plaats printplaat voeding Liebherr Diepvriezer GN 2556

Uit diverse forums lees ik dat mijn probleem met uitvallen display Liebherr NO frost diepviepvriezer (hoog model) hoogstwaarschijnlijk te maken heeft met de condensatoren op de voedingsprintplaat.
Waar is deze printplaat geplaatst in het apparaat? Is deze van buitenaf te vinden of alleen binnenin achter een schot of bovenin bij ventilator in de buurt?

Thevel

Golden Member

Hier de service documentatie, misschien kun je er wat mee.

liebherr_ign2556_ign2566.pdf

Bedankt Thevel voor deze documentatie.

Geeft veel detail, die zeker nog van pas komt, mar helaas niet de positie van de printplaat van de voeding, waar de beruchte X2 condensatoren opzitten, die waarschijnlijk mijn probleem veroorzaken.

Lijkt er wel op dat rechts achterin mogelijk deze printplaat achter een scherm verstopt zit. Wie weet dit?

Arco

Special Member

Meest logische lijkt me onder de bovendekplaat...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

RTFM!

In dit geval pagina 9.

Damn the torpedoes, full speed ahead!

Hallo Arco,
Bovenplaat achter frontpaneel is 1 groot plastic geheel waar alle kabels van voren naar achteren links door 3 goten /buizen doorheen lopen.
Dus vrees dat dit helaas niet de plaats is.

Op 25 mei 2020 17:02:22 schreef Hunter:
RTFM!

In dit geval pagina 9.

Frontpaneel bevat alleen display printplaat met drukknoppen, niet voeding helaas

Series 6 electronic control system Components: Electronic single-board solution

Meer zit er niet in. Duidelijke foto's van de print zouden kunnen helpen.

Damn the torpedoes, full speed ahead!
Arco

Special Member

Ik neem aan dat de voeding daar ook zit (of op dezelfde print). Waar gaan anders die voedingsdraden heen?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

Als TS naar de klassieke transformator als voeding zoekt; Die zit er niet meer in :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Hallo Anco en Hunter en Shiptronic,

Jullie hebben gelijk. Via een Duitse site vond ik de printplaat met meerdere foto's en naar nu blijkt geeft foto 5.1.1./7 bij vergroting ook de X2 condensator weer.
Bedankt voor jullie aanhoudendheid

Ik kan nu aan de slag. Hopelijk is het probleem hierna opgelost