CI+ module van Ziggo gebruikt en die niet verwijdert heeft. Maar waarom wil u het servicemenu benaderen want als de tv normaal werkt is dat helemaal niet noodzakelijk.

De backlight leds die ik heb vervangen hebben een iets andere kleurtint dan de originele en daardoor is de kleurtint iets te groenig/gelig. Ik heb inmiddels dat wel aangepast met de servicecode menu code die wel werkte nl 062596 en info knop i.p.v. volgens de service manual 062596 en home knop. Dan krijg ik dat rare scherm met (fout?)code. Maar die ziggo aging is toch arbitrair, je kan toch KPN hebben ipv ziggo dus was is dit nou voor rare instelling...?

*hier heb ik geen app voor nodig
Arco

Special Member

Ik neem aan dat die ziggo CI+ module zelf menuitems toe kan voegen, dus dan is het wel weer te verklaren...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Gissen kan ik ook, niemand die het echt weet ??

*hier heb ik geen app voor nodig
maartenbakker

Golden Member

Is die code geen urenteller toevallig?

Op 20 maart 2020 16:44:12 schreef ronny530:
De software van de tv herkend geen Ziggo aging tenzij u een CI+ module van Ziggo gebruikt en die niet verwijdert heeft. Maar waarom wil u het servicemenu benaderen want als de tv normaal werkt is dat helemaal niet noodzakelijk.

De TV werkt niet normaal, dat is het probleem juist als ik het goed begrijp. Weet jij wat Ziggo aging is?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De code is inderdaad het aantal uren ja, toen ik met de goede code in de sam kwam. Maar kan in die niet verder alle settings zijn die wel in de service manual staan. Is er nog een speciale code of submenu bij Philips om alle settings te zien ?

*hier heb ik geen app voor nodig