Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

maartenbakker

Golden Member

Op 19 juni 2020 15:30:32 schreef McAwesome:
[...]

Het lijkt me dat de meeste mensen het niet zien of niet willen zien. Als ik al een opmerking maak over China en durf waarschuwen voor hun tactieken dan word ik meer dan regelmatig weggezet als een extreemrechtse sympathisant die spoken ziet :(
Afgeven op de VS en Trump, dat is dan weer bon ton, maar ik denk niet dat het grote gevaar uit die hoek zal komen.

Het grotere gevaar zal inderdaad de CCP zijn. Betekent niet dat ik geen handel uit China haal of geen sympathie/interesse heb voor China en Chinezen, maar het tijdperk van China politiek gezien werd als vriendelijke reus of goedpraten van politiek danwel mensenrechten ("als we ze goed behandelen dan gaan ze vanzelf wel Westerse waarden aannemen") is voorgoed voorbij. Hopelijk. De Chinese propaganda probeert Westerse concepten en narratieven uit te buiten, zoals racisme. We zijn automatisch geneigd om daar in te trappen zelfs al zijn het ook in het Westen niet altijd optimale narratieven, maar als de belangen goed zichtbaar zijn zoals in tijden van crisis is die kans al wat kleiner. En nee, ik ben geen rechts gekkie, als ik daar wel eens mee discussieer wordt ik altijd erg links/idealistisch/naief gevonden. Ik ben geen China- of Trumpapologist, maar zou het vreemd zijn als ik zeg dat iemand als Trump niet de allerslechtste president is als je tegenover de CCP komt te staan?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Kun je dat zien aan die sterren? Want daarvan heb ik er 1101. Gelukkig gaat het meestal wel om kleine bedragen. Bij aliexpress koop ik meestal de duurde producten, want een track & trace vindt ik wel fijn. Het valt mij trouwens ook op dat aliexpress ook soms dingen verkoopt die je bij ebay niet eens kunt vinden.

Hehe idd staat een getal + een kleur ster, bij Ebay is ook track & trace bij de duurdere items ;)

Het grotere gevaar zal inderdaad de CCP zijn

Mooiste voorbeeld is wel onze medicijnen in de EU/VS, die worden namelijk voor 50% betaald door China, al 20 jaar zo, zo meteen zijn al onze fabrieken weg en je raad het al, dan gaat de prijs omhoog, China wilde de farmaceut van de wereld worden, de eikels hebben alleen nu voor tekorten gezorgd en slechte kwaliteit waardoor we wakker geworden zijn.

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/medicijnmacht-China

Maar wie er ooit bedacht heeft om daar onze medicijnen vandaan te halen, kan ik niet bij, iedereen weet toch dat ze niet te vertrouwen zijn.

Alles met een knipoog ;-)
maartenbakker

Golden Member

Ik realiseer me net dat het eigenlijk best knap en ambitieus is. Ze proberen de (op Marxisme geïnspireerde) 5-jarenplannen voor de hele wereld te schrijven.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ronald45

Golden Member

Op 18 juni 2020 21:22:44 schreef rew:
Postnl liegt gewoon dat ze pakketjes nog niet hebben. (als ze zeggen dat ze het hebben ga je bij HUN klagen dat het lang duurt).

Exact dat! En als ontvanger kan je geen officiële klacht indienen /onderzoek vragen, dat is aan de verzender. En de Chinese verzender zegt: Please wait patiently.

Ik snap ook niet waarom PostNl het monopolie heeft om die gratis verzonden, maar ook betaald verzonden, Chinese pakketjes te bezorgen.

Ik realiseer me net dat het eigenlijk best knap en ambitieus is. Ze proberen de (op Marxisme geïnspireerde) 5-jarenplannen voor de hele wereld te schrijven.

