Samsung Smart TV

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Samsung smart tv type: UE40D8000YS

Toestel start op, speelt zoals het moet maar valt steeds uit na +-10-15 seconden en start weer op enz...(herhalende lus)

Heb al eens een factory reset gedaan maar dit helpt niet. Ook al eens nieuwe software proberen in te laden maar dit lukt niet wegens te weinig tijd.

Iemand een idee?

Bedankt!

Shiptronic

Overleden

Al eens geprobeerd met de netwerk kabel eruit? ook even alle USB spullen eruit trekken. Bij mij was dat de oplossing het ding update zichzelf kapot. Speel alweer bijna een jaar.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 21 maart 2020 17:08:31 schreef Tom-17:
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Samsung smart tv type: UE40D8000YS

Toestel start op, speelt zoals het moet maar valt steeds uit na +-10-15 seconden en start weer op enz...(herhalende lus)

Heb al eens een factory reset gedaan maar dit helpt niet. Ook al eens nieuwe software proberen in te laden maar dit lukt niet wegens te weinig tijd.

Iemand een idee?

Bedankt!

Hallo,

Dit is een probleem van uw Nand geheugen in uw mainboard,
Welke firmware versie heb je?

Toestel model code: UE40D8000
Softwareversie: T-GAP8DEUC-1009.0

Ja, NAND geheugen kan corrupt worden, maar wat is dat nou eigenlijk ? Ik heb het gehad met diverse D series toestellen van Samsung. Eén keer is het mij gelukt het NAND te 'bevriezen'met gas uit een spuitbus en dan meteen de tv op te starten. Rare tip maar t werkte dus wel (wel na 5 x proberen ofzo hoor). Als je nog met de info menu mute power de tv in service mode kan komen kan je zien of daar ook nog data aanwezig is of niet. Als bij de setting tv type tunertype enz. niks meer staat en ook niks meer kan kiezen en tv alsnog doorstart, is de data corrupt en moet je de NAND flashen of vervangen met een goede geprogrammeerde. Deze repairservice op 'bootloop' kan je op Ebay zoeken in Engeland is iemand die dit voor je kan doen (ik was echter moederbord en geld toen kwijt, en probleem niet opgelost....) Soms op Alix of elders op internet wordt er wel eens een geprogrammeerde NAND aangeboden. Of is er ook iemand in NL die dit kan met deze 2x48 pins Nand chips? Ik heb nl eentje niet goed geflasht in mijn mediaboxje V88 die nou ook niet meer werkt. Een 48 pins NAND flasher is nl nog duur om te kopen als je t maar een keer moet doen.... voor je tv dan.

*hier heb ik geen app voor nodig

De D8000 heeft BGA nands en niet zoals bij de D5700 serie die je eenvoudig met een soldeerbout kunt solderen. Het is overigens niet altijd de nand die het probleem veroorzaakt, ook de processor zelf is vaak stuk.

JA weer meer weggooi en programmed EOL (end of life) principe van de grote fabrikanten... en bewust niet repareerbaar gemaakt... kan niet meer maar toch wordt het zo gemaakt... jammer...

*hier heb ik geen app voor nodig

Het is nog mogelijk om in de service menu te geraken(info menu mute power).

Is er dan geen mogelijkheid om nieuwe software op het toestel te steken zodat deze zichzelf hersteld?

Ik lees online enkel over software upgrade via USB of rechtstreeks via internet. Is er geen mogelijkheid om software rechtstreeks via pc naar tv te pushen? Bv. COM poort?(RS232 naar USB)

Shiptronic

Overleden

Een slecht signaal ga je niet oplossen met een firmware update.

[edit] oeps, 2 topics door elkaar gehaald

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op maandag 23 maart 2020 14:11:48 (26%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Er is geen sprake van een slecht signaal zo te zien, maar het probleem is dat een corrupte NAND makkelijk opnieuw corrupt raakt als hij eenmaal moe is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Kik eens op het Duitse forum(word vertsslt)HIFI-FORUM.DE.zoek daar onder smart tv samsung,en er staan verscheidene oplossingen over bootloop en dergelijke.Succes