TL-verlichting

die slechte spoel gewoon ruilen voor een spoel uit een goede inverter. en proberen in de kapotte inverter. je nekt moeilijker een spoel als een schakeltor..

ik ken die spoelen wel, zitten ook in noodunits voor 58W tlbakken. deze werken doorgaans op 7,2V nicd of dergelijke..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Hfe min/max is bij beiden 8/40 bij 5A...

[Bericht gewijzigd door Arco op zondag 25 september 2016 21:15:00 (30%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hallo,

deze voedingen blijven me parten spelen en voor de SM58B heb ik tot op heden geen vervanger gevonden.
Via internet alsnog een voorstel gevonden, maar ik ben onvoldoende onderlegd hierin. Welke raden je me aan. (zie foto)

maartenbakker

Golden Member

Via internet? Dat tabelletje ziet er opzich handig uit, kun je ook aangeven waar?

Ik zou als eerste eens kijken of een van de BUT types verkrijgbaar is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op ons werk zitten in bepaalde oudere vrachtwagens ook deze types ingebouwd.
Ze hebben ze hersteld met vooral een aparte koeling voor beide torren, en die gaan nu niet meer stuk.
Dit werkt goed, alleen de hitte in een gesloten kast nekt deze torren. Ze hebben dan natuurlijk een andere behuizing ontworpen om die koeling erbij te kunnen monteren.

Laatst weer eentje kapot gegaan en nu hebben ze led strips gemonteerd. De vrachtwagenchauffeur was verwonderd van het licht dat eraf kwam. Hij wil nu niets anders meer gebruiken, dus hebben ze ze allemaal maar vervangen door led-strips.

Telkens er eentje stuk gaat worden ze vervangen, die in de nieuwe behuizing willen niet opgeven...

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

tja, ik zou ook zeggen led strips, heb er ook al zat in bussen gebouwd. kun je direct tegen het dak plakken, veeel platter als een tlbak en geeft meteen voluit licht, en alle licht naar beneden toe. je ziet geen tl buizen meer in nieuwe wagens, gaat met laden kapot, rammelt los enz..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

LED zou inderdaad de makkelijkste oplossing zijn, maar de opbouw laat dit nu eenmaal niet zo gemakkelijk toe. En bij de reeds herstelde modellen was het toch telkens 1 of 2 transistoren die stuk waren.

je kunt toch ook in de bakken ledstrip plakken waar de buis eerst zat? 24V zit er al in de bak..

waar rook was, werkt nu iets niet meer