Marantz NR-1504 No power

Jouw methode van testen door het in verleden tijd te zetten is om te bepalen of een voltooid deelwoord op een t of d moet eindigen.
Volgens mij hebben we het niet over voltooid verleden tijd, maar gewoon het vervoegen van stam+t.

Maar als ik het mis heb, dan hoor ik het graag. Wil graag wat nieuws leren van de Nederlandse taal. ;)

ik heb de Opto en beide condensators vervangen nog steeds geen leven
Ook meet ik nog steeds 5,4 volt over beide condensators

Op 31 mei 2020 19:57:22 schreef Mark77:
Jouw methode van testen door het in verleden tijd te zetten is om te bepalen of een voltooid deelwoord op een t of d moet eindigen.
Volgens mij hebben we het niet over voltooid verleden tijd, maar gewoon het vervoegen van stam+t.

Maar als ik het mis heb, dan hoor ik het graag. Wil graag wat nieuws leren van de Nederlandse taal. ;)

Nee hoor, klopt helemaal. 'Het verschil bepaalt' is gewoon onderwerp + gezegde in de tegenwoordige tijd. 'Het verschil' is dan onderwerp in de 3e persoon enkelvoud. In geval van twijfel vervang je het werkwoord eenvoudig door een ander. Dan zie je dat je ook niet 'Hij loopd' of 'hij fietsd' schrijft.
Nou ja, de jeugd van tegenwoordig misschien uitgezonderd. Daar is een jaar of 15 geleden zelfs de NL spelling voor aangepast. Herinner me nog de ophef dat sindsdien 'pannekoek' niet meer correct gespeld zou zijn, dat moest voortaan 'pannenkoek' zijn. 8)7
Maar goed, back on topic maar weer...

Kun je je stekkertje van de 5,2V uitgang naar de versterker los nemen? Of test je jet zo? Als zo'n smps te zwaar belast wordt gaat deze in de beveiliging maar onbelast ook. Je zou eens een lampje of een weerstandje op de uitgang kunnen zetten, en dan proberen wat de voeding doet

Je kunt ook nog eens testen wat de ohm meter zegt als je deze in de stekker van de 5,2V en massa steekt naar de amp toe..

[Bericht gewijzigd door MJN op dinsdag 2 juni 2020 19:48:20 (18%)

ik heb steeds getest met de 5.2v stekker naar de amp aangesloten!
Wat van weerstand zal ik daarvoor gebruiken ? ik heb nog een 0,18R liggen..
Anders moet ik even kijken op wat andere boards.

Je kunt beginnen met de stekker los en de voltmeter erin...
Of een lampje van 6V of 12V van een paar watt, het is alleen om te testen of het probleem wel in de voeding zit, of verderop in de versterker.

Beste ik heb geprobeerd om met een 12v 20w lampje te testen echter word er niks uitgestuurd..
ik heb lampje op 5,2v en de gnd aangesloten ? Wat moet ik met Mainbd doen

Krijg binnenkort mijn labvoeding binnen zou ik dan zonder problemen 5.2 vol kunnen aanbieden op CN4141

Ik heb tijdens het verder testen gevonden dat R4141 open meet
Dus nu weer wachten op onderdelen

Edit R4141 vervangen en nu werkt de amp weer bedankt voor alle hulp

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op maandag 20 juli 2020 11:59:43 (27%)