tft scherm slecht beeld

Besten,
al jaren gebruik ik voor diverse toepassingen een 10" tft schempje van Lenco. Type nr TFT_1020. Toestel heeft tv A/V usb vga sdcard aansluitingen. Tevens een inwendige batterij 7.4V. De connector van de externe adaptor aansluiting was gebroken en moest vervangen worden.
Na openen moest ik 2 "normale" connectoren losmaken alsook twee verbindingen naar het scherm. Van deze weet ik de juiste naam niet. Het zijn zulke plastiek folie met baantjes op die overgaan in een aansluitstrookje. Deze moesten ook los om het geheel te kunnen open klappen. DC connector gerepareerd verbindingen (moeilijk) terug geplaatst en getest. Nu is het beeld helemaal veranderd. Schaduwen en gezichten zijn zeer geprononceerd en lijken wel blinkende vlakken.Na nog een paar keer geopend en contacten gereinigd, nu helemaal vervormd beeld. Wat kan er verkeerd gegaan zijn?

Bedankt,
Etienne

Heb je dit probleem ook bij de andere ingangen?

GMT+1

Jawel , maakt niet uit welke ingang. Bediening en alles werkt , alleen
het beeldscherm wordt slecht aangestuurd. De enige verbindingen met het scherm zijn de 2 plastiek strips.

Arco

Special Member

Zijn die 2 connectors niet beschadigd? (is fragiel spul meestal)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 24 maart 2020 10:30:38 schreef Arco:
Zijn die 2 connectors niet beschadigd? (is fragiel spul meestal)

Op zicht niet, maar heel zeker ben ik niet. Kan dat heel moeilijk beoordelen.

Heb je die aanluitingen naar t scherm misschien niet per ongeluk verwisseld en zijn ze misschien ook niet anders qua aantal doorverbindingen? Schoonmaken kan soms de gevoelige laag op de lcd aantasten, je mag dit ook niet met alles zomaar schoonmaken (alcohol en zo ook niet , lost de opgedampte verbindingen beetje op die toch al door de tijd heen oxideren waardoor veel displays vaak uitvallen) Probeer anders eens iets druk uit te oefenen op deze strips en kijk of het effect heeft. Maar misschien is door statische electriciteit een ic beschadigd...Soms is ook iets echt kapot.

*hier heb ik geen app voor nodig