hulp aankoop beste budget wasmachine <400E

Beste mensen,
ik weet dat het hier misschien niet echt een forum is om dit te vragen. En als het tegen de regels is dan mijn excuses en dan mag er een slotje op. Het is in iedergeval niet verkeerd bedoeld maar ik ben een beetje de weg kwijt.
We moeten op zoek naar een nieuwe wasmachine (ik bespaar jullie de details wat, hoe, waarom) maar het kan op dit moment alleen maar een budget apparaat zijn.
Budget is max 400 euro maar eigenlijk liever 300 tot 350.
Ik weet dat het een heel beperkt budget is.
Ik heb hier al diverse topics gelezen over budget machines, wat zijn de merken nog waard etc. Zeer leerzaam en zeker wijzer geworden. Maar helaas is de informatie ook al wat jaren ouder. Alhoewel ik weinig weet over de technische kant van wasmachines kan ik toch veel "begrijpen" (trouwens, Websites of filmpjes met uitleg over de basiswerking en alle basis onderdelen in een wasmachine zijn van harte welkom trouwens. Zou me daar zeker in verder willen verdiepen)
Maar ik geraak er nog niet uit. Zouden jullie mee willen denken?
We (ik en mama) zijn ons heel van bewust dat je niet veel kan krijgen voor dit bedrag. En ook dat het niet lang mee zal gaan. En dat er zeker kans is dat hij uitvalt binnen garantie en dus gedoe oplevert.
We gaan ervan uit dat het 3 jaar mee gaat en dan helaas moet worden afgeschreven. Gezien de omstandigheden is dat acceptabel. Ik heb met mama ook overlegd voor een goede tweedehandse maar ze wil dat absoluut niet, ook niet eentje met garantie. Dus die optie valt weg.
ik ben dus op zoek naar het beste toestel gezien de omstandigheden en ons budget.
We hebben niet veel eisen maar enigszins zuinig met water en elektriciteit staat op het lijstje. En graag 50 graden kunnen wassen.
Verder willen we hem lokaal kopen (in dit geval is lokaal brugge en omstreken) Dit ivm service. Aansluiten kan ik prima zelf maar bezorgen is wel het beste.
En naar de toekomst toe zou het fijn zijn mocht het geval geen dicht gelastte kuip hebben. Ik zou mogelijk met techneutenvrienden wel een wasmachine kunnen repareren maar dichtgelaste plastic kuip was dacht ik al einde oefening in budget toestellen. geen idee of dit een haalbare eis is gezien mijn budget. Maar ik meen gelezen te hebben dat niet alle bekos dit hadden en met klemmetjes werkte. (geen idee hoe de stand van zaken nu is op dat vlak)
Als ik de topics doorlees lijkt mij eentje beko mij de beste optie. schijnt naar budgetmerkt toe een van de beste te zijn (vond bv de uitleg van walkura die in het vak zit van electronica ontwikkel interresant om te lezen)
Ik kom behalve beko ook indesit tegen in mijn prijsklasse en lokale winkels. Nu lees ik over indesit weer gemengde reacties.
Een Zanussi ZR8431AWF is ook nog binnen de prijsklasse met een aanbieding. Men zegt dat het 100 euro korting is maar geen idee of dat klopt ;) Een toestel met schade maar wel met garantie is ook geen probleem mochten we met hetzelfde budget een stuk beter kunnen krijgen.
Wat zouden jullie aanraden?
Ik ben ook heel benieuwd naar mensen uit het veld die witgoed verkopen, repareren. Dan krijg je informatie vanuit andere standpunten. Leuk hoor al die reviews online maar wat ben je ermee? ik weet nooit hoe objectief het is. ik hoor veel liever van mensen hier met ervaring. En ik weet dat hier veel ervaring en kennis rondzwerft :)

beetje offtopic
Ik kwam ook vage stickerplakkers tegen, geen idee welke fabrikant ze in elkaar knutselt. bv hier ergens was er een link naar electrodepot (kende ze niet) en die had merken als high one en bellevita by electrodepot. Idem een merk als inuvik bij de krefel of friac bij de eldi (dat was meen ik beko of indesit)
Vermoed dat het zeker geen aanraders zijn maar ben wel nieuwsgierig wie ze maakt ;)
Dit zijn toestellen van onder de 250 euro en de high one zelfs onder de 200.
Vermoedelijk niets meer dan ergernis maar dus wel benieuwd naar de oems erachter

Ik heb al een tijd tot volle tevredenheid een AEG ProSense wasmachine L6FBN74K van BCC, staat nu op de site voor 429€

Coolblue biedt tegenwoordig ook "Wasmachine abonnementen" aan, vanaf 15€ per maand, kan ook nog een optie zijn.

