Pioneer Stereo Installatie

Goede avond allemaal, misschien weet iemand waarover ik het ga hebben en hopelijk kan iemand mij helpen.

Eerst een klein verhaaltje.

Een ex buurman van mij met wie ik goed contact had is een paar jaren geleden verhuisd, zijn telefoonnummer is ook niet meer die dat ik weet, anders kon ik aan hem vragen over wat ik probeer te weten komen.

De buurman had een Pioneer Stereo Installatie met een aparte functie.
Als je bijvoorbeeld op een lege muziek CD, muziek wou zetten voor in de auto te luisteren mocht je de knoppen van de Stereo Installatie niet aanraken (aandraaien).

Op de CD werd de muziek opgenomen met de geluid precies zoals van de boxen (luidsprekers) van de Stereo Installatie uitkwam.
Dus, als je bijvoorbeeld met de volumeknop de geluid effen harder zou zetten, dan op de CD stond die kleine passage ook harder.

Mijn vraag is, weet iemand misschien waar ik het over heb en weet iemand misschien waar ik zo een Stereo Installatie of een andere apparaat met diezelfde functie kan kopen?

Ik hoop dat jullie snappen waar ik het over heb en dat iemand er is die mij kan helpen.

Alvast Dankjewel,

Lombriga

Die functie heet tegenwoordig een computer met CD brander, aangezien jij een CD recorder bedoeld, maar daar zijn vrijwel geen CD's meer voor te krijgen.

Persoonlijk zou ik dat trouwens eerder ongewenst vinden, maar dat is mijn visie.
Ik vermoed dat hij de cd recorder op een geregelde uitgang had gezet, die gewoonlijk gebruikt wordt om andere (eind)versterkers aan te sturen.

Op 7 april 2020 00:15:30 schreef maus0611:
Die functie heet tegenwoordig een computer met CD brander, aangezien jij een CD recorder bedoeld, maar daar zijn vrijwel geen CD's meer voor te krijgen.

De audio CD recorders hebben inderdaad speciale audio CD"s nodig, die duurder waren wegens ingecalculeerde auteursrechten.
Maar met een truukje kon je een Philips audio CD recorder ook met gewonde CD-R's laten opnemen.
Leg een audio CD in de recorder, deze stel zich in. Open het laatje met de hand, dus niet met de ejct knop. Leg een gewonne CDR er in en schuif het laadje terug. Je kan nu gewoon opnemen.

Of het ook met een Pioneer kan weet ik niet.

Ik hoop dat jullie snappen waar ik het over heb en dat iemand er is die mij kan helpen.

\

Of hij misbruikte de koptelefoon uitgang als bron voor zijn CD-brander.

Niet echt meer van deze tijd hoor om het zo te doen. Op een ouderwets cassettedeck deed je het zo als je bandjes overtape-de van de radio. Kwalitatief was het ook niet echt een geweldige oplossing.