Als je merkt dat je tegenstander niet helemaal 100% is, zou ik het ook proberen, we maken zelf die gaten en vinden het vreemd dat andere daarvan gebruik willen maken, we hebben nog een lange weg te gaan, en niet al te veel tijd, moet je maar is een Ali openen in China (gaat je niet lukken, Ebay is ook al weg) maar andersom is het geen probleem. In NL is bijna elke friettent een chinees, nog even en spreken chinees ;)

Postnl liegt gewoon dat ze pakketjes nog niet hebben. (als ze zeggen dat ze het hebben ga je bij HUN klagen dat het lang duurt).

Heb wel veel pakketjes die in het land aangekomen zijn, maar dat kan nog wel eens weken gaan duren of helemaal niet aankomen, krijg ook wel mailtjes dat het bij het lokale postbedrijf is en dan is het er wel vrij snel, maar we hebben hier geen super mooi bedrijf als PostNL _/-\o_

Wou net een dispuut aanmaken bij Ali, maar omdat het (2020.05.26 17:47 (GMT-7): Verzending met lokaal transportbedrijf) kan het niet (Your order will be closed in: 2 days 19 hours 2 minutes) denk dat ik nog 3 dgn moet wachten voordat het wel kan, ik krijg dagelijks pakketjes kan me niet voorstellen dat het bij het postbedrijf ligt, eerder douane, dit kost ze btw bakken met stiekjes (die om de pakketjes zitten) :)

Alles met een knipoog ;-)
maartenbakker

Golden Member

Op 20 juni 2020 09:31:58 schreef RvEldijk:
[...]

In NL is bijna elke friettent een chinees, nog even en spreken chinees ;)

Alleen zijn dat vaak mensen die niet in China willen zijn (in theorie zou je dat aan hun taal kunnen herkennen, als ze uit Hong Kong komen spreken ze Kantonees bijvoorbeeld). Groot verschil. Dat is de racismeval die de CCP op probeert te zetten. Ze kunnen dan zeggen: alle Chinezen zijn van ons dus als je de CCP beledigt val je het Chinese volk aan,of zeproberen je zover te krijgen dat je rechtstreeks negatieve dingen over het volk (ik zeg niet ras, dat zijn er alleen al binnen China meerdere) zegt. In werkelijkheid zijn ze vrijwel allemaal vriendelijk en van goede wil. Daarom zal ik ook gewoon bestellen op Ali als het zo uitkomt. Dat geld gaat gewoon naar het volk voor zover ik weet.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 20 juni 2020 13:11:33 (19%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Alleen zijn dat vaak mensen die niet in China willen zijn

Ik betwijfel dat sterk aangezien de financiering uit China komt, die gaan egt niet naar een lokale bank om het rond te krijgen, sterker nog mss word dit wel eens gefinancierd door de CCP, weet jij veel. Als ze uit Hongkong komen vind ik ze persoonlijk niet eens chinees

In werkelijkheid zijn ze vrijwel allemaal vriendelijk en van goede wil

Die mensen die je proberen te op te lichten, te neppen op die webshops, zijn ook egt super lieve mensen, aardig en vriendelijk enzo.

Daarom zal ik ook gewoon bestellen op Ali als het zo uitkomt. Dat geld gaat gewoon naar het volk voor zover ik weet.

Klopt idd, maar slaat wel de bodem onder je eigen economie uit, ik zal de laatste zijn die lokaal iets gaat bestellen, ik bestel alles daar om mensen in de EU iets duidelijk te maken.

Punt wat ik wilde maken, hoeveel friettenten (met Nederlanders) zie jij in China, zelfde percentage ? wij hebben hier niet eens friettenten, was ooit iets nederlands.

Alles met een knipoog ;-)
McAwesome

Golden Member

China is mee de oorzaak dat vele kleine elektronicawinkeltjes hebben moeten sluiten. Ook de kleinere elektronicabedrijfjes krijgen het steeds moeilijker omdat tegen China niet te concurreren valt. Dat is deels de fout van China omdat zij onze zwaktes uitbuiten maar ook voor een groot deel onze fout omdat wij hebberig zijn geworden en onszelf onhoudbare regels en belastingen hebben opgelegd.

