AEG Droger Lavaterm T55500 werkt niet meer

Mijn droger wil geen programma meer draaien. Wanneer ik een programma selecteer en vervolgens de start/pauze knop indruk knippert deze drie keer snel maar start niet op. Volgens AEG is dit een probleem met de vochtmeting. Ik heb de koolborstels gecontroleerd en deze maken nog steeds contact met de as en trommel. Ook heb ik de trommel en as en beide koolborstels schoon gemaakt met IPA. Verder de schoepen in de trommel schoon gemaakt. Condensator is schoon en opvangbak is leeg. Wat kan nog het probleem zijn?

Is een probleem met deurslot herkenning, pinnetje bovenin deur nog heel /niet afgebroken??

Heb het deurslot nagekeken en lijkt gewoon intact. Wel zag ik een brandvlekje, lijkt het wel, bij het deurslot. Zie eerste foto.

Op 21 maart 2020 10:42:58 schreef Yole:
Heb het deurslot nagekeken en lijkt gewoon intact. Wel zag ik een brandvlekje, lijkt het wel, bij het deurslot. Zie eerste foto.

Wanneer je het vermoedelijke "brandvlekje" er niet gewoon af kunt vegen, kon het wel eens 'echt' zijn. En dan is er inderdaad iets anders aan de hand (geweest).

Op 21 maart 2020 12:47:14 schreef herbert116:
[...]
Wanneer je het vermoedelijke "brandvlekje" er niet gewoon af kunt vegen, kon het wel eens 'echt' zijn. En dan is er inderdaad iets anders aan de hand (geweest).

Ik krijg het vlekje er niet vanaf. Wanneer je hem van dichtbij bekijkt dan zie je ook dat het echt een brandvlek is. Zou dit dan idd het probleem kunnen zijn?

Op 21 maart 2020 13:06:48 schreef Yole:
[...]

Ik krijg het vlekje er niet vanaf. Wanneer je hem van dichtbij bekijkt dan zie je ook dat het echt een brandvlek is. Zou dit dan idd het probleem kunnen zijn?

Tenzij het 'doorslag' van binnenuit is, zou er iets van verbranding buiten de schakelaar op dat plekje terecht kunnen zijn gekomen. Dus goed zoeken of je daar in de omgeving iets kunt vinden. Anders ben ik bang dat je in ieder geval de schakelaar moet gaan vervangen. Brandplekken zijn meestal een slecht teken maar kunnen tegelijkertijd een goede aanwijzing zijn.

Microswitch is verbrand,wordt een nieuwe en dan werkt machine weer OK

Ik heb de switchmodule vervangen en de droger loopt weer.

Dankjewel voor de input allemaal.

:)

Op 26 maart 2020 08:29:12 schreef Yole:
Ik heb de switchmodule vervangen en de droger loopt weer.

Dankjewel voor de input allemaal.