Samsung LE37B530 heeft problemen met digitale ontvangst

Had deze lcd tv vervangen met een defecte AS15F chip op de tcon ivm de bekende chroma/contrast storing en even getest en tv leek weer 100 procent ok. Echter bij mijn ouders nu hij lijkt niet zo goed om te gaan met het dvc signaal van Ziggo, want ik heb af en toe schokkend bevriezend beeld met artefacten en ook soms wegvallend geluid ook. Is heteen slechte signalprocessing die of door een slechte antennekabel of gestoord signaal komt of toch van de tv zelf of iets anders wat stoort. Op het digitale testbeeld is het goed waar te nemen met dat witte blokje wat over het beeld vliegt en in het midden dat piepje afgeet en dan het kruis doet opflitsen. Soms bevriest deze dus samen met het geluid. Iemand een idee ? De vorige tv had er nauwelijks last van , ook al digitaal was deze aangesloten.
De antennekabel is al met metalen gesealde connectors, wel op een splitter met metaal in de oude coax dozen naast de radio doos waar nog een open antenneplug met plastic kapje opzit. Kan die dit ook veroorzaken of is het probleem toch de tv ?

*hier heb ik geen app voor nodig
Shiptronic

Overleden

die met plastic kapje is vragen om ellende, als de kabel van hetzelfde bouwjaar is, is de afscherming waarschijnlijk ook niet voldoende.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Kijk naar de signaalkwaliteit die de TV aangeboden krijgt.
Die kan je hier vinden:
https://forum.fok.nl/topic/2431830 Het gaat wel over een andere TV, maar je moet het vinden via de 'Zelfdiagnose' van jouw TV.
Sluit de TV aan met een goede en zo kort mogelijke coaxkabel direct aan de AOP. Haal alle splitters ertussenuit. Verwijder ook de coaxkabel naar de radio. Is de signaalkwaliteit onvoldoende dan ligt de fout in de installatie van Ziggo.

Heb inmiddels de kabels met F connectoren opnieuw gestript en de radio kabel afgeschermd die was nog met oude kabel en plug. En tv zat op de radio aansluiting ipv de tv. Een iets te korte middenkern van een kabel leek niet goed contact meer te maken, en brak ook af. De F connector die handmatig er op geschroefd was was losgekomen. Tv lijkt het in ieder geval beter te doen. Of is een update misschien nodig van de firmware. Het is nl nogal een oude lcd met dvc.

[Bericht gewijzigd door Bart64 op zondag 22 maart 2020 18:00:40 (23%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Tv heeft wel minderlast ervan maar de vastlopers af en toe blijven toch terugkomen, op alle zenders ook bijna. Is het toch een ander probleempje met de videoprocessing misschien? KAn het ook een voedingsprobleempje zijn, dit omdat ik paar keer met kanalenzoeken steeds problemen had (sorteren kanalen ging door elkaar heen, id zender klopte dan ook niet en zappen ging ook willekeurig niet in volgorde). Dus... iemand die het ook eens heeft gehad? Of is een update firmware misschien nodig ?

*hier heb ik geen app voor nodig

Als de TV stoort en de signaalkwaliteit is goed, dan zit het probleem in de TV. Je kunt dan de voedingsspanningen in je TV controleren. Is die goed dan zit de fout in het mainboard en dan kan ik je niet verder helpen.

Tv staat bij mijn ouders, en op sommige zenders meer dan andere (hd dan op 1 ,2 3) Lijkt of ie de snelheid soms niet kan bijhouden en dan stuttert ie, ook even met geluid. Zal eens voeding checken.

*hier heb ik geen app voor nodig

Of ik lees er over heen, heeft U de signaalkwaliteit al uitgelezen van de tv.

Waarom weggooien als het betaalbaar te repareren is!

Normaliter kunnen de radio en tv niet verkeerd op de antenne kast van Ziggo aangesloten worden en als dat toch gebeurt dan zal er geen digitaal signaal beschikbaar zijn. Wat wel vreemd is dat de tv wel signaal ontving terwijl die op de radio aansluiting was aangesloten en dat duidt eigenlijk op een defecte antennekast.

Signaal kwaliteit is 99-100 procent, bitfoutfrequentie af en toe 1 naar 6. Op sommige kanalen meer dan andere. Andere tv had er minder last van. Kan het aan een losse tuner module of plug/afscherming liggen?

*hier heb ik geen app voor nodig

Op zich netjes, ja,het zijn zeker pluggen/afschermings problemen!

Had bij mijn ouders hetzelfde probleem met een Samsung C-series.
Ook bij die TV een signaalsterkte tussen 98 en 100% en een bitfoutfrequentie die schommelde tussen 0 en 6.

Hun huis was nog geen 10 jaar oud en de antennekabels waren er direct voor oplevering in aangelegd. Heb al die kabels vervangen door dubbel afgeschermde coax (Hirschmann) en allemaal nieuwe connectoren er aan gezet. Sindsdien geen enkel probleem meer gehad.

Signaalsterkte mag zelfs terugzakken naar 60%, zolang de bitfoutfrequentie maar stabiel op 0 blijft.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ok zal dan eens even die boel veranderen.

*hier heb ik geen app voor nodig

Er is tegenwoordig zo ontzettend veel elektro-smog (3G/4G/5G/Wifi 2.4GHz/Wifi 5GHz/DVB-T2 (vooral deze!)/...), dat coaxkabels en -connectoren die niet voldoende zijn afgeschermd, gemakkelijk instralen en daardoor snel tot verminking van signalen leidt.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Het hangt er ook van af of je SD of HD kijkt.
Ziggo heeft de neiging de (gekopieerde dus dubbel) SD kanalen te plaatsen op frequenties die gevoelig zijn, zoals rond 800 MHz van 4G.
(Gekopieerde kanalen vind je op pr 925 Ned 1 enz.)