Gallery 100 Wittenborg/ Douwe Egberts

Hallo wij hebben voor onze modelvliegclub een koffie automaat gehaald. Het is een Wittenborg Gallery 100.
Deze scheen het te hebben gedaan ( bij de vorige eigenaar ) maar geeft bij ons telkens de fout code LO aan ?
Heb het verwarmingselement gemeten maar daar staat totaal geen spanning op?
Moet er bij vertellen dat we het apparaat horizontaal hebben vervoerd ( weet niet of dit uitmaakt voor zo,n apparaat ?)
Wie o wie ????? _/-\o_
Groetjes,Cor

Shiptronic

Overleden

LO= Low? ofwel boiler is leeg, en als beveiliging tegen een verbrand element komt er geen spanning op?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Hoi Shiptronic.
Nee de boiler is helemaal vol met water.
Volgens de gebruiksaanwijzing betekent deze fout code het dat het water niet op temperatuur is ?

kijk eens of er geen clickson temperatuur beveiliging op het element zit die eruit ligt, sommigen kun je resetten.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ga het morgen direct uitproberen Testman !!
Groet, Cor.

Misschien trap ik nu een open deur in, maar het apparaat heeft toch wel voldoende tijd gehad om het water op te warmen?

Vervangen DOOR.

Hoi Boudie. Ja hij heeft uren aangestaan maar word niet warm.
Weet echt niet waar ik het probleem ( alsnog ) moet zoeken. Staat totaal geen spanning op het warmte element ????
Gr, Cor.

Controleer verwarmings relais eens, willen wel eens verpiept zijn

Er zit binnenin een schakelaar, achter de deur die open moet om hem te vullen. Ik neem aan dat je die goed hebt staan? Da's een soort service stand ofzo. Wij hebben dezelfde machien ;)

Hoi allemaal bedankt voor de berichten. Heb het al gevonden. Het was een v.d. 2 relais in de voeding die niet meer goed was.

ervaring... maar ben geen god !