Ik hoor regelmatig van klanten dat onze producten erg duur zijn en dat wij afzetters zijn maar wat men vergeet is dat als een van onze producten 100 euro kost, dat daar bijna voor 50 euro aan heffingen en belastingen (van diverse overheden) in zitten (BTW, loonkosten, vennootschapsbelasting, ...). Als de Chinese overheid dan nog eens de export gaat subsidiëren dan is het niet zo verwonderlijk dat een Chinees hetzelfde product voor pakweg 25 euro kan aanbieden. Wat men dan niet beseft is dat men zo zijn eigen land niet steunt en dat men op termijn zo bijdraagt aan nog hogere belastingen en meer werkloosheid.

Precies en zo is het balletje rond, en dat ze ook nog maar eens de helft leveren van wat ze beloven, tja dan word het idd heel goedkoop.

Vraag me af hoe we dit tij kunnen keren, ik zou graag een Ali EU zien die dit gewoon goedkoop kan leveren, want blijkbaar hebben we de smaak van goedkoop te pakken, en neemt niet weg dat dat onze welvaart wel ten goede komt, ik zag hier op het forum van ledjes die 7 pst euro waren, tja dan gaan projecten ook niet van de grond komen.

Alles met een knipoog ;-)
EricP

mét CE

maar wat men vergeet is dat als een van onze producten 100 euro kost, dat daar bijna voor 50 euro aan heffingen en belastingen (van diverse overheden) in zitten (BTW, loonkosten, vennootschapsbelasting, ...).

Dat. En met dank aan de vakbonden zijn de lonen hier veel en veel te hoog. Ook iemand die niks kan, kan 2x per jaar een weekje weg zeg maar. De Chinees neemt met minder genoegen. En haalt zo de omzet naar zich toe. En verdient op die manier per saldo op termijn meer. Zo leerde ik het heel vroeger op school al bij de basis van economie.

Klopt idd, maar slaat wel de bodem onder je eigen economie uit

Daar is in de jaren 80 reeds voor gezorgd. Veel productie naar het buitenland omdat het hier te duur werd. Nu plukken we daar de vruchten van.

Voor wat betreft eigen economie steunen: prima. Maar als ik iets voor minder dan de helft bij onze oosterburen kan kopen... zelfde product. Zelfde fabriek. Alleen minder marge... Dan vind ik het heel jammer van onze eigen economie, maar dan gaat het echt daar vandaan komen.

[offtopic]Een haspeltje wat minder gangbare kabel... Prijs om je rot te schrikken. Slechts 50m nodig. Zoeken, zoeken, zoeken... Vind ik het in Duitsland. Helaas, alleen per 100m. Dus ik klik alweer weg... zie in een flits die prijs nog... klik weer terug. 60% van de prijs in NL voor de dubbele hoeveelheid. Dat ritje Duitsland (ze bezorgen niet in Nederland, dan moet je in NL bestellen voor NL prijzen!) en het gedoe om Duitse BTW terug te halen als Nederlands bedrijf, dat kon ruimschoots uit.[off topic]

Voor wat betreft eigen economie steunen: prima. Maar als ik iets voor minder dan de helft bij onze oosterburen kan kopen... zelfde product. Zelfde fabriek. Alleen minder marge... Dan vind ik het heel jammer van onze eigen economie, maar dan gaat het echt daar vandaan komen.

