vergeet ook niet de temperatuur mee te rekenen, bij 30+ graden buiten kun je zo'n ding niet constant voluit belasten, raakt oververhit.
Dan is de koeling onderbemeten... Meer blazen of meer oppervlak!
Maar goed... In mijn ervaring aan boord heb ik geleerd dat bij de hoogste belasting op zo'n 70% van het vermogen zitten een redelijke verhouding is. Voordeel is wel dat daar vaak mensen toch iets meer weten wat ze doen en ook ff wat uit zetten als die enorme electromotor bij moet (en weer aan als het eenmaal loopt). Daar zit je op je factor 1.5 ongeveer.
Nou heb jij zo te zien nauwelijks motoren, dus 'aanloopstromen', dat zal allemaal wel los lopen. De inschakelpiek van een laptop adapter, dat lost de kabel impedantie in samenwerking met het vliegwiel wel op.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat veel oudere en kleine schakelende voedingen (zonder PFC) een beroerde belasting vormen. Ze trekken maar kort stroom, maar wel al het vermogen moet uit die piek komen en ze doen het allemaal tegelijk. Voor een serverruimte was het advies al een factor 3. Dat zal wel een beetje overdreven zijn en 'op de groei', maar je snapt waar het heen gaat.
Je grootste gok zit in dat campingveld. Grootste belasting, minste invloed. En ook het minste inzicht in de gelijktijdigheid.
Mijn natte vinger riep iets van 'probeer 30kVA' en kijk wat die doet. Houd ook de optie over om meteen door naar 50 of 60 ofzo te gaan als je nat gaat op gelijktijdigheid. Min of meer wat mvdk ook zegt.
Houd er wel rekening mee dat niet alle apparatuur enthousiast wordt van een generator. De frequentie is nooit 50Hz (nou ja, bij kleinere setjes met een 'inverter' dan weer wel, maar dat is voor zover ik weet geen gemeen goed). Vaak gaat het wel goed, maar soms raakt de klok van de magnetron de weg kwijt en een enkele FO schiet in de stress (ik denk niet dat je die hebt).
Langs de kant van de weg zie je nog wel eens een 'esaver' staan. Feitelijk een accupack met lader / omvormer. Feitelijk gaat de genny uit op het moment dat het accupack vol is en de load het toe laat en weer aan als het accupack 'leeg' begint te raken. Of dat voor jou zinnig is, hangt vooral van je verbruik gedurende de dag af (en de kostprijs van zo'n ding natuurlijk).
Succes. Het blijft een beetje gokken agv. teveel onbekenden.