"kabelclips" voor nummering

buckfast_beekeeper

Golden Member

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Lambiek

Special Member

Voor kabels gebruik ik en dymo printer en daar doe ik dan een doorzichtige krimpkous over. En voor de aders gebruik ik weidmuller nummers, wel van het dichte type "die moet je er dus overheen schuiven" en kunnen er niet af.

https://www.google.com/search?q=weidmuller+adernummers&sa=X&rl…:

Op 27 april 2020 12:30:34 schreef buckfast_beekeeper:
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Zit je niet meer in het bestuiven? :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 27 april 2020 00:17:09 schreef Jinny:
Dit is hoe ik het doe..
De zut kost bijna niks en komt bij de TU vandaan
[bijlage]

Het is niet een heel scherpe foto, maar ik lijk te zien dat je de ader dus voorafgaand aan de montage door deze huls moet schuiven? En blijft dat dan goed zitten op dunner aders?

If you want to succeed, double your failure rate.

Voor kabels gebuik ik die "platte ringen" die je over een drager heen schuift van Weidmuller.

De drager is: CLIMH 70 (TU 6842082) (bruto 27,84 € /100)
De geel bedrukte ringen: CLIM2-4 (bruto 5,82 €/100)
Die zijn er in alle soorten, A-Z en 0-9 en vele symbolen.

Twee kleine twyraps er doorheen en klaar. Het voordeel is ook dat je de boel kunt hergebruiken.
Ook zijn de dragers half in te korten als je de lengte niet nodig hebt.

[Bericht gewijzigd door henri62 op maandag 27 april 2020 15:18:55 (24%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Jinny

Golden Member

Op 27 april 2020 15:05:24 schreef Jochem:
[...]Het is niet een heel scherpe foto, maar ik lijk te zien dat je de ader dus voorafgaand aan de montage door deze huls moet schuiven? En blijft dat dan goed zitten op dunner aders?

Twee keer .75 qmm en inderdaad, voor montage schuif ik het erop.

Kwaliteit foto, sorry, heb even een stukje uit een overzichtsfoto geplukt.
Naast de draaiende motoren nu wil je geen aansluitkast openmaken.
Laat staan dat je er een scherpere foto krijgt met dat trillen van die 4 7 cilinders op een rij.. (ergens 20000 PK samen)
En de herrie, en de hitte, als het niet noodzakelijk is sla ik het over.. 8)7

Er staat nog zo een set naast.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Ik wist dat jij op een boot woonde, maar ik had toch een iets kleinere motor daarin verwacht. :+

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
bprosman

Golden Member

Wat is de kleinste diameter die je met zo'n Dymo/Brother (krimpkous) kunt doen ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 27 april 2020 12:46:27 schreef Lambiek:

[...]
Zit je niet meer in het bestuiven? :)

[off topic]
Heel minimaal. Na de winter amper nog 4 kasten over. Er stond vorig jaar weer maïs voor de deur en dan heb ik telkens de gevolgen. Neonicotinoïden mogen ze van mij met onmiddellijke ingang totaal verbieden. Het is bij de start van die producten dat de grote problemen begonnen zijn.

Ik lust op tijd en stond wel een goeie oude Boon kurk gestopt, Drie Fonteinen of Cantillon. Ook de kriek met de oude Schaerbeekse krieken (zure kers) is top.

Lambiek is puur ook lekker. Zeker als die al wat jaren oud is.
[/off topic]

@jinny: De dag na de doop een bezoek gebracht aan de 'Scheldt River' van Deme. Gebouwd bij Royal IHC. Indrukwekkend.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Anoniem

Op 26 april 2020 22:05:56 schreef mvdk:
Ik heb zo'n tien jaar lang montagewerk gedaan, en heel wat Brady kaarten verbruikt.
https://www.bradycanada.ca/wire-cable-labels/cable-markers-cps-2871934…
Die waren nogal duur, en dan gaat iemand anders wat verzinnen. Die kwam met die gele markertjes, open ringen. Dat is een gedoe... Begin er niet aan.
Scotch heeft iets vergelijkbaars met Brady:
[bijlage]
Dan kun je daar nummerrolletjes bij kopen.

Mijn bezwaar is dat van veel goedkoop spul na een tijdje den lijm verhardt en de kleefstroookjes eraf vallen. Zeker van die zelfklevende velletjes met papier etiketjes die eigenlijk daar niet voor bedoeld zijn.

Maar wat jij toont is wel prima spul..
Ik heb enkele van die rode dispensers liggen, één met rolletjes cijfers, en eentje met kleurtjes. Ik heb ze al zo'n 30 jaar liggen en onlangs nog gebruikt om kabels te markeren en ze kleven nog steeds prima na al die tijd. Voordeel is dat je die met de kleurtjes rond de adertjes kunt rollen en dus voor een heel gamma diameters kunt gebruiken. Zelfs voor dunne draadjes. Aan die met de cijfers laat je dan een vlaggetje hangen zodat je het cijfer kunt aflezen.
Harde clips kunnen daarentegen lelijk in de weg zitten.

Jinny

Golden Member

Mijn woning van de afgelopen 2 maanden (bijna)
Iets groter nog dan Scheldt River..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

ben je die boot aan het verbouwen? of is het meer een langlopende vakantie door de corona crisis..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
GJ_

Moderator

Op 27 april 2020 11:26:31 schreef Jinny:
Zou kunnen, maar ik moet eea ook in het vliegtuig meenemen..

Daar heb ik een Dymo Rhyno voor. Ook handig.

Jinny

Golden Member

@Testman, oorspronkelijk zou ik 28 maart naar huis, 6 maart aankomst.
Ome Corona stak daar een stokje voor.
Nu werken we maar voorzichtig door.
Misschien 5 mei.

@GJ, daar heb ik een Brother ding voor.
Kan alleen geen pc aan.

[Bericht gewijzigd door Jinny op maandag 27 april 2020 21:56:22 (17%)

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 27 april 2020 17:13:17 schreef bprosman:
Wat is de kleinste diameter die je met zo'n Dymo/Brother (krimpkous) kunt doen ?

1,7mm

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
GJ_

Moderator

De 6mm Dymo krimpt tot een binnenmaat die strak om een draad van 1,4mm zit. (ff snel geprobeerd, ik kan nergens een echte datasheet vinden)

6mm wil zeggen dat de omtrek 12mm is. De startdiameter buitenmaat is dus 3,8mm. De krimpverhouding is 3:1, dus het zou 1,27 moeten worden. Eigenlijk nog ietsje minder omdat de wanddikte ook nog eens x3 gaat.

De brother krimpkous heeft een krimpverhouding van maar 2:1, daar zit het verschil.

Om de juiste krimpkous te vinden, is er een tabel waarvan je af kan lezen wat de ader isolatie dikte is?

B.v van 4mm2, 6mm2 en 10mm2 aders wat daar de isolatie dikte van is, ofte wel de volledige diameter van de geïsoleerde ader?

Bij de fabrikant van de desbetreffende kabel in de datasheet.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 9 november 2020 21:51:53 schreef Lord Anubis:
Om de juiste krimpkous te vinden, is er een tabel waarvan je af kan lezen wat de ader isolatie dikte is?

B.v van 4mm2, 6mm2 en 10mm2 aders wat daar de isolatie dikte van is, ofte wel de volledige diameter van de geïsoleerde ader?

Verschilt per fabrikant zelfs al zijn de koper diameters en isolatie waarde hetzelfde.

zit sinds 2009 in de PV.