Ik heb het idee dat het eerst helemaal kapot dood moet zijn voordat ze het snappen, daarom alles buiten de EU halen zodat zo snel mogelijk het lampje aangaat, ik was hier lokaal in de electronica shop (120km rijden) vroeg naar die NXP chip nee hadden ze niet, ok MCP23017 dan,..nee ook niet, ja dan word het toch allemaal lastig

ze bezorgen niet in Nederland

Dit moet toch egt gaan stoppen, we wonen in de EU, en we moeten gewoon goedkoop kunnen handelen en leveren binnen de EU, wil dit project ooit van de grond af komen.

en het gedoe om Duitse BTW terug te halen als Nederlands bedrijf

Staat me iets van bij dat ze dit btw vrij moeten/kunnen leveren

Alles met een knipoog ;-)
McAwesome

Golden Member

Op 20 juni 2020 13:54:33 schreef EricP:
[...]
Voor wat betreft eigen economie steunen: prima. Maar als ik iets voor minder dan de helft bij onze oosterburen kan kopen... zelfde product. Zelfde fabriek. Alleen minder marge... Dan vind ik het heel jammer van onze eigen economie, maar dan gaat het echt daar vandaan komen.

Het is hard om te zeggen, maar dan zal jij (en vele anderen) toch op termijn gaan moeten bijdragen om mijn uitkering te betalen als ik eenmaal weggeconcurreerd ben.

Europa moet dringend inzetten op meer eigen maakindustrie en de belastingen moeten omlaag. Ook mag er iets gedaan worden aan de eindeloze regelneverij die ondernemen nog eens extra bemoeilijkt. Op die manier is een EU Ali misschien nog wel haalbaar. Met het geweten en moreel kompas van de wereld te willen zijn, gaan we er echt niet komen.

Blijkbaar ligt de politiek van dit alles niet wakker. Meer maakindustrie vind ik ook maar alleen in de programma's van extreem rechts terug... Nochtans worden we zo minder afhankelijk van het buitenland, want dat we nu ook al afhankelijk zijn van China voor onze medicijnen is wel erg beangstigend als je daar over doordenkt.

Het is hard om te zeggen, maar dan zal jij (en vele anderen) toch op termijn gaan moeten bijdragen om mijn uitkering te betalen als ik eenmaal weggeconcurreerd ben.

Hehe ik betaal al 15 jaar geen belasting meer in NL, heb daar een bedrijf, ik zal daar nooit meer belasting betalen, ik kom er wel eens en dan betaal ik wel 21% voor boodschappen, maar dat is maar 10dgn, dus ik zou het aan de volgende reaguurder vragen (moest ooit 8000 ff bijbetalen, toen maar eens verdiept in economie)

dat we nu ook al afhankelijk zijn van China voor onze medicijnen is wel erg beangstigend als je daar over doordenkt

Toen ik het zag dacht ik werkelijk zijn we egt zo stom, maar de EU is wakker geworden en productie word terug gehaald, zal nog wel ff duren voordat die fabriek (die er ooit was) weer terug is.

Ik verdien elke maand 20 euro op de zorgverzekering, was ooit 20 euro betalen, zal mijn tijd wel duren, ik heb een hutje op de hei, kan me er ook niet druk over maken, maar zag gisteren in het nieuws dat de volgende opslag ronde er weer aan komt, overheid betaald netjes elke keer die verhogingen voor mij :)

Zodra je iets verdient in NL ben je gewoon de L*L

Alles met een knipoog ;-)
EricP

mét CE

Dit moet toch egtecht gaan stoppen, we wonen in de EU, en we moeten gewoon goedkoop kunnen handelen en leveren binnen de EU, wil dit project ooit van de grond af komen.

Het is al lang dood. Iets met trekken aan een dood paard ofzo.

Staat me iets van bij dat ze dit btw vrij moeten/kunnen leveren

Ze moeten niks. Ze mogen wel. Maar daarvoor hebben ze mijn BTW nummer nodig. Dan zien ze dat het naar Nederland gaat. En dan is het antwoord: bestelt U maar bij de NL vertegenwoordiging, zoals beschreven.

Europa moet dringend inzetten op meer eigen maakindustrie en de belastingen moeten omlaag. Ook mag er iets gedaan worden aan de eindeloze regelneverij die ondernemen nog eens extra bemoeilijkt.

