HAM Radio Friedrichshafen 2020

pietplof

Golden Member

Maar Tidak toch, je weet toch als ,,bijna arts" dat besmettingsrisico in een besloten ruimte veel groter is dan in een open ruimte met de frisse wind om je ongeschoren kaken en gezond groen in directe omgeving. Een stadion is dan niet mijn eerste keuze.

Als je de gehele post oorleest zie je probleemloos waar de overgang van Friedrichshafen naar een alternatieve markt is gesitueerd.

Wellicht kan ik ook eens een keer mijn auto gebruiken als verkooppunt voor wat elektronica spullen.
Gisteravond zag ik een paar fraaie verzwakkers.
In mijn hobbyhok staan een tweetal bakken waarin ik spullen kieper die er zeer interessant uitzien maar waarvan ik niet direct weet waarvoor te gebruiken.

festina lente
Tidak Ada

Golden Member

Heer Plof toch! Het moet u toch bekend zijn dat het Gelredome normaliter geheel geopend is en slechts in geval van zware regenval gesloten kán worden. Bovendien is het ten behoeve van de grasmat zeer goed geventileerd.

Overigens was mijn verwijzing slechts als scherts bedoeld, als u begrijpt wat ik bedoel......

;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
flash2b

Special Member

Ik startte dit topic als sentiment op het feit dat HAM Radio dit jaar niet door gaat en haalde ook andere markten aan.

Het "gevaar" is mooi door Roland hieronder geformuleerd.

Op 20 april 2020 11:21:34 schreef Roland van Leusden:
@Tidak Ada, mee eens, als de 1.5m maatschappij doorzet zoals men nu ook voor concerten, festivals, restaurants en bioscopen van plan is, dan komen de radio beurzen zoals we ze kennen nooit meer terug.

De laatste jaren werden de markten al kleiner en kleiner, en met de situatie die we nu hebben is het vooruitzicht niet positief. Denk eens aan alle maatregelen die moeten worden getroffen als weer van start gaan.

"Online" is ook geen alternatief, de beleving is heel anders en verkopers gaan echt niet alle "speciale" connectors fotograferen en uploaden in een marktplaats o.i.d.

De setting van Lichtmis en Jutberg/Oisterwijk zijn eigenlijk prima te doen want veel verschil met een normale markt is er niet en het is buiten. Maar ik zie de verkopers niet zo snel politie agent spelen als er te veel mensen bij één kraam staan.

Een mini ruilbeurs vanuit een auto is misschien nog wel te doen, want dat is "invitation only" dus de toestroom is beperkt maar "koopjes" trekken toch veel aandacht wat weer leid tot "te dicht op elkaar".

Shiptronic

Overleden

Jutberg was sowieso al niet meer een locatie(hoewel in het verleden dit voor mij een van de mooiste locaties was), maar misschien is er nog plek op het gazonnetje van pietplof >:)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

Wat misschien nog een optie kan zijn bedrijven locaties in weekends, vanzelfsprekend met toestemming van de betreffende bedrijven en lokale overheden. Je kunt het totale oppervlak dan zo groot maken dat aan alle kroonregels kan worden voldaan.

Gewone markten zullen immers ook weer worden gehouden.

Toch verwacht/hoop ik dat COVID-19 uitdooft, zoals het ook met de Spaanse griep is gegaan. Dat is immers ook een eenmalige pandemie geweest.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ook de ROM ( radio markt op de lichtmis afd. VERON A32 )op de vierde zaterdag in september is ook afgelast , deze komt volgend jaar zeker terug , als de corona problemen dan voorbij zijn.

De KAR beurs (20-12-20, Bladel) staat nog op de rol. Hopelijk gaat die wel door. Was leuk vorig jaar.

Tidak Ada

Golden Member

De/het beurs(je)in Bladel is wel héél erg klein!

Dit bericht roept bij mij overigens ook herinneringen op:

https://nos.nl/artikel/2335256-natuurbrand-deurnese-peel-smeult-nog-na…

Velen van zijn vaak in Liessel geweest...

Krijgt iemand nog nieuws van Deisiree?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Beursje in Bladel viel me juist mee. Het aantal voor mij nuttige stands vorig jaar was net Oisterwijk. Het waren er veel meer dan jaar ervoor.

Shiptronic

Overleden

De eerste beurs zou wel eens erg druk kunnen worden, iedereen wil er dan heen :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

Ben bang dat dat niet kan, wegens regelgeving. Aantal personen/m2 wordt te groot.
Misschien op een strand of haventerrein, maar krijg je daar ooit toestemming voor?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Onder de huidige regels kan het niet. Bladel is in een wijkgebouw met horeca, maar we hebben nog 7 maanden.

Tidak Ada

Golden Member

Ik heb Bladel ervaren als een zeer lokaal beursje. Was er binnen het uur klaar.
Ook zo was het beursje in Standdarbuiten (tusen Fijnaart en Roosendaal).

Direct over de grens met België is er in de loop van het jaar meer te beleven.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 28 mei 2020 10:57:00 (20%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †