Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Had al op die site gezocht en kwam die plug wel tegen, maar daar stonden geen gegevens bij. In de catalogus kom ik op het type QR/P-04P-C uit.

Bij mouser kan ik deze connector bestellen voor 4,38 per stuk en daar komt nog €20 euro verzendkosten bij. Omdat ik er meerdere nodig heb wordt dat toch te duur aangezien het voor een hobby project gebruikt gaat worden. Ik ga toch opzoek naar een ander alternatief en mocht ik dat niet kunnen vinden dan ga ik toch de XT60 of XT90 gebruiken.

Je kan een tijdje een "gaat er iemand nog wat bestellen bij Mouser?" vraag uitzetten. ALS ik toevallig wat nodig heb bij mouser (dat is denk ik niet het geval) dan zou ik het wel voor je mee willen bestellen. Dan is er alleen een 1.85 extra verzendkosten binnen NL... Maar zo zijn er vast meer die dat voor je zouden doen als het uitkomt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 21 mei 2020 13:42:26 schreef rew:
Je kan een tijdje een "gaat er iemand nog wat bestellen bij Mouser?" vraag uitzetten. ALS ik toevallig wat nodig heb bij mouser (dat is denk ik niet het geval) dan zou ik het wel voor je mee willen bestellen. Dan is er alleen een 1.85 extra verzendkosten binnen NL... Maar zo zijn er vast meer die dat voor je zouden doen als het uitkomt.

Bedankt voor het aanbod. Dat scheelt veel in de verzendkosten. Maar ik ga toch voor XT60 versie die in de behuizing monteerbaar is. De XT60 connectoren zijn veel makkelijker verkrijgbaar en stukken goedkoper, maar kunnen ook veel meer stroom aan.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 21 mei 2020 11:52:32 schreef #jeffrey#:
Had al op die site gezocht en kwam die plug wel tegen, maar daar stonden geen gegevens bij. In de catalogus kom ik op het type QR/P-04P-C uit.

Bij mouser kan ik deze connector bestellen voor 4,38 per stuk en daar komt nog €20 euro verzendkosten bij. Omdat ik er meerdere nodig heb wordt dat toch te duur aangezien het voor een hobby project gebruikt gaat worden. Ik ga toch opzoek naar een ander alternatief en mocht ik dat niet kunnen vinden dan ga ik toch de XT60 of XT90 gebruiken.

Als je er een paar nodig hebt ben je snel aan 50€. Dan wordt de verzending gratis.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Bijgaand printje wil ik namaken omdat het niet meer geleverd wordt. Natuurlijk liefst wel zo origineel mogelijk. Op bijgaand plaatje is een aansluitstrip te zien met faston stekkers. Ik dacht dat het geen probleem was omdat je dit soort aansluitingen regelmatig voorbij ziet komen. De pennen kon ik nog wel vinden maar het rode blokje als houder was niet zo eenvoudig. De pennen worden genoemd als: PCB spade terminals. Maar nu dat blokje, hoe heet zoiets.Natuurlijk worden de PME condensatoren vervangen door een ander type.

fatbeard

Honourable Member

Los van de connectoren zou ik wel gaan voor wat stabielere condensatoren, liefst polypropyleen.
Deze dingen hebben de reputatie om spontaan tot ontbranding te komen...

Goed lezen, fatbeard, goed LEZEN. |:(

Als twee terminals genoeg is zou dit iets kunnen zijn: https://www.we-online.de/katalog/en/FAST_7_6_2_THT_MALE_ANGLED_6383071…

[Bericht gewijzigd door fatbeard op vrijdag 22 mei 2020 11:34:27 (24%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Hoi fatbeard, ik had deze ook gevonden op Keystone. De rode uitvoering is bij hun alleen het rechtopstaande model. De haakse uitvoering is er vanaf 2 tot 8 polig. Dit printje heeft een 3 fase aansluiting naar een diodebrug met de beruchte ontstoringscondensatoren. Het nieuwe printontwerp houdt al rekening met cond. met een pitch van 22,5 mm. De PME cond. hebben een pitch van 20,3 mm.

Mogelijk kan het rode blokje gemaakt worden d.m.v. 3D-printing.

Waarom weggooien als het betaalbaar te repareren is!

Ja dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Ik heb uiteindelijk 1 voorbeeldje. Wie o wie zou dit dan kunnen maken. Een paar stuks is al voldoende

Ik heb net besloten dat ik wel de nopjes voor boven op de schakelaars zelf ga 3D printen....

Mij best om er een paar te 3Dprinten.

in de richting van de breedte van het blokje... hoe breed zijn de contacten?

Hier is het ontwerp. Even opengebroken voor de "foto".

Parameters moet jij nog even opmeten/doorgeven. De "wall thickness" moet je niet aan rommelen. Dat is wel ongeveer goed. De rest mag je invullen.

code:


wt = .85; // wall thikness. 

cl = 4; // contact length
cw = 1; // contact width
p = 5.08; // contact pitch. 
h = 4;  // plastic height. 

n = 4;  // number of contacts


tl = (n-1)*p+cw+2*wt;

//echo ("tl = ", tl);

difference () {
  difference () {
    translate ([-wt-cw/2,-wt-cl/2,0]) cube ([tl, cl+2*wt, h]);
    for (i=[0:n-1]) {
      translate ([i*p-cw/2, -cl/2,-.1]) cube ([cw, cl, h+1]);
    }
  }
  //  translate ([-2,0,-1])   cube (10);
}


[Bericht gewijzigd door rew op vrijdag 22 mei 2020 22:58:21 (63%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 22 mei 2020 22:37:54 schreef rew:
Ik heb net besloten dat ik wel de nopjes voor boven op de schakelaars zelf ga 3D printen....

