Trapondersteuning elektrische fiets werkt maar op 1 stand

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum,heb me aangemeld omdat ik een probleem heb met mijn elektrische fiets,een Peugeot e city bike.
Ik ben een totale leek op het gebied van elektronica ( en fietsen maar dit terzijde) en hoop dat iemand een idee heeft wat er met mijn fiets aan de hand is,dit in simpele bewoordingen aan mij kan vertellen hoe ik het eventueel kan verhelpen) Mijn fiets is een jaar of 8 oud,geen garantie,en ook al wel,zit er nergens meer een Peugeot fietsenzaak in Nederland.Ik heb een simpel display met 3 ondersteuningsstanden.Nu branden de lampjes wel als ik schakel tussen de standen maar de ondersteuning blijft hetzelfde,n.l.op alle standen de laagste ondersteuning.De accu werkt nog prima, zou het met de sensor te maken kunnen hebben?Wat zou ik daar aan kunnen doen?Ik las ook iets over magneten checken? En zou het een dure klus zijn om dit te laten herstellen door een fietsenmaker? Ik hoop dat iemand een idee Heeft wat het zou kunnen zijn,alvast bedankt in elk geval

Tja. Lastig iets over te zeggen zo zonder metingen.

Het is toch mogelijk, lijkt me dat de interne weerstand van de accu zodanig is toegenomen dat de accu en de motor tot overeenstemming komen dat hogere ondersteuning niet meer haalbaar is.

Mijn tablet en telefoon doen dat ook: Als de spanning te ver inzakt als ze meer stroom trekken dan gaan ze gewoon minder stroom trekken.

Dingen als: "er is iets mis met de bediening waardoor je hem niet uit de laagste stand krijgt" heb je al uitgesloten, dus dat denk ik niet dat dit het geval zou zijn....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/