Phillips 46PFL5507

Voor de reparatie van een Phillips 46PFL5507 zoek ik wat hulp.
Bij het aansluiten van het netsnoer gaat de standby led mooi aan. De tv kan gestart worden met de afstandsbediening, waarbij je ziet dat de backlight ook aan gaat. De eigenaar zei ook dat het geluid nog werkt, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
Is hier iemand die deze tv kent, en weet wat het probleem zou kunnen zijn? Wat zijn de eerste stappen om te onderzoeken? Vermoedelijk eerst de verschillende spanningen checken op de voedingsprint?

Wat doet de tv als je er een bron op aansluit ? heb je dan geluid ? wat doet het beeld blijft deze zwart ?

Dan speelt er wel nog geluid. Ook merk je verschillen in intensiteit van backlight wanneer je bv op de home button drukt.
Voeding van 3.3v en 12.3v zijn oke en stabiel, nog iets anders dat ik moet meten op voedingsprint?
Grote kans dat er ergens iets mis is met tcon board, maar wat kan je daarop meten?

Meestal zitten op het tcon diverse meetpunten met daarbij een tekst. je kan eens een foto maken ervan

Foto:

F1 is nog intact, op C13 staat een stabiele 12.7V

Is de kans het grootst dat de fout in tcon board zit, of in main board?

Als de tv aan staat dan maakt de voeding wel een vreemd piepend geluid (niet constant): https://streamable.com/nl6u8o
Dit kan wel normaal zijn denk ik.

[Bericht gewijzigd door Memorex op donderdag 21 mei 2020 11:31:10 (34%)

Zou toevallig iemand een schema hebben van deze tcon aub? Op de HVIN_12V meer ik dit: maar is moeilijk te volgen van waar die spanning opgebouwd wordt.

AVDD

Fout gevonden, CD10 defect. Uitgehaald en tv werkt terug. Is het nodig om nieuwe te bestellen, zoja welke waarde?

kijk wat een gelijkwaardige meet, want zonder is ook niet zo gezond...

Deze ernaast met zelfde afmeting is 4.7uF (losgemaakt om te meten), en staat parallel. Er staat op de plek waar de oude condensator stond een heel stabiele 33V, zonder rimpel. Ik denk dat dat ik het zo laat.

Wel grappig dat je een tv kunt herstellen door een component gewoon weg te nemen..

maartenbakker

Golden Member

Sommige fabrikanten deden dat vroeger zelfs al structureel, zoek op Madman Muntz ;-)

Als Louis Rossmann of Jessa Jones een apparaat met een kortgesloten condensator krijgen voor data recovery, gaat er ook niet altijd een nieuwe op.

Ik heb ook nog een anecdote van mijn vader die ooit iets met radio deed bij de huzaren. Tijdens een oefening ging er een condensator in sluiting, waar hij vervolgens de beitel in heeft gezet om de oefening af te kunnen maken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zou er een nieuwe bijplaatsen, want truuk ook eens gedaan en soms ging scherm Ghosten bij snelle passages, nieuwe C's geplaatst en probleem weg! Had dus wel nut...

Inderdaad, ik ga er een aantal mee bestellen wanneer ik nog eens een bestelling plaatst. Kan wel nog een tijdje duren..
Vind het altijd moeilijk om voorraad te houden voor SMD met alle verschillende afmetingen waardes en voltages... Hoe pakken jullie dat aan?

Berg ze bij de standaard elco's op in het bakje 4,7 uF en plak een stickertje er op met de details

Wanneer ik in het smart menu van de TV de YouTube app probeer te starten gebeurt er helemaal niks, zelfs geen foutmelding.
Heb al geprobeerd om de app te herinstalleren, maar het probleem blijft. Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Wordt waarschijnlijk niet meer ondersteund.

Probeer laatste SW versie, indien dat niet helpt is het einde support helaass.

Update gedaan maar werkt nog steeds niet, jammer.

Ik heb daarvoor inmiddels een chromecast module aangesloten.Werkt als een tierelier :)

En dat werkt wel! Tsja, TV model 5+ in jaren, exit support...