Hi Stijnos,
Ik klaag dat ST een kut bedrijf is betreffende de website, tracking en het sturen van spam e-mail,
dat heeft niets met hun controlers te maken wat mij betreft.
En nu heb ik ook nog eens geen geduld, je bent goed bezig Stijnos!
Zeker bij elkaar 4 uur gezocht/proberen en door CO een beetje in de goede richting gedrukt waardoor ik het uiteindelijk voor elkaar kreeg.
Ik heb aangegeven dat het niet in de controler op zich zit, maar eigenlijk in alles er omheen.
De chinees die de goedkoopste uitvoering kiest van de chip waar dan geen referentie aansluitingen op zitten, ST zijn schuld? nee dus.
Allerlij problemen kom ik tegen bij het opstarten en daar was ik echt niet de enige in, als ik mijn zoek acties er bij pak.
ST zijn schuld natuurlijk niet, het is een onvolwassen controler printje, waar je overal plukjes data vandaan moet halen om iets te laten werken in de Arduino IDE.
Kijk eens op de website van Teensy, dan zie je direct wat ik bedoel met een goed ontwikkelde website en support die je daar krijgt op het forum.
https://www.pjrc.com/teensy/
Wat ik tot nog toe ben tegengekomen van de Blue en de Black Pill in de IDE omgeving van Arduino zorgt er niet voor dat ik die printjes snel zal geen gebruiken.
Ja het klopt dat ik geen software ontwikkelaar ben, ga ik ook nooit worden, maar deze printjes met hun gebrekkige software omgeving in de Arduino IDE en library conflicten zetten mij niet aan tot het gebruik.
Ik zie het als goede componenten(de ST controler) die door prutsers in elkaar gezet is aan de hand van een met haaiepoten geschreven handleiding.
Ja je kan het mij verwijten dat ik de aaname heb gedaan dat ik de Blue of Black Pill zo kan gaan gebruiken in de Arduino IDE.
Ik werd direct gecorrigeert door de 10 regels code die een sensor moest uitlezen, natuurlijk kan je dan zeggen dat het aan de library ligt, zal best.
Op de Nano werk het en ook op de Teensy, dan ben ik snel klaar, ik ga zoals ik al aangaf geen nieuwe IDE leren of taal,
of allerlij modules kopen om deze printjes te kunnen programmeren "zoals het hoort".
Deze controlers zijn gewoon niet geschikt voor mijn gebruik.
Maar geen geduld, kom op zeg, ik ben geen kleuter!
De zeven printjes liggen weer in het bakje, misschien voor simpele relais stuur projectjes.
Groet,
Bram