Spijker. Kop. Raak.

Zodra je iets verdient in NL ben je gewoon de L*L

En dat is dus het probleem. Vergeet ook niet: zodra je iets hebt (waar je voor gewerkt hebt, al belasting over betaald hebt etc...).

Het is hard om te zeggen, maar dan zal jij (en vele anderen) toch op termijn gaan moeten bijdragen om mijn uitkering te betalen als ik eenmaal weggeconcurreerd ben.

Alleen als je in loondienst bent. Als je zelf je broek op gehouden hebt, mag je eerst alles op maken wat je hebt en dan de bijstand in. En dan gaan wij janken in Europa dat we steun nodig hebben. Zoals zuid Europa dat nu doet om hun reeds een paar jaar terug overleden economie weer enig leven in te blazen.

De hele economie is gebaseerd op NU en consumptie. Goederen die te repareren zijn bestaan nauwelijks nog. Arbeid is te duur. Tsja... fout gaat het toch wel.

Het probleem is dat de lonen in west europa torenhoog zijn, en dat we daardoor lokaal geproduceerde elektronica niet winstgevend geproduceerd kan worden. Dat heeft verder niet zoveel met belasting te maken. Een voldoende groot bedrijf ontduikt die toch.

Qua belasting zitten we hier wel goed. De enige die veel belasting betalen, zijn de lieden die het al gemaakt hebben en ook veel makkelijker wat kunnen missen. Die zullen binnenkort wel met pensioen gaan en dan terugvallen in de lagere belastingcategorie.

In de laatste twee generaties ken ik maar weinig mensen die in het hoge belastingtarief vallen...

De lonen kunnen nog verder omlaag, als we voor iedereen huis en energie kunnen garanderen. Dan kunnen we misschien weer voor een concurrerende prijs produceren voor de internationale markt.

Maar tegenwoordig ben je al makkelijk de helft van je inkomen aan huur kwijt, en kopen kun je vergeten. Nog minder loon kan niet.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

egt echt

Lol je kon het egt niet laten, ik weet hoe je het schrijft, dit is alleen mijn nieuwe Nederlands, ik vind het wel grappig.

Het is al lang dood. Iets met trekken aan een dood paard ofzo.

Ik denk een webshop aka Ali EU (heb nog wel ruimte over in men cloud) en goedkope post tarieven, dat we al een heel eind zijn, we hebben best mooie maak bedrijven al in de EU (niet genoeg idd), en mss moeten we de postbedrijven ook een aantal jaar onder subsidie gooien, zoals de chinezen doen, lijkt me meer btw op te leveren dan dit.

Ze moeten niks. Ze mogen wel. Maar daarvoor hebben ze mijn BTW nummer nodig.

Hehe zou een verplichting moeten worden, maar er zijn toch meerdere zaken in DE, waarbij ze geen NL vestiging hebben, jij bent de klant voor hun 10 andere, zou het minimaal proberen.

fout gaat het toch wel

Je zou het zeggen idd, ze hebben al meer uitgekeerd dan er binnen kwam (geloof dat we nu op 3000 miljard zitten?), je kunt idd bijdrukken, maar uiteindelijk moet iemand even snel de rekening betalen, ik ben helaas zo naïef dat ik denk, als we heel slim zijn, en snel gaan reageren, dat we het kunnen redden, en dat redden binnen de EU snap ik al helemaal niet, die mensen willen gewoon onbeperkt ons geld uitgeven, en daar gaan we over praten, WTF 8)7 mss toch maar wat chinezen in gaan inhuren :)

Alles met een knipoog ;-)

De lonen kunnen nog verder omlaag, als we voor iedereen huis en energie kunnen garanderen. Dan kunnen we misschien weer voor een concurrerende prijs produceren voor de internationale markt.

