Nette manier kabels bundelen kruipruimte

Uit interesse:
Heb je daar een voorbeeld van Testman. En zijn deze handig in holle snelbouw stenen?

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Op 26 maart 2020 16:15:45 schreef KlaasZ:
Waarom moeten Gamma en Praxis nou weer afgekraakt worden? Die verkopen inderdaad RVS spaanplaatschroeven en die zijn echt RVS. Ik heb er een aantal buiten gebruikt en die glimmen nog steeds na enkele jaren.

Die ik ooit gehad hebt van deze bouwmarkten draaide het kopje nogal erg snel van de rest van het schroefje. Dat heb ik bij professionele RVS schroeven nooit gehad, als het daar te zwaar gaat draai je de sleuven aan gort. Afgebroken schroeven heb ik in de prof. uitvoering nooit gehad.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Op 26 maart 2020 18:16:22 schreef Robbe de Smet:
Uit interesse:
Heb je daar een voorbeeld van Testman. En zijn deze handig in holle snelbouw stenen?

Schnabl 30780 of Schnabl 31300 i.c.m. Schnabl 31060. Gebruiken wij ook op 't werk, zijn aan de prijs maar wel fijn in gebruik.

Op 26 maart 2020 18:55:46 schreef Schuurprutser:
[...]

Schnabl 30780 of Schnabl 31300 i.c.m. Schnabl 31060. Gebruiken wij ook op 't werk, zijn aan de prijs maar wel fijn in gebruik.

Inmiddels schnabl klemmen en losse pluggen gekocht. Werkt inderdaad prettig. Ziet er daarnaast ook nog eens mooi uit.

Op 26 maart 2020 10:52:40 schreef KlaasZ:
Kees, het lijkt wel of je mijn kruipruimte kent. Ik heb de hele zandvlakte belegd met dekzeilen. Aangenamer als je er door moet kruipen, houdt vocht tegen en als je eens een schroef laat vallen kun je hem tenminste teugvinden.
Ik ben niet zo'n fan van spijkerclips, die worden bros en breken na verloop van tijd. Ik werk liever met geschroefde beugels. Die gaan op den duur wel roesten maar houden het toch langer uit dan spijkerclips.

Thuis heb ik in een gedeelte van de kruipruimte ook dekzeil neergelegd als een soort bodemisolatie. Het houdt in ieder geval vocht en kou vanuit de zandbodem tegen.

Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.
evelo

Golden Member

Hoe doen jullie het in Nederland voor wat betreft oa Cca en Eca kabel?

Die eerste mag je in bundel leggen , die tweede niet. En 2 kabels tegen elkaar telt als een bundel.

Cca en Dca kabels mag je wel in bundels leggen, die brand normeringen gelden op bepaalde plaatsen, in een gebouw mag je bijv 85% Dca kabel gebruiken, maar langs en boven (vlucht) wegen mag dat niet en moet er Cca of beter worden gebruikt. in kruipruimten is dat niet zo van toepassing, immers gaat het over druppen van kabels bij brand, wat in een kruipruimte niet echt een punt is. welke kabels je waar mag gebruiken is een heel ding om mee te nemen bij calculeren, Dca is standaard kabel, Cca is wat vroeger vult kabel was, en dan heb je er nog 2 stappen boven zitten, duur en amper op voorraad. in de praktijk gebruik je nog steeds 85% Dca kabel, tenzij je alleen bepaalde gebouwen maakt, dan heb je met die andere soorten te maken. tevens bepaalt de klant en diens eisenpakket..

waar rook was, werkt nu iets niet meer