Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

DHL parcel heeft dagelijks klachten op twitter dat een pakketje als "u was niet thuis" is gemarkeerd terwijl men gewoon thuis was. Als er dan nog een briefje achtergelaten is kan je denken: die mensen hebben de bel niet gehoord. Maar ook dat vertellen ze er regelmatig bij: Geen briefje.

De klantenservice zeggen dan: We gaan er wat aan doen, en dat gebeurt dan niet....

Maar dat is m.i. in de DHL groep de grote uitzondering.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Dat probleem speelt vrees ik bij elke bezorgdienst. Ik heb zoiets bij DHL ook een keer gehad bij een pakje dat ik verstuurd had (was ergens achtergelaten geloof ik) en wel meteen geklaagd.

Ik geloof dat DPD de ergste is. Werkt DHL eigenlijk uitsluitend met eigen chauffeurs of ook met freelancers? Ik sprak een tijd geleden een freelancer in een witte bus (geen DHL dacht ik, dom genoeg vergeten voor welke dienst hij reed) die aangaf bewust nooit aan te bellen vanwege tijdsdruk. Hij kwam dan liever 's avonds in zijn eigen tijd terug.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 14 maart 2020 15:30:47 (15%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
mel

Golden Member

Niet aanbellen? Hoe weet je dan dat hij er is?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
pa3gws

Golden Member

Op 14 maart 2020 15:58:18 schreef mel:
Niet aanbellen? Hoe weet je dan dat hij er is?

Niet ze leggen het gewoon voor de deur.
Hier ook al twee keer meegemaakt, ook bij de bovenburen afgegeven zonder eerst te kijken of ik thuis was.
Hij moest daar ook zijn dus gelijk mijn pakketje daar ook maar afgegeven.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
maartenbakker

Golden Member

Of ze doen helemaal niets, degene die 's avonds kwam die belde achteraf en toen hij langskwam en ik vroeg waarom hij dat niet op zijn route had gedaan legde hij uit dat hij nooit briefjes opvolgde of bij wat grotere huizen aanbelde. Opzich is dat later bellen wel weer netjes, maar dat ze dat doen omdat ze anders niet uitkomen met hun route is een structureel probleem met de planning.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Chinese watts?

https://www.ebay.com/itm/200W-Flexible-Solar-Panel-Monocrystalline-Con…

In de header : 200 Watt
In de product specifications : 40 Watt
Maar dan wel 5.5Volt, 3A

Tja.

deKees, kan die 5v op de usb lader slaan?

GMT+1

@Progger

Ik denk het niet. Het is een paneel met 10 cellen, en een cel geeft normaal ongeveer 0.6 Volt.

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

BTW is geen probleem.

Hoe ontduik jij die dan? Nog afgezien van het geldbedrag zie ik vooral een pak meer gedoe: totnogtoe vond ik de pakjes gewoon in de bus (of op de afgesproken plaats, als ze te groot waren) maar als er iets te betalen valt wordt het ingewikkelder - stroever, trager, al wat ik niet wil.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Dat is lang geleden al in het nieuws geweest. De BTW gaat in de verkoopprijs verwerkt worden die je op ebay ziet, als ik het goed heb begrepen. Ebay zorgt dan voor de afdracht.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
GJ_

Moderator

Volgens mij moet de consument aan de shop betalen en moet die zorgen dat het de grens overkomt en die BTW afdragen. Zo begreep ik het tenminste.

Shiptronic

Overleden

Op 20 maart 2020 20:10:47 schreef big_fat_mama:
[...]

Hoe ontduik jij die dan? Nog afgezien van het geldbedrag zie ik vooral een pak meer gedoe: totnogtoe vond ik de pakjes gewoon in de bus (of op de afgesproken plaats, als ze te groot waren) maar als er iets te betalen valt wordt het ingewikkelder - stroever, trager, al wat ik niet wil.

Ik heb het niet over ontduiken, maar gewoon betalen = geen probleem.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Als de btw inbegrepen is bij de betaalde prijs bij aankoop, zoals eerder aangegeven, dan is dat inderdaad geen probleem. Misschien kunnen we dan zelfs duurdere dingen uit China laten komen, zonder veel rompslomp, maar hoe gaat het zitten met invoerrechten?

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Aliexpress stuurt tegenwoordig (weer?) mailtjes als je bestelling als verstuurd gemarkeerd is:

code:

   Uw pakket is onderweg!

   [1]AliExpress

   [2]Mijn bestellingen [3]Help Center [4]Koperbescherming

   U kunt uw pakket binnenkort verwachten!

Maar dit doen ze ook als je "EVA" (hun automatische hulp robot) verteld dat je een klacht hebt over een bestelling (de klacht was: Jullie (aliexpress) mailen me "pakket ligt bij je postkantoor" terwijl dat niet zo is), aangeeft welke bestelling en dan NEE antwoord op de vraag of je een dispuut wil starten. Ze opent dan toch een dispuut.

Als je dan later op de middag het pakket ontvangt (gewoon afgeleverd, niets postkantoor), de boel als ontvangen markeert en het dispuut annuleert..... Dan krijg je bovenstaand mailtje ook (dit is een copy-paste van het mailtje over het annuleren van het conflict...).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Mij valt intussen op dat ik al zeker twee weken niets heb ontvangen vanwege ome Ali, er staan er toch een dertigtal open. Corona?

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

25-mrt besteld, 10-apr binnen
3-feb besteld, 16-apr binnen
21-jan besteld, nog steeds niet binnen (14-mrt uit land van herkomst vertrokken).

Allemaal gratis verzending, maar weet niet met welke maatschappij het verstuurd is.

Dus is vooral een gevalletje pech als je niets krijgt denk ik.

bij mij komen ze ook gewoon binnen. donderdagdag mijn connectors gekregen besteld op 11/03
vrijdag mijn plugs ontvangen, besteld op 2 april

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Gisteren binnen, 9 feb besteld.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Loopt inderdaad sterk uiteen. Maar het ligt niet stil.

If you want to succeed, double your failure rate.

Had een kleine LiPo besteld, groot was mijn verrassing toen ik een speelgoedbootje kreeg, pas na het openen van het bootje kwam ik erachter dat de LiPo erin zat. 8)7

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Lipo's mogen voor zover ik weet zomaar niet verzonden worden, vandaar de nepverpakking.

LDmicro user.

Haha geinig, dat heb ik nog niet eerder gezien

If you want to succeed, double your failure rate.

ze hebben er weer wat op gevonden dus, waarschijnlijk heeft die chinees al een paar pakjes terug gehad met de info: lipo mag niet op zichzelf worden verstuurd.

dus dacht die.... als ik het ergens inbouw...

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Dit topic is gesloten