Scooter vonkt onregelmatig. (Soms)

Beste mensen.

Ik heb de laaste maand last van onstekings problemen. Ik ben een amateur in scooter reperaties en heb algemene kennis er over.

Het gaat over een piaggo zip 2012 4takt

Het probleem: de scooter vonkt onregelmatig. Dus af en toe. Ik merk dat er wel een regelmaat is van wanneer die vonkt en wanneer die niet vonkt.

De scooter vonkt meestal na paar uurtjes stil staan. Laten we zeggen dat ik mijn scooter om 12 uur in de middag hem start, dan vonkt die voor 1 min soms langer ik kan er netjes mee rijden of warm laten lopen, daarna valt de scooter uit en vonkt die niet meer. Pas de volgende ochtend of laat in de avond wilt die weer vonken.

Opmerkend is er dus een soort afkoel periode.

Reeds vervangen netjes door mezelf.

Spanningsregelaar
Accu
Stator + pickupspoel
Cdi + kabel + kop (meerdere bougies getest zelfde effect)

Het hele onstekings systeem is bijna vervangen en nog steeds heb ik het zelfde probleem. Alleen nog vliegwiel en massa moeten na gekeken worden. Een zip 4takt kan je niet op tijd stellen en kleppen zijn netjes afgesteld.

Opmerkend is dat de compressie ook blijkbaar een rol speelt. Als je hem voor het eerst start of wel koud dan is er voldoende compressie, als de motor warm is dan is er verminderede conpressie en na het uitvallen is er wenig compressie.

Mogelijkheden:
Massa probleem (kan dat echt zo probleem veroorzaken met zulke regelmaat?)
Vliegwiel (vliegwiel zag er gewoon goed en mooi uit dus dat kan waarschijnlijk geen problemen veroozaken.)
Conpressie (compressie en de ontsteking kunnen volgens mij geen effect opelkaar hebben.)

Ik ben nu raadloos en zoek hulp voor experts op het internet die misschien weten wat er aan de hand is.

Alle ideeen zijn welkom!

Dank u zeer!
Mvg jeremy.