senioren hulp gevraagt voor vader zoon project

Het zal nog een hele operatie worden om de zender operationeel aan de band te krijgen.
Ik ga er even van uit dat het hier over een middengolf zender gaat.
De moeilijke punten die je tegen komt zijn:

1- Werkt de zender zelf nog na dertig jaar buiten gebruik te zijn geweest.
2- Werkt de modulator nog, welke modulator gebruik je een externe of een ingebouwde in de zender zelf.
3- Heb je een aparte aarde, zo niet spuit dan enkele koperen buizen de grond in.
4- Hang een antenne draad ergens op en breng deze in resonantie met de frequentie.
5- Als alle punten hierboven zijn voldaan, test dan de zender en schat je bereik in.

Voor een leek is dit vrijwel niet te doen, je moet wat basis kennis over zenders, antennes en radiotechniek hebben.

Telefunken Sender Systeme Berlin
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Op 11 maart 2020 18:24:39 schreef goudvink:
foto,s kan ik regelen als dat gewenst is

En dat was totnogtoe het laatste dat we van deze T/S mochten vernemen, alweer meer dan een week geleden. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat er nog veel komt, ook niet de beloofde foto's. Maar hoop doet leven.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Anoniem

Hoop? Vind je het dan aangewezen/verantwoord dat ie er mee doorgaat?

Ik hou het op een zielig verhaaltje om medelijden op te wekken en zo te motiveren mee te helpen aan illegale praktijken.
Vooral omdat ie nog meegeeft dat de zender destijds gebouwd is door iemand met een beperking. Om de dramatiek nog wat te verhogen.
Het ligt er wat al te dik op. Het is dé truc bij de gottalent programma's om de sympathie van de jury (en punten) te winnen.

@MartinV, goeie tips, maar geloof je nu echt dat iemand voor een eenmalige uitzending een aparte aarding gaat slaan ? Dit bewijst dat de truc werkt ;-)

Als je aan de hand van de puntjes die je opsomt het bereik moet schatten, dan heb je wel wat méér nodig dan basiskennis.
Ik zou zeggen , een vrij grondige kennis en de nodige meetinstrumenten.
En wie dat allemaal gauwgauw in een handomdraai moet eigen maken moet van goeden huize komen.