Wil je een wasmachine leasen, neem dan een wasmachine abonnement. Je hebt met een wasmachine abonnement een wasmachine die het altijd doet voor een vast bedrag per maand. Gaat de wasautomaat onverhoopt stuk? Binnen 48 uur repareren wij het apparaat of krijg je een vervangend exemplaar. En ga je verhuizen dan verhuizen wij de wasmachine gratis met je mee.

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op dinsdag 16 juni 2020 17:41:51 (44%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Sine

Moderator

Voor korte tijd wellicht, als je dat doet over de levensduur van een machine dan heb je hem dik twee keer betaald.

@Sine,

Valt wel mee, de LG FH4J5TN8 Direct Drive 36x15 = 540€
Koop je 'm direct is het 399€ is idd 140€ meer maar niet 2x zoveel.

En met 399€ past ie ook nog in het budget van @Brains.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Wij zaten een aantal jaren terug met hetzelfde probleem. Onze geweldige Miele wasmachine stuk (trommelbrug gebroken door het aanvreten door vetluis) en het vervangen zou al meer als €400 kosten. moet erbij vertellen dat de wasmachine minstens 12 jaar oud was, maar zag er nog als nieuw uit.

Hoe dan ook, besloten met de vrouw dat we eerst gewoon een goedkoop ding zouden kopen omdat we op dat moment krap zaten.

Gekozen voor een Beko WMY LM431 WM3....of zoiets. We draaien nu al drie jaar zonder problemen duss, ik zeg prima.

Ik bedenk me net dat we voor de Beko een zanussi hadden.... deze had erg veel lawaai tijden het centriugeren, maar ik geloof dat uiteindelijk de pomp stuk was. En omdat ik weinig tijd had hebben we weer een goedkope wasmachine gekocht, de Beko. Een stuk stiller en draait dus alweer een tijd. De zanussi heb ik gerepareerd en voor €75 of zo weer verkocht. Pompje was stuk.

Dus, Beko is Turks, en dat wil wel werken... :D
Volgens mij hebben we niet meer als €350 ervoor betaald....ik denk nu 4 jaar terug.

Ik denk dat mama Coolblue niet helemaal "vertrouwd" omdat ze het bedrijf niet kent. En vooral afvraagt hoe zit het met service. Besteden ze dat uit aan een extern bedrijf? Of komt de fabrikant dan? Krijg je een nieuwe wasmachine als je eentje huurt? Als er iets mis gaat krijg je dan een gerepareerde terug?
Ons mam is op dat vlak nogal "kieskeurig" Als ze de geschiedenis van de wasmachine niet kent zou ze hem denk ik niet willen, vandaar dat 2de hands geen optie voor haar is.
We weten nog niet voor hoelang het zal zijn. Opzich zou huren voor hele korte tijd wel idee kunnen zijn maar ik vermoed dat het toch zeker 1 jaar duurt dat we op die plek een wasmachine nodig hebben.
@roland Helaas zal de bbc niet in Brugge leveren en valt toestel wel buiten het budget maar eens kijken kan zeker geen kwaad.
Pasjomp reageerde tijdens mijn typen dus pas mijn bericht even aan.
Als onze Beko 3 jaar haalt is dat prima. Merci voor je reactie.
Dat de machine lawaai maakt is ook geen probleem, het staat toch in een apart hok. Dat het langer duurt is ook geen probleem. We drogen ook zoveel mogelijk op een rekje ipv centrifuge. Veel beter voor milieu.
Ook heb ik alle levensverlengende tips al opgeslagen die ik hier gelezen heb. Dat kan serieus een verschil maken begreep ik.