Mij best om er een paar te 3Dprinten.

in de richting van de breedte van het blokje... hoe breed zijn de contacten?

Hier is het ontwerp. Even opengebroken voor de "foto".
[bijlage]

Parameters moet jij nog even opmeten/doorgeven. De "wall thickness" moet je niet aan rommelen. Dat is wel ongeveer goed. De rest mag je invullen.

code:


wt = .85; // wall thikness. 

cl = 4; // contact length
cw = 1; // contact width
p = 5.08; // contact pitch. 
h = 4;  // plastic height. 

n = 4;  // number of contacts


tl = (n-1)*p+cw+2*wt;

//echo ("tl = ", tl);

difference () {
  difference () {
    translate ([-wt-cw/2,-wt-cl/2,0]) cube ([tl, cl+2*wt, h]);
    for (i=[0:n-1]) {
      translate ([i*p-cw/2, -cl/2,-.1]) cube ([cw, cl, h+1]);
    }
  }
  //  translate ([-2,0,-1])   cube (10);
}


Dat is erg aardig. Het rode blokje heeft afmeting: L=23, br=9,5 en hoogte is 10 mm. De pennen die erin moeten zie bijgaande tekening. De pitch is 10 mm. Denk je dat dit zo gaat lukken? Vast erg bedankt. Gr. Rob

EricP

mét CE

Dan zijn andere pennen dan op de foto.
Immers, die pootjes van 3.5mm lang heb je goeddeels wel nodig om eea. op een 1.6mm PCB vast te zetten. Daarmee zal de 'tab' zeg 2-2.5mm boven de PCB komen. Op je foto is het nadrukkelijk meer. (of dat erg is, zul je zelf moeten bepalen).

Leuke actie van rew! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

De orinele pennen zoals op de foto kon ik al helemaal niet vinden. Dit leek mij als alternatief een redelijke oplossing.

EricP

mét CE

Ik zeg ook niet dat het verkeerd is hoor. Hetgeen wat er op moet, moet alleen wel passen!

Overigens mist rew (denk ik) de dikte van die 'pennen' nog. Maar daar zal-ie zelf wel om komen.

Ik hield er rekening mee dat de dikte een standaard maat is. Even de tekening van de fabrikant bekeken. Hij geeft op dat de dikte van de pen 0,8 mm is.

Dus om de 3D printer wat marge te geven, laat ik de dikte van de ruimte voor de pennen op 1mm staan.

Omdat de zijkant open moet, heb ik de eindstukken kwa dikte verdubbeld. Ik heb de print gestart en vind ondertussen dat ik dat ook voor de achterwand had moeten doen. Dan had ik niet eens die extra variabele hoeven te maken. M'n slicer vind dat de massieve tussenstukken te klein zijn om het de moeite waard te maken om ze niet geheel massief te maken. Hij wordt dus massief.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Massief is prima. Bij het oorspronkelijke blok kon je de pennen ook op een andere pitch zetten maar dat is hier niet aan de orde.

De webcam zegt: "af" ik loop even om hem op te halen....

Edit: OK. ziet er werkbaar uit.

Normaliter zou ik nu even zorgen dat ik de boel pas voordat ik "productie" ga draaien. Omdat ik de pennen niet heb gaat dat niet. :-( Nu 5 maken?

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 23 mei 2020 12:52:15 (45%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

5 stuks is inderdaad ruim genoeg. Laat maar in een pm weten wat de koster zijn.

Ik heb hier een 2 grote floodlights liggen waarvan de powerleds defect zijn.
Nu vroeg ik me af of die leds ergens verkrijgbaar zijn, voor weinig anders is het de moeite niet en gooi ik die in de oudijzerbak.

Er zitten 2 Philips XITANIUM (Advance) led drivers in:
LEDINTA0700C210FO
Iout 0,7A DC
Vout 60-210VDC

Het zijn leds van CREE (althans staat op de sticker aan de buitenkant).

Op de bak zelf staat dat die 200W is dus de leds moeten dan 100W (of minder) zijn. Dan kom je uit op een spanning van ca 142V @ 0.7A

Er zitten 9x10 leds in zo te zien in de led power assembly, intern zijn het waarschijnlijk 2 of 3 parallele strings van leds.

Je raad het al: nergens op de led staat een type nummer.
De led module is 40x40 mm (ex aluminium koelplaat) en deze koelplaat zit vast aan de led en is niet later toegevoegd.

Heeft iemand een idee welke het zijn? Ik kan nergens iets vinden wat er op lijkt of in de buurt komt.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Thevel

Golden Member

Hoeveel leds zitten er in de floodlight, slechts 1 of meerdere?

2 ieder met een eigen driver.
Waarschijnlijk zitten er op de COB 90 stuks 1W leds geintegreerd dat zou dan ongeveer moeten kloppen als de drivers een rendement hebben van 90%. Kom je uit op ca 90W 128V / COB.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Thevel

Golden Member

Ik hier vergelijkbare 60W leds liggen maar die draaien op 34V
Vandaar dat ik vroeg of er meerdere in de floodlight zitten en in serie gezet waren.

Ik heb er diverse gevonden van rond die 36V maar dat gaat dus niet werken.
Ik heb ook nog een andere floodlight liggen van 32-36V 80W waar er 2 parallel staan (van 40W), ook beide leds defect.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Dit topic is gesloten