Philips cd recorder CDR775 ziet geen cd No disc

Hoi

ik heb een probleempje met mijn Philips cd recorder CDR775
hij ziet de linker cd lade niet hij geeft aan No Disc recoder lade is dat.
ik heb de lens ook al schoongemaakt maar helaas hij doet het niet. is een tijdje niet gebruikt ik dacht laat ik hem eens weer gebruiken. wat kan het probleem zijn? ps ik weet net of ik hem en de goede topic heb heen gezet.

Groeten Arjan

tja, kan vanalles zijn. motor van de cd tafel die vastzit, of juist vuil en borstels maken geen contact. laser gaar, kan ook wel na 20 jaar intussen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

de lade gaat wel open en dcht en als ik een cd erin leg dat ziet hij de cd niet.

Rely

Golden Member

Bekijk met geopende kast, of de CD wel even gaat draaien. Zoniet kijk of het CD mechaniek wel omhoog komt. (Dan moet het lasertje focusseren)
Het komt vaak voor dat het kleine snaartje voor het inladen te slap is geworden, dan vervangen!

.

[Bericht gewijzigd door Neovo Geesink op dinsdag 26 mei 2020 21:17:45 (92%)

Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view

hoi bedankt. de cd draait wel even alleen de laser gaat niet op en neer.
welk riempje bedoel je? ik heb een tekening van de cd.

code:

http://www.imagebam.com/image/635d3b1344950045

ik krijg het plaatje er niet bij maar heb de link misschien kun je aanwijzen welk riempje bedoelt ik weet of je hier wat aan hebt?

Groeten Arjan

Nummer 11 “Belt”.

Maar als de CD wel gaat draaien, dan zal dat niet de oorzaak zijn.
Lade gaat dan goed dicht en laser assembly komt dan goed omhoog.

Heb je de laser lens al eens voorzichtig schoon gemaakt met een wattenstaafje en een beetje alcohol?

De cd gaat kort draaien wanneer ik de cd erin doe. Ik heb de lens schoongemaakt met watestaafje en spiritus.

joopv

Golden Member

Hoe kort precies? Beweegt de lensarm van de cd-speler? Kun je zien of hij probeert te focusseren?

En wat voor een cd heb je in de speler liggen? Een gewone zilveren schijf of een recordable?

[Bericht gewijzigd door joopv op woensdag 27 mei 2020 15:34:31 (13%)

Paar tellen dat de cd draait. En de lens beweegt niet volgens mij dat zou ik moeten kijken. Ik heb verschillen de cd's geprobeerd helaas niks helpt. Ik zou eerst even kijken naar de laser of die beweegt en ik zal hem even schoonmaken met alchol.

Je kan ook even kijken wat ie doet zonder cd erin.
Draai dan even aan de tandwieltjes zodat de laser ongeveer in het midden zit.

Bij aanzetten moet de lade dicht gaan en moet de laser naar het begin van de cd gaan (bij de spindlemotor)
Dan moet de lens een paar keer op en neer gaan.

Bij sommige spelers wordt altijd de spindlemotor gestart, bij de meeste spelers pas als een cd “gezien” wordt door de laser.

Onder een hoek kijken of de laser licht geeft, evt met een wit papiertje, kan ook. (Dus nooit recht in de laser kijken, dat vinden je ogen niet zo prettig) ;)

Je kunt een service manual downloaden bij elektrotanya.com. Uit dat manual:

Diagnostics self-test: press PLAY+FFWD simultaneously and power on the unit. Switching off the unit exits the test. 

Mechanical self-test : press PLAY+STOP simultaneously and power on the unit to enter self test. Then, press open/close to open/close tray or rewind/forward to move the sledge.

Op 27 mei 2020 15:59:23 schreef Arjan41:
Paar tellen dat de cd draait. En de lens beweegt niet volgens mij dat zou ik moeten kijken. Ik heb verschillen de cd's geprobeerd helaas niks helpt. Ik zou eerst even kijken naar de laser of die beweegt en ik zal hem even schoonmaken met alchol.

Ik weet niet of een gewone cd speler anders werkt, maar normaal wordt er eerst gefocuseerd en als dat goed is gaat de cd draaien. Normaal is het focusseren in een slag klaar. Lukt het niet dan probeert de speler nog een paar keer en dan stopt het. Ik denk dat je de signalen van het focus circuit moet bekijken.