LPT header HP

Arco

Special Member

Heeft iemand wellicht de pinout van de 26 polige boxheader voor LPT aansluiting die op HP mainboards zit?
(aangezien het HP is zal die vast niet kloppen met de 'standaard' pinout die alle overige fabrikanten gebruiken)
Normaal kun je daar zo'n kant-en-klaar pc-bracket met een sub-d 25 aan hangen...

Vreemd genoeg (voor zover ik kan zien) nergens te vinden op het grote web... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hugo Welther

Moderator

Deze misschien?

https://i.stack.imgur.com/mf530.png

Anders het manual van het moederbord opduikelen

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Arco

Special Member

Manual is nogal duister, zegt niets over de pinnen (HP verkoopt PC's compleet, dus dat hoef je niet te weten... ;) )
Bij de HP connector ontbreekt niet pen 24, maar pen 14. (daarom mijn argwaan...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik zou verwachten dat de 13 aan de ene kant (oneven pins op de header) gewoon overeenkomen met de 1-13 van de subD en dan de even pins op de header met 14-25 van de subD.

Oh... Andere, maar fysiek lastigere optie is dat 1-13 van de header gewoon 1-13 van de subD is. En 15-26 van de header 14-25 van de SubD. Dit is alleen een beetje logisch als pin 14 ontbreekt en dat blijkt net het geval te zijn.

Als de nood echt aan de man is kan je natuurlijk vooral de databitjes vinden door vanuit de PC die een voor 1 hoog te programmeren en kijken waar je hem terugvind. Hopelijk valt dan het hele princiepe op z'n plek als je er 8 weet.

[Bericht gewijzigd door rew op vrijdag 12 juni 2020 18:39:33 (23%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Ik had nog een berg van die lepeltjes liggen, dus ik vond het wel zonde om er een bij HP te bestellen (die vragen er 25 euro voor... :( )
Een standaard bracket werkt vreemd genoeg wel, al ontbreekt er een andere pin...
Duurde wel even, want de bandkabel moet wel gemodificeerd worden. (nieuwe IDC connector eraan knijpen)

Bij de andere fabrikanten is pin 26 van de IDC vrij. Logisch, want de DB heeft maar 25 pinnen... Alleen heeft HP besloten die wel te gebruiken...
Die pin gebruiken ze om te detecteren dat er een bracket is aangesloten, moet geaard zijn. (anders zie je de LPT niet in de bios setup)

Kan simpel door de draad van pin 16 uit te laten steken, en weer terug te voeren naar pin 26.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com