goedendag,
zoals sommige van julie al weten ben ik bezig met een wat groter project, wat bestaat uit meerdere disiplines binnen C.
ik heb 1 master en 2 slaves (worden later meer slaves).
ik kan al vanuit de master de 2 slaves afzonderlijk aanroepen en er een byte naar toe sturen.
so far so good.
maar nu ben ik zover dat ik data v/d slave naar de master moet kunnen sturen, en dat schijnt niet zo moeilijk te zijn, maar na een dag proberen krijg ik het nog niet voor elkaar, en ik heb niet het idee dat ik het een en ander voldoende begrijp .
ik maak gebruik v/d MPCM mode, maar zover ik het begrijp, is dat enkel en alleen om de adresering v/d master naar de slave te verzorgen.
hoe ik het nu probeer:
1e - ik stuur van uit master naar de slave een verzoek: TSOP send your data to me.
2e - ik maak in de slave pin 2&3 v/d MAX485 hoog, (in zend mode)
3e - ik stuur van uit de slave een byte met:
c code:
while ((UCSRA & (1 << UDRE)) == 0) {}; // do nothing till the UDR is ready to receive
UDR = 0b10101010;
4e - in de master maak ik pin 2&3 laag (ontvangst mode)
5e - in de master lees ik de byte met:
c code:
while ((UCSR0A & (1 << RXC0)) == 0) {}; // Do nothing until data have been received and is ready to be read from UDR
receivedbyte = UDR0; // Fetch the received byte value into the variable "ReceivedByte"
if (receivedbyte == 0b10101010)
{
PORTB |= (1 << PINB7); // LED = 1 just for checking GEEL ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
}
maar bovenstaande werkt niet.
is er iemand die weet hoe je het best v/d slave naar de master data kan versturen ?
alvast, bedankt.