AEG S86090XVX0

Deze koelkast heeft een automatische ijsblokjesbereider.
Volgend probleem doet zich voor:
De ijsmaker maakt niet automatisch ijs bij.
Wanneer op de testknop wordt gedrukt werkt het systeem. Het bakje draait en vult water bij. De hoeveelheid ijs die dan in het reservoir zit is beschikbaar maar zolang er ijs wordt gevraagd en niet op de testknop wordt gedrukt wordt er geen water bijgevuld en dus geen bijkomend ijs gemaakt.
De ijssensor in de ijsmaker reageert op temperatuurwisselingen (getest met ijszak en haardroger). De schakelaars in de ijsmaker werken goed. Ik vermoed dat er een fout zit op de sturingsprint.
Iemand dit reeds voorgehad?

Bvd

Als je de ijssensor warm maakt,start cyclus dan wel weer?? Vaak dat die sensor defect is NL.

Zal ik eens proberen.
Die sensor op de ijsmaker vind ik echter niet terug bij Aswo.
Is deze wel apart leverbaar?

De cyclus start alleen opnieuw wanneer er op de testknop wordt gedrukt.
Sensor verwarmen heeft geen invloed.
Wanneer ik de sensor uithaal en de waarde meet doet deze wat er in de manual staat. Tussen 4.4 kohm en 50 kohm naargelang de temperatuur.

50K?? wel hoog! Maargoed als het klopt,is het OK.. Maar is er geen andere voorwaarde die het start?? Meet je over de NTC wel spanning??

Zal dit eventjes on hold moeten zetten. Frigo staat bij mijn zoon en zal daar de komende dagen niet meer geraken. Ik hou je op de hoogte.
Alvast al bedankt voor je reacties.

Ondertussen sturingsprint vervangen en het werkt weer naar behoren.
Spanning over de sensor heb ik niet kunnen meten. Heb print opgestuurd wegens teveel "corona" controles en zoon heeft deze vervangen.

Bedankt voor de reacties.

maarja, wat is er dan mis op de print?? Elco's, meet weerstanden of processor??

Kan ik nu niet op antwoorden.
Print ligt bij zoon en voorlopig geraak ik daar niet.
Denk niet dat ik daar verder zal naar zoeken anders moet de frigo weer open en moet ik die print daar weer in monteren.
Voor de prijs van 65 euro voor een nieuwe print.....