Timer?

beste mensen ik heb een motortje in een machine die draait li om b.v. 10 sec en dan re om 10 sec enz enz.
dat loopt nu over een soort "minicomputer?" daar KON je van alles mee bedienen maar dat is helemaal ter ziele mijn vraag is kan ik voor dat 220 motortje is miss 200 w deze timer gebruiken? dan doe ik aan uit gewoon met een schakelaar het apparaat zelf is van ca. 1980 het motortje laat een borstel een draaibeweging maken.

https://www.vekto.nl/tijdrelais-13-functies-20-240v-ac-dc?gclid=EAIaIQ…

deze kwam ik tegen maar ik heb er GEEN verstand van.

De selec in de stand c/ci zou functioneren zoals je beschrijft. Of het een betrouwbaar en degelijk component is duur ik niet te zeggen. As het hobby matig is zit je kunnen proberen.

Volgens mij niet omdat bij het omwisselen van de draaizin een vertraging zou moeten zitten.
Je hebt een tijdrelais nodig waar 2 relais inzitten.

edit: eens kijken hoe het nu werkt of werkte.

[Bericht gewijzigd door MGP op zondag 5 april 2020 09:12:23 (14%)

LDmicro user.

En korte vertraging is inderdaad wel handig. Is het niet handig om hiervoor een (eventueel tweedehands) logo te kopen.

Een 220V motor twee kanten op laten draaien is "niet standaard". Als het een DC motor is dan is het gewoon omdraaien van de aansluitingen maar bij een 220motor moet het anders.

Dus maak eens een foto van de motor? Dan kunnen we inschatten hoe dat gaat moeten....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Die motoren zijn wel standaard bv bij rolluikmotoren zijn dat allemaal zulke motoren.

LDmicro user.
bprosman

Golden Member

Maar dan nog is tussendoor even stoppen wel handig.
Zat zelf ook te denken aan een 2e hands Logo!
TS zegt ook : "dat loopt nu over een soort "minicomputer?"

Nadeel is dat je voor de oudere versies wel weer een speciale programmeerkabel nodig hebt.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.