Jpm Golden streak en silver streak gokkast met impact 3 MPU starten niet

Ik heb een golden streak en een silver streak gokkast beide met hetzelfde probleem, ze starten niet op.

bij deze kasten heb ik vijf dezelfde impact 3 mpu,s
alle vijf met het bekende lekkende batterij probleem
de batterijen zijn allemaal al verwijderd en printen zijn allemaal schoongemaakt. de sporen zijn aangetast maar lijken mij niet onderbroken.

zekeringen allemaal doorgemeten en spanningen lijken mij in orde.
wel viel mij op dat een van de processors aangetast lijkt
dit is een MC68EC000 PLCC68 komt het vaak voor dat deze processors defect raken.

is er iemand die misschien meer weet over dit probleem

bprosman

Golden Member

Heb je de sporen ook gemeten ?
Had hier een JPM MPS2 maar moest toch veel sporen repareren.
Is de (PLCC) voet nog wel goed ?
3 Kapotte processors lijkt me erg sterk.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

heb sommige sporen al wel doorgemeten alleen zijn deze wel erg lastig te meten ik heb er helaas ook geen schema,s bij

bprosman

Golden Member

Voor een kleine donatie had ik hier mijn MPS2 schema vandaan.
Helaas is mijn "donatie" verlopen dus heb ook geen toegang meer :
https://www.fruitemu.co.uk/ib/index.php?/topic/18754-jpm-impact-psu-sc…

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

GOK123, brandde bij jou de status LED?

mvg
Ed

Iemand die een schema heeft en mij kan vertellen wat de waardes van C52, C59, C64 en C66 zijn?

Bij voorbaat dank!

Ed

bprosman

Golden Member

Wat voor kast heb je ?
En een Impact-3 CPU board ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ja, klopt inderdaad een impact 3 CPU moederbord.

zou ik er 100 nano in kunnen zetten? Is heel lastig, smd C's zijn verbrand en kapot dus zoek de waardes hier van.

Beste allen,

Ik heb bij mijn golden streak gokkast het zelfde probleem, eerst deed hij helemaal niks. nu heb ik de batterij gewisseld en de printplaten schoongemaakt, maar nu heb ik hetzelfde als eerder genoemd. een gezoem uit de speaker en de ledjes die aan zijn. verder niks..

kan iemand mij hier verder mee helpen?

en heeft iemand handleidingen of schema's van de gokkast?

MVG

revado

Honourable Member

Gelijktijdig 2 oude topics omhoog schoppen gaat je niet echt sneller helpen :)

bprosman

Golden Member

Op zaterdag 27 januari 2024 19:12:27 schreef TheMechanicSW:
Beste allen,

Ik heb bij mijn golden streak gokkast het zelfde probleem, eerst deed hij helemaal niks. nu heb ik de batterij gewisseld en de printplaten schoongemaakt, maar nu heb ik hetzelfde als eerder genoemd. een gezoem uit de speaker en de ledjes die aan zijn. verder niks..

kan iemand mij hier verder mee helpen?

en heeft iemand handleidingen of schema's van de gokkast?

MVG

Heb je een foto van het bord?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Heb ik! Ik heb de connector van de rode print schoongemaakt deze was wat aangetast door de lekkende batterij verder heb ik rondom de batterij alles schoongemaakt.

bprosman

Golden Member

Op zondag 28 januari 2024 12:38:34 schreef TheMechanicSW:
Heb ik! Ik heb de connector van de rode print schoongemaakt deze was wat aangetast door de lekkende batterij verder heb ik rondom de batterij alles schoongemaakt.

Er is niks van lekkende-accu-rommel onder de processor voet (die met de 68000) en andere terecht gekomen ?
Al je voedingsspanningen zijn er nog wel ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Geen idee zal de print er nog eens af schroeven om beter te kijken, qua voeding zijn alle ledjes naast de zekeringen aan zou die evt nog wel door kunnen meten. Voeding ook open gehad zag er naar mijn idee nog netjes uit.

Volgens de vorige eigenaar is hij werkend weg gezet geen idee of die info helpt?

bprosman

Golden Member

Op zondag 28 januari 2024 13:35:25 schreef TheMechanicSW:
Geen idee zal de print er nog eens af schroeven om beter te kijken, qua voeding zijn alle ledjes naast de zekeringen aan zou die evt nog wel door kunnen meten. Voeding ook open gehad zag er naar mijn idee nog netjes uit.

Volgens de vorige eigenaar is hij werkend weg gezet geen idee of die info helpt?

Dat is bijna altijd , werkend weggezet, accu begint te lekken en de sporen op te vreten , en na een tijd weer tevoorschijn gehaald dan zijn de sporen kapot. Schema's van deze zijn er volgens mij niet.
Ik zie hier volgens mij nog schade. (zit niet anders op dan alle sporen door te piepen).

En ik zou ook kijken of de pootjes van die 68000 niet aangetast zijn , vaak loopt die rommel onder deze PLCC voeten.
Accu zou ik sowieso niet terugzetten op het bord. De vraag is namelijk niet of deze (ook) gaat lekken maar wanneer.
Je kunt het de "lompe" manier doen zoals deze :

Of netjes op een printje , "ver weg" van de print.

"Batterij extern geplaatst" word vaak als verkoopargument gebruikt bij dit soort kasten. Eigenlijk bedoelen ze : "Batterij extern geplaatst maar we hebben de rommel niet verwijderd dus vreet lekker door en stopt alsnog over een tijdje" :-(

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door bprosman op maandag 29 januari 2024 21:27:14 (100%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Heb de PCB er nog eens uit gehaald en nog wat beter schoon gemaakt. Onder de processor voet (in hoeverre ik het kan zien) ziet het er nog netjes uit. Ook zitten naast de batterij sporen die aangetast lijken. Zie bijlage

Oh vgm heb je gereageerd precies toen ik dat bericht typte Ik heb ook nog een andere batterij die is 1,7Ah is dat teveel? Origineel zit er een 140mAh in. Heb er nu een 80mAh in gezet van de lokale electra boer.

bprosman

Golden Member

Op maandag 29 januari 2024 21:27:18 schreef TheMechanicSW:
Heb de PCB er nog eens uit gehaald en nog wat beter schoon gemaakt. Onder de processor voet (in hoeverre ik het kan zien) ziet het er nog netjes uit. Ook zitten naast de batterij sporen die aangetast lijken. Zie bijlage

Zie opmerkingen boven, ik zou de batterij er af halen en de sporen "doorpiepen". Voeten zien er inderdaad (gelukkig) nog goed uit (voor zover ik hier kan zien).

1.7Ah is wel groot maar kan prima, als de spanning het zelfde is.
Het is 3.6V , dus je kunt er ook 3 oplaadbare "penlites" in zetten.
De laadstroom weerstand is gebaseerd op 120mAh, bij 80mAh zal ook de laadstroom aangepast moeten worden.

[Bericht gewijzigd door bprosman op maandag 29 januari 2024 21:33:43 (20%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik ga de 80mAh er af knutselen en die 1,7 Ah er op zetten. Dit is inderdaad zon pakketje van 3 penlites. Als batterij dr af is zal ik eens proberen die sporen daarvan door te meten. (Zou die te kleine batterij een reden kunnen zijn dat hij uberhaubt niet opstart?

bprosman

Golden Member

Op maandag 29 januari 2024 21:36:44 schreef TheMechanicSW:
Ik ga de 80mAh er af knutselen en die 1,7 Ah er op zetten.

Doe dat nou niet, zet m nou extern.

Hij zou wel op moeten starten.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.