Philips EE20 montageplaat vraagje

Hallo allemaal,

Ik zit hier met een vraagje over de hard kartonnen montageplaat van de Philips EE20 Bouwdoos uit de jaren 60.
Heeft er iemand toevallig een vlakke foto hiervan met afmetingen en maten van de afstanden tussen de gaatjes ?

Dat zou geweldig zijn daar ik hier graag een kopij had van willen maken.
Ik bezit nagenoeg alle electronische onderdelen van de EE20, enkel het montage bord ontbreekt.

Met vriendelijke groeten

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ooh, dat is jeugdsentiment,is dat de versie met germanium-torren AC126 en AF116? Zo'n set heb ik nog liggen. Kan er gegevens van opsturen.

groetnis, Douwe

Hallo Douwe en Arco,

Wow, wat leuk zo’n snel antwoord :)
Je zou me fantastisch kunnen helpen met een foto en afmetingen.

Dan kan ik deze Bouwdoos een tweede leven bezorgen !

Ik zal zeker ook Hans Otten eens contacteren.

Moest er iemand toevallig zo’n montage bord of set van de hand willen doen, mag je ook reageren.

Alvast bedankt iedereen voor me te willen helpen ;)

[Bericht gewijzigd door frankje2 op zaterdag 9 mei 2020 15:11:38 (15%)

RAAF12

Golden Member

De afmetingen van de grondplaat staat hier http://www.hansotten.com/wp-content/uploads/2017/01/EE-board-346x246-6…

hard kartonnen

Het is gemaakt van bruin hardboard ong. 3mm dik. De dikte is van belang om de veren en tonnetjes te bevestigen. Ook de templates die gebruikt worden voor de plaatsing van de onderdelen staan op de site van Hans afgedrukt. Ik vrees dat 2 4½V platte batterijen en 2 150Ω luidsprekers wat lastig te vinden zijn. Het originele boekje met de 20 bouwontwerpen heb ik hier liggen. Allemaal gebouwd incl. de radio en het piano'tje.

Hartelijk bedankt allemaal voor zoveel bereidwilligheid !

De schets met afmetingen is precies wat nodig was om een duplicaat van de bouwplaat te maken.

Daar gaan we zo snel mogelijk eens aan beginnen ;)

Vele groeten

RAAF12

Golden Member

De luidspreker werd met splitpennen vastgezet en de batterijen met plat elastiek. De plus en min van de batterijlippen aangesloten met 'mannetjes' een soort huls met zaagsnede en een boutje. De piano toetsen zijn van blik gemaakt. Succes!

edit, dat was een andere bouwdoos. Bij de Philips deden ze het zo

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zaterdag 9 mei 2020 19:15:27 (16%)

Ohhh, ja De vorm van die veertjes,

Redelijk scherp, menig veertje reeds bijna doorheen mijn vinger geduwd _/-\o_

Ondertussen werd er al een frees ontwerp gemaakt

Bedankt jongens

Ohhh, ja De vorm van die veertjes,

Redelijk scherp, menig veertje reeds bijna doorheen mijn vinger geduwd _/-\o_

Ondertussen werd er al een frees ontwerp gemaakt door een goede vriend van me.

[bijlage]

Bedankt jongens

[Bericht gewijzigd door frankje2 op zaterdag 9 mei 2020 19:34:50 (17%)

Ohhh, ja De vorm van die veertjes

Haarspeltveren en tonveren werden die veertjes genoemd.

Ik heb niet zo heel erg lang geleden (<10 jaar) gezien dat die ton-veren en clips nog ergens nieuw verkocht werden. Geen idee meer waaar ergens.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
joopv

Golden Member

Er is een EE dozen nostalgie topic:

https://www.circuitsonline.net/forum/view/101280

Misschien staat het daar in vermeld

Ik heb hier nog de set met kartonnen kaarten, die op de plaat gelegd moeten worden. Met de opbouw van de schakeling. Als je ze wilt hebben, laat maar weten. Zijn gratis. (En je weet meteen waar de gaatjes moeten komen).

Piet

Hartelijk dank voor het vriendelijk aanbod van de kaarten maar deze heb ik nog allemaal compleet. :)

Mocht er iemand het lampenkapje nog hebben, deze ontbreekt blijkbaar in de set.

Met vriendelijke groeten
Frank

4,5V batterijen zijn nog gewoon te krijgen oa. batterijenhuis.nl Type: 3LR12

Goh wat een leuke schakeling is me dit !
Is het een versterkerschaleling met balans trap?

Een goede vriend van me heeft een mini uitvoering van het blauwe EE systeem gemaakt met een 3D drukker.
Als ik me niet vergis heeft hij in het bedieningspaneel een plaatsje voorzien waar een klein printplaatje met versterker Kan ingebouwd worden.
Het geheel ziet er er zeer goed uit.
Het ziet er heel goed en gedetailleerd uit.
Ik zal hem wat foto’s vragen, dan kan ik ze hier posten.

Groetjes