Miele ELP 165-S module defect

De module ELP 165-S van mijn wasmachine type W5903 is defect.
Er is een IC verbrand waardoor het nummer niet meer te lezen is.
Ook de groene veiligheids weerstand is defect.
Ook heb ik defecte sms diode R15.
Ik weet dat er bedrijven zijn die de modules repareren maar ik wil het zelf doen.
Weet iemand het type IC dat ik kan gebruiken of een vervanger?
Wat is de weerstand van de groene veiligheids weerstand?

Ik zag op een eerder topic van SMD (19-05-2015) met het zelfde probleem alleen alleen er staat niet hoe het afgelopen is.

Klopt het dat het IC een TNY278GN is?

Klop en is juist! De groene weerstand is 150 Ohm draadgewonden... Meet eerst de secundaire weerstand ovder de elco's want deze nare modules hebben nogal de neiging door te grote steekvlam de processoren lam te leggen.. Meet ook na de spanningsregelaar, indien beneden de 800 Ohm,not OK...

Ik heb net de weerstanden gemeten over de elco’s en na de spanningsregelaar allemaal boven 800 ohm.
Ik ga morgen ff naar radio rotor in amsterdam voor onderdelen.
Ik weet niet of ze de diode RK15 hebben weet je misschien een vervanger mag ook een gewone diode zijn.
Die bedrijven die de printen repareren zetten er zwaardere componenten op zodat ze niet snel weer stuk gaan weet je daar iets vanaf?
Was het eigenlijk bij jou gelukt bij jou wasmachine?

Ik repareer deze printen geregeld, heb zelf een antiekere wasmachine van Miele. RK15 is een speciale diode van 160v Zener als het goed is.. Trouwens het is diode RK, 15 is prod datum..

Neen zwaardere componenten is niet aan de orde,maar vervangen zwakke componenten die ook gauw gaan

Bedankt voor je info.
Het zou mooi zijn als de wasmachine weer werkt door deze drie defecte componenten te vervangen.
Weet iemand waar ik deze kan kopen of bestellen?

Ik bedoel wat is een goede side voor electronica parts?

Standaard componenten Conrad, wat specialere componenten is er eenzaak zoals Electro Rama of iets gelijkwaardigers..

Klopt het dat de zenerdiode RK 60V moet zijn in plaats van 160V.
Dan kan ik toch ook SMAJ60V bestellen.
Dit zag ik bij een eerder topic van Knaak 04-05-2020.

Ik bedoelde zenerdiode SMAJ60A

Zeer benieuwd hoe dit is afgelopen heb namelijk het zelfde probleem

Ter bevestiging of ik nu een rk15 of rk23 heb ze zijn beiden 160v.
Klopt dit??

RK is 160V... 15 en 23 zijn prod datums