wie weet wat voor diode dit is

Hallo,

wie weet wat voor type diode dit is, kan hem helaas niet vinden op internet.

ST MRC
FRO
173
C427

alvast bedankt

benleentje

Golden Member

Ik kan er ook helemaal niets op vinden.
Als ik moet gokken zou ik zeggen een 10A schottky diode. En dat is bijna altijd voor een lage spanning.

De diode lijkt me niet zo triviaal en kan ook waarschijnlijk een ander type worden. Enige wat echt van belang is de spanning en stroom die zou wel uit de rest van de printplaat of toepassing te achterhalen moeten zijn.
In een geschakelde voeding is een snelle diode wel belangrijk

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Arco

Special Member

MRC heeft er in ieder geval niks mee te maken, zegt alleen dat 'ie uit marocco komt...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Fronius vragen wat ze bij ST hebben laten maken/selecteren?

https://forum.electronicwerkstatt.de/phpBB/Bauteile/diode_datenblatt-t…

[Bericht gewijzigd door markce op vrijdag 5 juni 2020 22:27:57 (47%)

meten wat de waarde op diodestand is, een schottkey meet onder de 280 doorgaans. een siliucium zal hoger meten. zo te zien silucium..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Thevel

Golden Member

schottkey? siliucium?
Misschien teveel bacardi vanavond? :)

maartenbakker

Golden Member

Ik heb altijd last van geraniumdiodes zodra ik wel of niet gedronken heb, ieder zn ding :P

Het actieve stuk van het typenummer zou

FR0
173

moeten zijn. Kan inderdaad ook een O zijn.

Wat is de context? Merk en type apparaat vooral.

Oh, FRO zou Fronius lasapparaat kunnen zijn begrijp ik uit de link. Dan moet je het juiste type uit de context afleiden. Types die ST in 1994 in productie had en ongeveer doen wat deze moet doen, is een goed begin.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De ST diodes heten allemaal STSPxxx of STTHxxx waar xxx cijfertjes zijn. Welke andere twee letter combinaties nog meer mogelijk zijn tussen den ST en de cijfers heb ik niet volledig onderzocht.

Soms drukken ze "ST" van het typenummer niet af. Dan zou dit een STFR0173 zijn, maar die kan ik niet vinden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

iedereen bedankt voor de berichtjes, heb er een ultrafast diode 30A 600v ingezet en dit werkt.