Phono/Line adapter bromt.

Wat voor soort condensatorren heb jij gebruikt??
Misschien heb ik wel verkeerde condensatoren.
Weerstanden geloof ik niet maar C-tjes zou best kunnen tuurlijk...

volgens mijn heb ik keramische..

Ik gebruik standaard Keramische condensatoren, die platte kleine dingetjes... Werkt perfect...

Je moet natuurlijk wel de juiste waardes gebruiken...

Hep maar geen bang... Ooit komt't allemaal goed!

Wat je ook even kan doen. Zet hem even tussen andere apparatuur. Het beste bij iemand die er zelf zo'n ding tussen heeft hangen. Maar anders hang je hem tussen mengpaneeltje en cdspeler(mocht je dat hebben). Dus de adapter even tussen twee totaal andere apparaten. Dan weet je zeker of het aan je adapter of aan je aparatuur ligt.

aanvulling: Ook is het handig om de twee kanalen te scheiden(heeft overigens niks met JOU gebrom te maken, maar gewoon als tippy)

[Bericht gewijzigd door Sybrand op woensdag 4 december 2002 20:02:56

Nou ik heb helaas geen andere apparatuur en heb helemaal geen zin om nog meer apparaten naar de klootte te helpen dus sorry maar dat doe ik niet.

Ik zal morgen effe alles 1 voor 1 aan sluiten en kijken wanneer die gaat brommen. Het is wel een zachte brom die ik nu heb. Als ik geen muziek draai dan hoor je het echt goed. Dit is dus vrij irritant .Het geluid is nu wel goed. Mijn vorige schakeling was heel erg laag en toen moest in mijn PC heel zacht zetten wilde ik een beetje normaal geluid hebben. Ik hoef hem nu niet meer heel zacht te zetten om een beetje normaal geluid te hebben.

de vraag is dus waar komt nou die irritante brom vandaan.

Dank u voor het meedenken

ps.. wat bedoel je met de twee kanalen te scheiden. Die zijn toch altijd gescheiden??

klein wandje ertussen(inblikken) krijg je iets betere kwaliteit van. Maar waar die brom vandaan komt, tja, daar kan ik je echt niet verder mee helpen. Zo'n technicus ben ik nou ook weer niet. Maar het zal ongetwijfeld aan je phono-ingang liggen.

Nou ik moet wel zeggen dat het wel steeds beter wordt maar nog steeds niet wat ik wil. Ik wil gewoon als ik geen muziek draai met mijn PC, dat ik echt helemaal niets hoor. Ik hoor nog steeds een zachte brom..

Maar ik begrijp dat ik de twee schakelingen moet scheiden??? dus de linker ingang van de Phone en de rechter??? Dat heb ik nog niet gedaan.. Ga ik effe doen (klinkt eigenlijk wel logisch ook, kennen ze elkaar niet beinvloeden)

[Bericht gewijzigd door Vis op vrijdag 6 december 2002 11:19:37

das waar, daar wordt het dus beter van, maar daarmee zal hoogstwaarschijnlijk jouw brom niet meeweggaan.