China houd kunstmatig de lonen laag (ook al hebben ze daar moeite mee) maar dit houden ze nog wel 30 jaar vol wanneer in de EU voor 100% alles weg is.

Mss moeten we vanuit China maar is een C02 belasting gaan invoeren, milieu belasting, wij hebben hier regels, en dat moeten we ook hun voorhouden, noem het maar op om een gelijk speelveld te krijgen, en als producten dan vergelijkbaar worden met hier zijn we er toch.

Ik geloof dat al het machinaal geproduceerde gewoon een BAN moet krijgen vanuit China, sorry komt de EU gewoon niet in, maken we zelf al, dan wel voor een goed alternatief zorgen hier, en niet 4-10x duurder dan daar, denk een mooi begin.

Zie in de EU ook shops die kopen goedkoop in china, en dan 4-10x duurder verkopen, tja sterf dan, daar hebben we ook geen zin in, ik kocht in china en verkocht het voor 2x meer in de EU, daar moest ik zelf dan nog de import/verzendkosten van betalen.

Alles met een knipoog ;-)

Op 20 juni 2020 16:01:29 schreef RvEldijk:
...Mss Misschien moeten we vanuit China maar is eens een C02 belasting

Nieuw Nederlands, hmpf.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
McAwesome

Golden Member

Op 20 juni 2020 15:47:46 schreef Ledlover:
Het probleem is dat de lonen in west europa torenhoog zijn, en dat we daardoor lokaal geproduceerde elektronica niet winstgevend geproduceerd kan worden. Dat heeft verder niet zoveel met belasting te maken. Een voldoende groot bedrijf ontduikt die toch.

Vooral de loonkosten in de zin van belastingen op het loon zijn erg hoog, vooral in België dan. Een werknemer kost jou makkelijk 4.000 tot 5.000 euro per maand waar die uiteindelijk misschien maar 1.600 tot 1.900 euro netto van over houdt. Dat andere belastingen vermeden worden door grotere bedrijven zal ik niet ontkennen, maar dat is weer niet eerlijk tegenover KMO's.
Betaal die 4 tot 5k maar eens met de verkoop van elektronicaproducten met een marge van 15 tot 20%...
In Duitsland is de loonkost al gemiddeld 1.000 euro goedkoper per maand vergeleken met België.

In de laatste twee generaties ken ik maar weinig mensen die in het hoge belastingtarief vallen...

In België val je reeds in de hoogste belastingschijf van 50% (personenbelasting) vanaf iets meer dan 41.000 euro brutoloon en meer op jaarbasis. Dat is relatief hoog (3.200 bruto per maand), maar niet extreem dus. Er zullen vast wel redelijk wat mensen in dat tarief vallen.

Nieuw Nederlands, hmpf.

What is HMPF? HMPF is "Sound made when irritated" :)

Die mss gebruik ik, omdat je voor je het weet anders op 10 pagina's lezen zit.

vooral in België dan

Dan splitten we dat land toch op, mocht dat geen oplossing zijn dan kunnen we het nog uitsluiten van de EU, niemand die het merkt.

Ik vind het nogal belachelijk dat ik men NXP chips in China moet kopen, zie liever dat NXP fabriek direct aan mij verkoopt d.m.v. een platform.

Alles met een knipoog ;-)

Ter info:
Speelt op Aliexpress:

Ik had wat "screw connectors" besteld. Komt binnen: Sleutelcontacten!

Voorzichtig de verkoper gemailed: "Da's niet wat we afgesproken hadden". Antwoord: "De prijs die je betaald hebt hoort bij de sleutelcontacten, we hebben helaas de verkeerde foto en omschrijving bij die advertentie geplaatst. We kunnen wat van je aankoop vergoeden".

Dus ik geantwoord: "Maar ik wilde screw connectors, geen sleutelcontacten".