[Bericht gewijzigd door brains op dinsdag 16 juni 2020 18:10:08 (23%)

https://www.bcc.nl/huishouden/wasmachine/wasmachine-voorlader/beko

of is dit iets wat niet mag? In elk geval....er is keuze.
Let even op het toerental van centriferen en de hoeveelheid wasgoed welke je wilt laden.

trouwens, coolblue is prima. daar ook wel eens wat besteld en wordt supernetjes geleverd.

[Bericht gewijzigd door pasjomp op dinsdag 16 juni 2020 18:07:06 (18%)

Ik lees wat vanalles dus zal op vanalles antwoorden
Eerst en voor al is 400 zeker geen "klein" budget
3 jaar en afgeschreven? veel machines van 300-400 halen ook 10 jaar ze :)
3 jaar is niet ok, zelfs niet voor een OK wasmachine van 199
Voor 400 heb je gewoon een machine met alles erop en eraan gloednieuw van Beko of Zanussi, beide wel perfect in verhouding met prijs.
Zou zo iets pakken. (Indesit en Samsung is zoizo een nee, te veel miserie).

Dat van die plastiek kuip moet je imo niet veel achter kijken, dingen als electronica problemen enzo komen veel meer voor, echt veel problemen met een plastiek kuip??? ik in ieder geval niet en zie alle merken.
Je wil keuze om te wassen op 50 graden? Normaal is 30/40/60/90 standaard, rare waarden als 50 zullen veel machines niet hebben.

Die onbekende merken/ stickerplakkers van weg blijven, zijn vaak toestellen die kleine merken inkopen van giganten als Electrolux of whirlpool
Haier of Samsung. Ook eindeloos kleinere chinese fabrikanten die zulke diensten aanbieden OEM/ODM

Ik denk dat mama Coolblue niet helemaal "vertrouwd" omdat ze het bedrijf niet kent.

Tsja, Coolblue is wel een van de grote spelers op de markt, kwa service heb ik nooit problemen met ze gehad, zetten ook de product reviews zelfs als ze minder positief zijn gewoon op de site.

De LG FH4J5TN8 bij Coolblue heeft 447 reviews, daar heb je als koper wat aan.

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op dinsdag 16 juni 2020 18:32:45 (12%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

400 is eigenlijk max dus liever minder maar is 300-350 nog een aardig budget?
Natuurlijk hoop je dat een machine langer mee gaat. Als dat is des te beter. Maar ik lees ook veel over de bouwkwaliteit van wasmachines en de tijd dat een wasmachine lang meeging zoals 10 tot 20 jaar lijkt wel verleden tijd. Ook het feit dat a fabrikant als Miele bezuinigd in dure modellen denk ik dat je blij mag zijn dat ze lang meegaan. Heel slechte ontwikkeling (dat doet me pijn) maar het is wel een feit dat de meeste electronica niet meer gemaakt wordt om een flinke levensduur te halen. En vaak bewust zo ontworpen om kort mee te gaan dus daarom ga ik ook uit van beperkte levensduur.
Maar je kunt ook goed geluk hebben.
Ik wil de mogelijkheid tot zelf repareren na garantie als het niet meer economisch is ook niet uitsluiten. Vandaar de vraag over de kuip. Ik las in de topics dat bij budget modellen vooral mechanische slijtage en problemen ontstaan, minder electronische. En als je dan niet (met behulp van vrienden) iets als een lager kan vervangen omdat die in de kuip geïntregeerd is is dat wel ergelijk. Gen idee hoe dat nu is aangezien het topic al wat jaren oud is.
Mama had het over wassen op 50 graden maar als dat niet veel voorkomt zou ze het gewoon moeten doen met 40 of 60 ;)
Was ook niet echt van plan zo'n stickerplakker te kopen maar ben zeker wel nieuwsgierig naar de fabrikanten erachter.
Zou het voor die prijs de moeite zijn omdat in China te laten maken?
Een wasmachine vervoeren kost ook meer geld uit China dan uit Europa lijkt me. En met minder dan 200 euro lijkt me weinig marge te zitten.

