Philips 40PFL9704H Valt uit

Beste

Deze tv heeft problemen als je hem aanzet als hij koud is dat hij uitvalt.
dan 1 sec later start de tv weer op en dan doet hij het weer even dit process kan zich wel een aantal keer herhalen. Als hij eenmaal wat langer aanstaat doet hij het normaal

Heel waarschijnlijk de waarden van de condensatoren in de voeding die teveel achteruit gegaan.
Na het opwarmen hebben ze dan net voldoende capaciteit om de tv niet meer te doen uitvallen.

Ooit zelf een tv gehad waar alle buffer elko's van 1 waarde allemaal uitgedroogd waren, dat waren toen allemaal 47u elko's, dus de elko's op het maonboard best ook controleren.

zoeken tot het werkt en dan nog zoeken

Hallo

Welke caps zou ik moeten vervangen ?

Deze zitten er allemaal op zonder de blauwe caps

5x560uf 35V
2x680uf 35V
2x1000uf 10V
1x100uf 35V
1x4,7uf 400V
2x68uf 450V

Ik zou starten met deze naast het koelblok, deze gaan het meest afgezien hebben van de warmte.

Dat is dus een ontwerpfout. Elco's horen niet vlak bij een koelblok te staan.

Spullen besteld en dus weer afwachten

ik heb de volgende condensators besteld en vervangen ..

Tv doet het nog steeds alleen minder vaak

Kunnen ook wat primaire elcootjes zijn...

Oke dan ga ik de volgende ook nog vervangen

100uf 25V
4,7uf 400V
2x68uf 450V
2x22uf 50V

Zou eens met een scoop de spanningen meten en kijken hoe stabiel ze zijn. Nu vervang je waarschijnlijk veel teveel.

Heb helaas nog geen scope .. is er wel een onderweg maar twijfel of die voldoet

Deze heb ik besteld !

https://nl.aliexpress.com/item/32803408566.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.…

https://nl.aliexpress.com/item/32878694776.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.…

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op dinsdag 2 juni 2020 21:27:24 (56%)

Op 2 juni 2020 19:56:29 schreef ejlvb81:
Oke dan ga ik de volgende ook nog vervangen

100uf 25V
4,7uf 400V
2x68uf 450V
2x22uf 50V

Ook na vervangen van deze Caps blijft de tv uitvallen

Door wat voor soort (merk/type) heb je de elco's vervangen?

En er was nog wel eens iets met het toetsenbord printje aan de zijkant. De pinnen van de piezo buzzer en de connector drukten wel eens tegen het metalen chassis aan waardoor de TV vreemd gedrag ging vertonen.

Groeten, Ron.

Alle caps zijn vervangen door goede a kwaliteit.
Heb ook pcb naast de knoppen los gehaald en valt nog uit.

Oke na dat ik een tip heb gehad.. bleek het gewoon te zijn dat de cpu te heet word.. nadat ik er een klein koellichaam op heb geplaatst blijft de tv draaien

Dan zit de IC los qua BGA techniek op de print,koellichaam groot genoeg nemen of met fan extra koelen.. Vreemd niet echt veel gezien bij dit type..

zou ik de BGA moeten reflowen ? heb er nog wel een heatsink op geplakt zou ik die voor de zekerheid mechanisch moeten bevestigen

Edit.. na ander halve dag toch weer uitgevallen met aanzetten.. denk idd dat ik er een groter koellichaam ga opzetten met actieve koeling

Edit iets grotere koelichaam erop met een fan geprobeerd echter ging de fan op 5v veel te luid. dus weer afgekoppeld (Was een laptop fan die op 5v loopt)

Neem een 12V fan op 5V laten draaien, mans zat.. BGA reflow of nog beter reballing is wel gewenst..

[Bericht gewijzigd door smd op zaterdag 6 juni 2020 18:51:54 (35%)