AC-voeding 41 V en 3.321 Hz

benleentje

Golden Member

Toch raar dat ze geen passende voeding voor je konden vinden want ze bestaan wel. Zie voor meer info bij de firma kepco. Die maakt AC-DC voedingen die eigenlijk gewoon een power op-amp is. Ze worden ook wel 4 kwadranten voedingen genoemd omdat deze voeding echt alle 4 de kwadranten werken.

https://www.kepcopower.com/bopdig-xpnt.png

Naast deze voeding heb je nog wel een signaal bron nodig want hoewel ik het een voeding noemt is het eerder een versterker maar als je de voeding goed configureert kan je hem ook als voeding gebruiken.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
High met Henk

Special Member

Hoeveel stroom moet het ding nu leveren?

of wat is je belasting in ohms en impedantie of bij die frequentie of je inductie?

En wil je met blokgolven of sinussen gaan werken?

Die vragen komen steeds terug en blijven onbeantwoord..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Golden Member

Sinussen lijken me ongeacht de belasting wel raadzaam, anders wordt het een janboel.

De rest staat inderdaad nog open.

Waar ik nou wel benieuwd naar ben is waar die gegokte 41V vandaan komt. Misschien zit daar een aanwijzing in verborgen voor het benodigde vermogen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ha High met Henk,

Er zijn nog vragen genoeg maar @TS gaf aan dat hij op weg geholpen is dan laat ik het daarbij :D
Ik denk dat @TS zelf nog aan het dubben is :? het gaat uiteindelijk niet om de stroom die bepaald de magnetische veldsterkte niet ook het aantal windingen is niet bepalend.
Er kan geen stroom lopen zonder spanning de maximale sterkte van het magnetisch veld wordt bepaald door het gevraagde vermogen P = U x I en het totale gewicht van het koperdraad.

Je kan alle variabele nemen........ draad dikte aantal windingen spanning en stroom het komt neer op: maximale vermogen X draad gewicht = maximaal mogelijke veldsterkte in Ampère/winding.
Kijk maar wat er gebeurt als je het aantal windingen vergroot :D

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.