In het flatgebouw waar mijn partner woont, staan Beko wasmachines die gehuurd worden van een bedrijf. Je betaalt enkele euro's per maand voor het recht de wasmachines te gebruiken. Grofweg 1 machine voor 10 personen.
Ze staan dan ook iedere dag meerdere wassen te draaien.

Blijkbaar is Beko een goeie keuze voor het verhuurbedrijf. Ik weet dat in 1 jaar tijd er 1x een defect is geweest, geen idee wat het defect was maar kans is groot dat het wat kleins was want de wasmachine is niet als geheel vervangen. Ze zijn nu +- 4 jaar oud.

Ik zal als ik er weer ben, eens kijken welk typenummer het is. Ik dacht dat Beko een budgetmerk is.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 16 juni 2020 18:08:40 schreef Multivibbbbrator:
Dat van die plastiek kuip moet je imo niet veel achter kijken,

Ik droom nog wel eens van Philips en plastic kuipen, beveiligd met een droogkookbeveiliging. als ik slecht getafeld heb.

In 1970 kocht ik een Bendix, die bestaat helaas niet meer. Met een nieuwe keuken in 1998 kocht ik een Siemens, zal iets van 1100 gulden geweest zijn. Die machine draait nog steeds feilloos zijn wasjes.......
Indesit en dergelijke waren stukken goedkoper, maar ik zie ze nergens meer.
Tja, dus wat is goedkoop?

Op 16 juni 2020 18:38:36 schreef buzzy:
[...]
Ik droom nog wel eens van Philips en plastic kuipen, beveiligd met een droogkookbeveiliging. als ik slecht getafeld heb.

In 1970 kocht ik een Bendix, die bestaat helaas niet meer. Met een nieuwe keuken in 1998 kocht ik een Siemens, zal iets van 1100 gulden geweest zijn. Die machine draait nog steeds feilloos zijn wasjes.......
Indesit en dergelijke waren stukken goedkoper, maar ik zie ze nergens meer.
Tja, dus wat is goedkoop?

Zeker waar! Maar een duurder machine kopen is daarom niet altijd investeren in een machine die lang gaat meegaan, bvb samung heeft machines die 300 euro kosten en heeft er die 800 kosten, allemaal rommel imo.

[Bericht gewijzigd door Multivibbbbrator op dinsdag 16 juni 2020 21:03:53 (18%)

High met Henk

Special Member

Na ervaring met Siemens (zgan) en Bosch (nieuw) sinds 2 jaar een 2e hands asko van 100 € die nu al langer leeft dan de andere machines...

Asko is nieuw duur, maar 2e hands goed te krijgen binnen je budget.... Zou dat zo weer doen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

@ledlover. Als je eens wilt kijken naar typenummer, graag
Beko wordt gezien als budgetmerk maar ze hebben ook duurdere wasmachines.
@buzzy Ik bedoel goedkoop als in aanschaf goedkoop. Niet als in gaat lang mee en dus goed koop ;) En duur kan achteraf goedkoop worden maar je moet wel het geld er voor hebben om nu te betalen helaas :+
Tweedehands wil mama echt niet anders zou ik meer gaan voor een goede tweedehandse.
Ik denk dat een machine van BSH er niet in zit op dit moment. Maar wat zijn dan wel de beste van de budgetmerken is natuurlijk de vraag.
En ik vermoed ook dat per model kan verschillen. De ene kan bekende problemen hebben door en of andere reden en de andere kan misschien prima werken omdat ze van geleerd hebben :P

Zanussi Lindo300 series
https://www.coolblue.be/nl/product/704756/zanussi-zwf8163bw.html#produ…

Deze kun je in je lokale electrozaak/ vandenborre/Krefel waar je wil kopen voor +-400 gloednieuw.

Heel makkelijke touch bediening, heel eenvoudig gemaakt voor je programma te kiezen, imo veel mooier dan met die centrale draaiknop met 45 keuzes.
Handgreep stevig in de deurrand gemaakt.
Geen filter meer aan de afvoerpomp dus die moet je ook niet meer reinigen/ controleren.
Enige nadeel... geen filter aan de afvoerpomp betekend dat je niet als klant aan de afvoerpomp kunt moest er ooit iets aanzijn (kleingeld erin geraakt ofzo)

[Bericht gewijzigd door Multivibbbbrator op dinsdag 16 juni 2020 21:18:23 (13%)

RAAF12

Golden Member

Had een Beko www.beterwitgoed.nl/beko/wtv7734xso.prod van €370 gekocht, een prima machientje.

geen filter aan de afvoerpomp

Brr. Die zit er hier gewoon wel op, aan de voorzijde bereikbaar.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op dinsdag 16 juni 2020 21:31:12 (38%)

Henk H.

