Gezocht datablad CTI OC5SC25 10Mhz OCXO

Gezocht datablad CTI OC5SC25 10Mhz OCXO
Is dit een OCXO met een 0-5V regelspanning ?

Guus@Sint-Michielsgestel

Bij 2.0V is deze OCXO ongeveer 10.0MHz. Ik gok zo dat 4V de max is. Boven de 4V doet de frequentie niet veel meer veranderen.

Ik zag nieuwe te koop bij Ali,
en tweede handse, zijn de nieuwe afgekeurde types ?

Guus@Sint-Michielsgestel
Arco

Special Member

Bij Ali is er maar 1 manier om daar achter te komen: bestellen en uitproberen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ha Waters,

Ja dat is er een met 0...5 V regelspanning.
Het is een OC (Oven Compensated) 5 (5 V) SC (stress compensated) 25 (code voor de uitgang interface)
Deze is heel nauwkeurig en stabiel 5 ppb en een veroudering van 50 ppb / jaar.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Geacht Forum,
zojuist de OCXO binnen gekregen.
Hij is uitgezaagd uit een printje.

Het lijkt allemaal te werken, maar wat ik me afvroeg,
wat gebeurt er als ik dit in een afgesloten doosje stop.
Er wordt nu constant ongeveer 1 Watt gedissipeerd.
Dat is volgens de spec.
Maar loopt de temperatuur dan niet te hoog op ?

Guus@Sint-Michielsgestel

Ha Waters,

Mooi dat hij werkt heb je de regeling geprobeerd en hoe is de golfvorm ?
Je schrijft 1 Watt dat vindt ik veel ik neem aan het totaal.... kan je zien wanneer de oven op temperatuur is aan de stroom afname.
Wat bedoel je met een doosje ! ik neem aan dat je de oscillator in een behuizing monteer met de rest van de elektronica.
Een extra behuizing om de oscillator heeft waarschijnlijk geen groot effect de regelaar (controller) in zo afgesteld dat een en ander gebaseerd is op de thermische lek als je dit verstoort ontstaat er een rimpel op de regelkarakteristiek.
Weer iets anders is het als je de buiten isolatie (oven) kan voorzien van een regel systeem maar waarschijnlijk doet de binnen regelaar het dan niet meer goed of helemaal niet.
Je moet niet vergeten dit is een precisie oscillator daar kan je zomaar geen verbeteringen op aanbrengen.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Ha Henk,

Wat voor golfvorm bedoel je ( 10 MHz ) ?
Volgens de spec trekt ie 600 mA bij opstart en 200-250mA als
ie eenmaal op temp is. Dit is 0.200 x 5 Volt = 1Watt .

Guus@Sint-Michielsgestel

Ha Waters,

Ja dat is correct dat is het totaal is dat kan niet anders :D ja ik bedoel de uitgang ziet die er nog goed uit ?

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Hallo Jongens,

iemand dat datablad nog ergens?
ik kan het echt nergens vinden op internet.

Tony

Electronics enthusiast, TEA and Radio Amateur (PE1ONS) https://www.youtube.com/TonyAlbus

Datab;ad gevonden als iemand anders het nodig heeft, op mijn youtube kanaal is het beschikbaar voor download onder het filpje.

Electronics enthusiast, TEA and Radio Amateur (PE1ONS) https://www.youtube.com/TonyAlbus