Probleem begon met een lekke tank van een BMW 5 serie van 2011.
Tank is vervangen door een ander exemplaar die hetzelfde leek.
Op de rechterkant zit een opening waar de pomp en vlotter naar binnen zakken, maar wat bleek is dat op de linkerkant een ingebouwde vlotter in de tank zit waar je niet bij kunt!
De nieuwe tank heeft dit niet en is ook niet in te bouwen, dus nu zoek ik iets om het elektronisch op te lossen.
Oude tank heeft 2 vlotters, beide geven 50 Ohm bij een volle tank en 1K bij een lege tank.
Nieuwe tank heeft 1 vlotter met dezelfde waardes, dus vol is 50 Ohm en leeg is 1K.
Helaas is het geen eenvoudige analoge meettechniek, maar lijkt het alsof beide vlotters pulserend worden uitgelezen. Bovendien zit er een vertraging in de weergave op het instrumentenpaneel.
Is er iets van een schakeling mogelijk waarbij de weerstandswaarde van de vlotter wordt 'gekloond' en als identieke waarde op de stekker van de andere vlotter kan worden gezet?
Alvast bedankt voor het meedenken!