Golden Member

Als ik een goede webshop/winkelketen (ze hebben ook filialen in de grote steden) qua afhandeling/garantie moest noemen zou ik Coolblue zeggen.

"Tweedekeus" vaatwasser gekocht, is retour gekomen van een andere klant en was geadverteerd als "compleet". Bleken 2 schroefjes te missen. Mailtje gestuurd met uitleg en wat er miste en keurig thuisgestuurd gekregen. Dure stofzuiger (Dyson dinges) nieuw gekocht waarvan de borstel in de zuigmond niet altijd ging draaien. Keurig en kosteloos omgeruild voor een nieuwe.

Je hoeft geen "tweedekeus" te kiezen, ze hebben ook gewoon nieuwe apparaten. Toen Coolblue nog niet zo bekend was waren ze scherper met de prijzen, nu zijn ze niet de goedkoopste. Voor minder dure spullen of waar ik weinig risico in zie koop ik ergens anders. Wil ik zeker zijn van goede garantie (duurder apparaat of naar mijn in schatting wat meer risico) dan koop ik bij Coolblue.

Ze kunnen zaken als wasmachines tegen vergoeding op hun plek zetten en installeren als je dat zelf niet voor elkaar krijgt. Maar dat kan bij de witgoedzaak vaak ook natuurlijk.

Kruimel

Golden Member

Mijn ervaring met Beko is ook best aardig. Eén keer zo een ding in een studentenhuis gezien, die gekocht was van een verhuurbedrijf en nog best lang goed gedraaid heeft bij intensief (en slordig) gebruik. Ik geloof dat ik er de snaar opnieuw op heb gelegd, ik weet niet meer zeker of ik toen een nieuwe snaar heb gekocht of niet. Het probleem is in elk geval verholpen zonder grote kosten of inspanningen en er zijn naderhand geen problemen meer mee geweest. Een simpel ding, maar dat is eigenlijk wat je wil. Als ik er nu één nodig had zou ik zeker naar Beko kijken als keuze.

Gorenje schijnt ook wel aardig te zijn, maar ik zie die dingen in Nederland eigenlijk nooit (ze komen uit Slovenië). In Hongarije zag ik ze veel vaker en daar zijn ze best talrijk. De exemplaren die ik er tegen kwam (oa in AirBNBs) waren wel altijd zeer bare-bones, maar leken wel aardig te overleven (maar dat is niet meer dan een gevoel). Als ik op "Gorenje wasmachine" Google krijg ik weinig resultaten, maar wel zonder uitzondering voor weinig.

Duitse merken hadden lang een reputatie van kwaliteit, maar ik heb (binnen de familie) matige ervaringen gehad met AEG, Siemens en Bosch (volgens mij zijn die laatste twee hetzelfde). Voor zo ver ik kan zien is de "Made in Germany" opdruk geen indicatie (meer) van kwaliteit, alleen van prijs, want het waren geen van alle goedkope apparaten. Misschien is het boven de €1000 beter, maar dat vind ik eigenlijk tamelijk idiote bedragen voor een wasmachine.

Veel gemaakte fout is te veel waspoeder, heb ooit geprobeerd een beko te repareren met een defecte pomp (bijna 10jr oud), maar werd de eigenaar te duur en er moest een nieuwe komen maar geen beko weer.
Heb die pomp uit elkaar gehaald en die was volledig verstopt door waspoeder, die vrouw gevraagd hoeveel ze er in deed, maar ze wist het niet want ze deed "gewoon" altijd een bakje vol.

