Timer?

Shiptronic

Overleden

Als die kabel compleet door is, is dat een goede kandidaat, je kan de ader e makkelijk "afscheuren" om iets meer ruimte te krijgen voor het lassen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

het schermpje geeft ook error F50 door is dat miss een bekende foutcode?

heb de kabel ingekort stuk ertussenuit gehaald maar de storing blijft

Shiptronic

Overleden

Kan het kabeltje tegen metaal aan zijn gekomen? ventilator bladen metaal?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

ik denk dat het niet tegen metaal is gekomen de bladen van de fan zijn kunststof

op het bedieningspaneel kan ik wel alles ingeven water temperatuur tijd dat de lampen aan gaan enz. maar als ik zeg aan of uit gebeurt er niets ik zie wel dat de tijd gaat lopen maar het licht gaat niet aan

Moeilijk, dat is gelijk vragen...mijn auto wil niet starten en de motorkap staat open, waarom doet hij het niet.

Gezien er tekst op het display verschijnt werkt de controllerprint dan is het verder gericht zoeken.

LDmicro user.
bprosman

Golden Member

Kan het een bedieningsfout zijn ? Heb je een handleiding?
Of heeft het voorheen wel gewerkt ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

het heeft gewoon gewerkt en ineens niets meer doen

Beste Mensen als ik de computer eruit haal waar zou ik hem dan kunnen laten repareren? en zal dat wel te doen zijn gezien de leeftijd.

bprosman

Golden Member

Als ik het goed zie, zit er op de computerprint wel de sturing naar de motor maar de sturing van de lampen etc zit op een andere print, via de flatcable ?
Het kan ook zomaar zijn dat de fout daar zit of er niet geheel voldaan word aan de ingangscondities. Is er een manual van deze machine ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

ja dat weet ik niet allemaal de kabel loopt hier naartoe.
steeds heb ik weer wat hoop. ;)
er is geen letter documentatie bij meer.

bprosman

Golden Member

Voedinggspanningen op de trafo(s) kloppen ook ?
Als de lampen niet aan gaan neem ik aan dat de relais ook niet klikken ?
De sturing van de motor lijkt me aardig apart/onafhankelijk van de licht print omdat die relais op de CPU print zitten.
Misschien had ik het al gevraagd maar op de kroonsteen bij de motor, daar staat 24V op de 2 aansluitingen links boven (bruin, blauw) ?

Is er meer info over de machine dan "Polymer" ? (Typeplaatje?)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Nee er staat nergens stroom op wat aan zou moeten gaan.
alles kan op het scherm ingesteld worden tijden en temperatuur vacuum.
maar op het moment dat je op start drukt gaat wel de ingestelde tijd lopen
maar er gebeurt niets. geen lampen die aan gaan geen vacuum wat gaat lopen geen borstel die gaat draaien en dat werkt niet allemaal op dezelfde spanning.
op de trafo meet ik wel wat erbijstaat

bprosman

Golden Member

Klikken de relais op de CPU print ook niet ? Die lijken me voor de motor.
En hier staat ook 24V ?

[Bericht gewijzigd door bprosman op woensdag 8 april 2020 15:37:36 (23%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Nee er klikt niets.
de start stop knop werkt wel want de ingegeven tijd voor de lampen gaat wel lopen maar er gebeurt niks geen klik helemaal niks de tijd loopt terug en dat is het

het is dus niet 1 knop die niet zou werken want ook al druk ik op de knop voor het vacuumpompje dan doet het niets

Die dopjes, op die grote klemmen naast de groen/gele, daar zitten waarschijnlijk glaszekeringen in, heb je die na gekeken?

bprosman

Golden Member

Dan vraag ik het nog 1 keer en dan geef ik het op :-) Staat er 24V op de plaats die ik geel omcirkeld heb ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

okayyy nee daar staat niets op.
maar als daar 24 v op zou staan zou de motor altijd draaien of heb ik dat mis?

bprosman

Golden Member

Nee, want ik ben bijna zeker dat die 4 draden aan de onderkant van de kroonsteen naar de CPU print en relais gaan.
Als dat niet zo is zit ik helemaal mis.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.