LG airco PC12SQ Moederbord / Print

Je hebt het topic goed doorgelezen gelukkig

Op 7 april 2020 21:43:04 schreef Elektro2023:

Leuk feitje is trouwens nog dat het systeem nauwelijks meer dan 50 uur gedraaid heeft waarvan een deel koeling, verwarming, blower is geweest. Het ding heeft eigenlijk nog geen ene fuck hoeven doen.

Ik zal eens googlen op LG amersfoort.

Kijk , zo snel kan het gaan.

Het is hierboven al enkele malen door anderen geschreven, maar lucht en vocht in de koelkring zijn niet goed, en afhankelijk van hoeveel er is ingeraakt dodelijk.

Lucht is schadelijk omdat het bij iedere compressieslag onnodige warmte veroorzaakt in de compressiekamer. Vooral de uitlaatklep vind dat niet leuk. Die wordt veel warmer dan normaal, en kan aanleiding geven tot chemische reacties met als resultaat dat er stoffen ontstaan die de boel gaan aanvreten.
Water hoort er ook absoluut niet in thuis. bevriest, veroorzaakt roest en reageert met de lucht en andere reagentia ook tot agressieve stoffen. Kortom, je airco wordt een chemische reactor die zichzelf onbruikbaar maakt.

en dan te weten dat als er geen vreemde stoffen in de koelkring zitten al de rest wat erin zit chemisch inert is en dus héél lang meekan..

goed en laang vacumeren is belangrijk. (of doorblazen met koelmiddel, maar dat mag al lang niet meer)

[Bericht gewijzigd door GJ_ op donderdag 8 juni 2023 09:11:31 (1%)

Puur uit afzonderlijke interesse.
Wat is dat ding, 2 draden op spoel.

Met de eev los, gaat de unit aan zonder storing. Totdat iets anders gevraagd word dan blower funtie. Dan start de communicatie error weer.

Ik post maar wat hoor. Zoek ondertussen een monteur die WILT komen werken haha!

Als ik ventiel bekijk lijkt het me dat er vocht tussen motortje en ventiel geweest is.Is er genoeg koelgas op systeem .

Voorgevuld, tot max. zoveel meter leiding. Ik weet niet hoeveel precies, maar mijn 3meter leiding viel er ruim onder weet ik nog.

Zeker dat installatie dicht is?30Bar?
Koelgas afpompen en wegen zou mooi begin zijn .

Op 8 april 2020 10:35:14 schreef Elektro2023:
Puur uit afzonderlijke interesse.
Wat is dat ding, 2 draden op spoel.

[bijlage]

Dat is een spoel voor de PFC zover ik weet, deze zorgt dat de unit wat gelijkmatiger stroom trekt in plaats van steeds op de top van de sinus.

Ik weet een bedrijf wat oa LG dealer is, jou model airco is daar ook in assortiment en hun zijn ook niet de beroerdste om onderdelen te leveren.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op donderdag 8 juni 2023 09:11:51 (2%)