Micro USB poort vervangen van tablet

Hallo beste leden,

Ik wil het graag mogelijk maken voor mijn oma van 98 om te beeldbellen met een tablet.
Nu heb ik wel een tablet van nog geen 2 jaar oud (Samsung Galaxy Tab A 10.1 model 2016) maar daar is de micro USB poort defect van. De pinnetjes zijn helaas verbogen.
Nu heb ik al een vervangend poortje en een collega kan dat repareren want die heeft op de zaak zo'n geavanceerd soldeer station met hete lucht en afzuiging e.d. en alle tools.
Helaas zitten we allemaal thuis dus die mogelijkheid vervalt.
Ik heb het moederbord er al uit. Dat kan ik prima zelf. Ik zoek nu iemand die dit voor me kan solderen.
Ik kan het opsturen en als iemand dit thuis kan repareren dan kan de tablet naar mijn oma.
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Uiteraard is een vergoeding geen probleem en als iemand een tip heeft waar ik het anders kan laten doenz graag. Ik woon in Gelderland, in Rheden bij Arnhem.
Voor de duidelijkheid wat foto's erbij.

Alvast bedankt.

Hete lucht heeft dat ding al genoeg gehad.

Vervangen DOOR.

Nee hoor. Geen hete lucht bij geweest.
Dit is helaas het resultaat van weglopen met een tablet die nog in de lader zat |:(

Ziet er toch wel enigszins verbrand uit...

Vervangen DOOR.
Arco

Special Member

En de kontakten liggen geplet achterin, dat krijg je alleen als de connector er met geweld in geramd is... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Overigens heb je hier geen geavanceerd hetelucht station voor nodig. Dat kan met een soldeerbout met een (qua vorm) fijn puntje ook wel.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Die 4 aardlippen zijn een flink oppervlak; zonder hetelucht krijg je die niet allemaal tegelijk heet genoeg.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Die 4 aardlippen zijn een flink oppervlak; zonder hetelucht krijg je die niet allemaal tegelijk heet genoeg.

Ouderwetse tinzuiglitze.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Dat zie ik je graag doen... ;)
(alle 4 de aardlippen geheel 'vrijzuigen' zodat de connector zonder mechanisch geweld loskomt zie ik niet gebeuren)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
EricP

mét CE

Die connector is er met een soldeerbout zo af. Warm maken, shim blade eronder. Door naar het volgende pootje. Klaar.
Erop is ook goed te doen met een puntig boutje (als je nog goede ogen hebt...), maar... de nieuwe connector heeft een andere footprint, zo lijkt het. De ouder lijkt volledig 'surface mount' te zijn, de nieuwe lijkt toch iets van pootjes te hebben. Of zie ik dat nou verkeerd?

@TS: wat wellicht helpt is een mail address in je profiel zetten en dit ff in V&A posten.

Op 28 maart 2020 15:22:22 schreef EricP:
De ouder lijkt volledig 'surface mount' te zijn, de nieuwe lijkt toch iets van pootjes te hebben.

Ik zou denken dat de "pootjes" gewoon de print in verdwijnen. Ook bij de oude.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

De pootjes zijn korter dan een mm. Ze worden inderdaad gebruikt als 'ankers' in de gaatjes. Deze connector is de juiste voor de print.

Is het anders mogelijk alleen de + en - op de nieuwe connector te solderen met draadjes op de print direct? Dat hij in ieder geval geladen kan worden. Dataoverdracht is niet nodig via USB.

Op 28 maart 2020 15:22:22 schreef EricP:
@TS: wat wellicht helpt is een mail address in je profiel zetten en dit ff in V&A posten.

Yep ;-)

Ik kan 'm er wel even voor je afhalen en de nieuwe er op zetten. Gezien het nobele doel kost dat niks (maar een zakje gebrande en gezouten noten is altijd lekker ;) )

Ik woon redelijk dicht bij jou (Oosterbeek), naar keuze mag je het opsturen, of langsbrengen. Normaal mag je er ook bij staan kijken maar nu nodig ik even niemand binnen uit. Je mag hem wel op de tuintafel leggen en vervolgens in de auto wachten tot het klaar is. Stuur me maar een emailtje.

If you want to succeed, double your failure rate.

prachtig initiatief jochem

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 29 maart 2020 11:12:42 schreef Jochem:
Ik kan 'm er wel even voor je afhalen en de nieuwe er op zetten. Gezien het nobele doel kost dat niks (maar een zakje gebrande en gezouten noten is altijd lekker ;) )

Ik woon redelijk dicht bij jou (Oosterbeek), naar keuze mag je het opsturen, of langsbrengen. Normaal mag je er ook bij staan kijken maar nu nodig ik even niemand binnen uit. Je mag hem wel op de tuintafel leggen en vervolgens in de auto wachten tot het klaar is. Stuur me maar een emailtje.

O fantastisch! Daar maak je me erg blij mee!
Oosterbeek is maar een kwartier rijden dus geen enkel probleem. En dat ik niet binnen kan komen, ja helemaal te begrijpen (wil niet eens naar binnen!).
Wanneer zou je kunnen? Je kunt me mailen. Ik heb mijn mailadres open gezet.
Echt te gek! Hartelijk dank!
Ik hoor het graag van je.

Vincent.

Heb je het tablet alweer in elkaar zitten Vincent?

If you want to succeed, double your failure rate.