C13 plugs afzekeren

Dag allemaal,

Ik ben zelf wat aan het knutselen om wat GPU servers te laten draaien en was opzoek naar een zware PDU.
Om het wat budget vriendelijk te houden heb ik geen nood aan metingen/schakelbare stekkers. Ik kwam uit op volgende:

https://cdn7.bigcommerce.com/s-9txx329tfe/product_images/uploaded_imag…

Als ik dit schema bekijk zie ik dat een C13 plug, rated voor max 10A volgens IEC, beschermd is door een 32A breaker. Dit kan toch niet kloppen? Als er dan 1 stekker overbelast wordt, en de andere vragen geen vermogen smoort deze toch helemaal op?

of zie ik hier iets over het hoofd?

bedankt alvast voor jullie inzichten!

Lars

Arco

Special Member

Tja,

Ze gaan er van uit dat je niet meer als 10A op een C13 zet. (Dat moet je zelf in de gaten houden)
De zekering is voor alle outlets samen, dus bij overbelasting of sluiting gaat die er wel uit...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Dan voldoet deze niet aan de Nederlandse (Europeese) norm/wetgeving
Zou geen CE keur mogen hebben.
Zou hier niet verkocht mogen worden.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Arco

Special Member

Zelfs als alle onderdelen een CE logo hebben zegt dat totaal niets over het samengestelde apparaat... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Voor highpower toepassingen gebruik je geen C13 maar een C19.

Los van de 10A van een C13 connector heb ik ook genoeg aansluitkabels gezien die 0,75mm2 (of soms nog dunner) inwendig zijn..

Arco

Special Member

Ik kreeg een tijdje terug zelfs een 3x 0.5mm2 netsnoer... (C13)
Dat vond ik toch wel wat kras...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

op de stekker staat een stroom vermeld, maar de kabel aan die stekker maakt ook deel van die som. daar let men blijkbaar niet op met 10A op een 3x0,75mm kabeltje. die C19 hebben doorgaans een 3x 2,5mm2 eraan zitten, gaan ook tot 25A

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ze zijn blijkbaar wel UL gekeurd. Wat ik dan toch raar vind. Had hier en daar gehoord dat dat toch een vrij streng (ookal is het volledig onafhankelijk, en geldklopperij) keurorgaan was..

Arco

Special Member

Gaat dat over het hele apparaat of over de losse componenten?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ze stellen zelf dat ze een UL keuring hebben voor de gebruikte componenten, en een keuring voor het gehele apparaat.

Arco

Special Member

Die UL zegt dus niets over het hele apparaat...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com