Tidak Ada

Golden Member

Wij hebben momenteel, na het overlijden van een AEG, een Elektrolux aangeschaft, die alweer zeker 5 jaar probleemloos draait. We gebruiken vloeibaar wasmiddel of van die meer fasen tabletten in een soort gel.
Machine is bijna geruisloos. Nadeel vind ik de ku(t)nststof*) kuip, maar dat schijnt zelfs Miele ook al te gebruiken...

*)Polycarbonaat)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Even op mijn consumentenbond account ingelogd. SDaar testen ze al jaren lang wasmachines en drogers. Bij de beste koop mbt drogers kwam een beko er het beste uit. Dez eheb ik zelf en is idd een prima machientje.

Bij de wasmachienes is de beste koop een Samsung WW70J5486MW/EN de beste koop.

Let wel helaas test de consumentenbond niet op levensduur ze doen wel klantteverdenheids onderzoeken per merk. hier scoord samsung gewoon prima.

maar goed met 439 net boven je budget en die prijs is bij Coolblue.

Met vriendelijke groet, Rob
maartenbakker

Golden Member

Als je de klanttevredenheid van Samsung zoekt in een machine die wel wat langer meegaat, zou je met LG wel eens goed kunnen zitten.

Mijn vermoeden is dat Beko het redelijk doet niet omdat het Turks is, maar omdat ze niet hun eigen controls maken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@ Brains, om het hier niet te vervuilen heb ik je een email gestuurd :)

Dat kump er noe van....

Op dit moment aan het afwachten of de verhuizing doorgaat. Er is nog een kleine onzekerheid. Ik wacht het af maar heb dus de tijd om het goed uit te zoeken, ook een voordeel.
Zanusi was ik nog niet tegen gekomen op mijn zoektocht. Hoe zit het met de kwaliteit van dit merk in algemeen?
Mama zal niet snel voor coolblue gaan haar kennende. En er zitten hier lokaal 3 winkels die veel witgoed doen waar we goede ervaringen met service hebben (en vrienden van ons ook) dus het zal hoogstwaarschijnlijk daar zijn dat er aangekocht wordt.
Een ding waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb maar kwam toen ik de reactie las van Multivibbbbrator is de bediening. mama en techniek, dat is een dikke miserie :? We zeggen wel eens, ze hoeft maar naar een computer te kijken en die crasht spontaan :+
touchscreens of knoppen krijgt ze altijd in de war of ruzie mee (zeer lastig met touch knoppen op ons electrisch vuur)
Ik zal dus ook moeten kijken naar iets waar zij mee kan werken, dat ze snapt. Ik denk als ik naar de foto van de zanusi kijk ze dat systeem wel snapt.
Dat er geen afvoer filter in die zanusi zit lijkt mij juist een nadeel. Een andere persoon klaagt op de coolblue site erover dat hij naar 2,5 jaar kapot en afgeschreven was daardoor.
Gorenje, die fabrikant ben ik als naam hier ook al tegengekomen op het forum. Zouden die ook oem doen voor ramsj, stickerplakkers?
Ik denk dat de duitse merken niet in ons budget zullen vallen of we moeten geluk hebben.
Zo ie zo al veel tips hier gelezen (ik heb ze verzameld) over hoe je je wasmachine kunt sparen, zuinig mee om kan gaan. Dat gaan we ook zeker doen. zeepbakje en deurtje open laten deden we gelukkig altijd al.
@tidak ada, ik geloof dat het ondertussen standaard is die plastic kuipen. Er is niets aan te doen ben ik bang. Maar als hij nog maar open kan voor vervanging onderdelen vind ik het prima. dat is iets wat ik als we een keuze voor toestel hebben gemaakt wel zou willen achterhalen. Mocht dat niet zijn en een vergelijkbare kan dat wel dan zou ik liever voor de variant gaan die dat we kan.
@robvansuilen. Eerlijk gezegt heb ik niet zo'n vertrouwen in de consumentenbond en hun testen. Tja, en wat zegt klant tevredenheid eigenlijk?
@maartenbakker, wat bedoel je eigenlijk met klantevredenheid van samsung....
Je verwijst waarschijnlijk naar walkura ivm het uitbesteden van controls bij beko nietwaar.
@arlina, Ik heb je net een antwoord terug gestuurd. Ik was net begonnen met mijn mails bij te werken nadat ik hier gereageerd had op het topic.