PCI Express 3.0 x4 M2. SSD op PCIe 3.0X16

Dit topic is gesloten

Ik wil graag een Kingston A2000 1TB PCIe NVMe 3.0 x4 plaatsen in een PCIe 3.0X16 slot maar vroeg mij af of dit kon.

De link naar de SSD: https://tweakers.net/pricewatch/1439052/kingston-a2000-1tb/specificati…

Moederbord: https://www.asus.com/nl/Motherboards/P8Z77M_PRO/specifications/

Graag jullie hulp!

Arco

Special Member

Dat board heeft zo te zien geen M.2 slot, dus zonder meer gaat 't niet werken. (misschien met een adapterprint)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

als extra ruimte (2e schijf) werkt dat redelijk plug&play
als bootdrive moet je rare custom biosmods uit gaan halen

(uiteraard wel met adapterprint)

Ik heb totaal geen ervaring met adapters maar zoiets als onderstaande link zou moeten werken?

https://www.cdromland.nl/product/1698/994719/M-2-uitbreidingskaarten/A…

Hij word inderdaad gebruikt als bootdrive.

zo'n adapter moet werken.

maar als je dit moet komen vragen kun je beter bij een 2,5"SATA blijven als bootdrive.
de kans dat je dat aan de gang krijgt is vele malen groter

Arco

Special Member

Dat kan per board verschillen of een drive in een PCI slot als bootdrive gezien wordt door het bios...
2e generatie processor moederboard is ook al vrij oud (we zitten nu aan de 10e... ;) ), dus of je er veel mee opschiet betwijfel ik.
(Je kunt dan beter een goedkope SATA SSD kopen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 19 juni 2020 20:02:43 schreef Arco:
Dat kan per board verschillen of een drive in een PCI slot als bootdrive gezien wordt door het bios...
2e generatie processor moederboard is ook al vrij oud (we zitten nu aan de 10e... ;) ), dus of je er veel mee opschiet betwijfel ik.
(Je kunt dan beter een goedkope SATA SSD kopen)

Er zit een i7 4e generatie op :)

Arco

Special Member