Krijg je: Stuur ze maar terug dan krijg je je geld terug als het binnen is.

ik: "aangetekend kost ongeveer 25 euro bij postnl, niet aangetekend ongeveer 5 euro, maar dan komt het vast "nooit aan"...."

zij: Zoek maar een goedkope verzendmethode.

ik: dispute.

Binnen enkele seconden stond die op: "Escalated, aliexpress steps in". Mooi.

Na een dag of zo:

code:

AliExpress proposed a new solution
Proposal: Refund EUR € 0,00

Oeps. Dat is niet de bedoeling. Maar gek genoeg/gelukkig stond de boel nog wel op "waiting for both parties to respond".

Maar toen realiseerde ik me: Ik moet zeker nog fotos sturen van de verkeerde artikelen. Ik had fotos van het pakket en de verkeerde spullen. OOk een screenshot van de advertentie meegestuurd.

En enkele uren later:

code:

AliExpress proposed a new solution
Proposal: Refund EUR € 19,13

Mooi zo.

Het was inderdaad iets "te mooi om waar te zijn", en ik heb genoeg van de screwconnectors (tegen een normalere prijs) besteld om weer een tijdje vooruit te kunnen. En nu is er een chinees die op de blaren mag zitten. Prima zo(*).

Iemand nog sleutelcontactjes nodig? Helft van de normale prijs op Ali.

(*) Met ZOWEL de foto als de omschrijving fout, maar de PRIJS van een ander product, ga je me niet vertellen dat dit een onschuldig foutje was.

Edit: Ik kon bij het openen van het dispute niet iets zinnigs kiezen wat leek op wat er aan de hand was. Dus maar iets van "logistics issue" er van gemaakt. Voor de eerste beslissing staat nog: "logistics issue: yes", maar voor de tweede beslissing staat: "logistics issue: no". Ik denk dat ze dit intern gebruiken om de kosten op diverse "verzekeringen" te boeken.

Bij nader inzien biedt "eva" wel de optie: "niet als omschreven". Misschien moet je zo'n case via die route openen.

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 20 juni 2020 16:30:28 (12%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik kreeg gisteren ook een 10a zekering binnen zonder de holder, staat foto van de holder in de advertentie waarvoor ik 3.99$ betaald had met als "set", zat nog naar een andere order te kijken waar ik 2$ voor 5 zekeringen heb betaald, zie ik ook nu in de advertentie onderaan staan (package include 1x fuse) maar daar trap ik dus mooi niet in, streken daar, niet te zuinig.

Deze zending heb ik uiteraard nooit ontvangen :)

Alles met een knipoog ;-)

het begint wel meer, van die vage artikels aan een prijs. en dan zit er 1 foto tussen van een goedkoop artikel, en dat is dan de prijs.
of een klein regeltje waar dan staat dat de andere accesoires er niet bij zitten.

stilletjes aan begin ik af en toe al meer EU te bestellen. batterijen oa haal ik niet meer in china. kost hier dan 3x zoveel, maar dan heb je wel een echte.
ik heb in china ook al echte accu's gehad, maar dan 1 op de 10.

laatst mijn gsm scherm weer kapot. in china 10€, maar je moet er al 2 bestellen, want 1 doet het nooit. denk dat ze daar afgekeurde exemplaten van fabriek gewoon op aliexpress gooien. heb nu in NL besteld en koste 25€. had het wel op 1 week en werkt zoals het hoort.
voor die 5€ dan maar.
anders is het: scherm bestellen voor 10€, 3maand wachten, scherm blijkt niet te werken, refund aanvraag, verkoper beweert dat alles getest is. filmpje maken waarin ik toon dat het oude display (met barst) wel werkt, en het nieuwe niet. aliexpress geeft dan refund. dan weer een ander scherm bestellen en weer 3maand wachten. dan betaal ik maar direct hier het dubbele en bespaar ik mezelf 5,5maand ellende.

bulk artikelen, zoals 100den ledjes, 10tallen arduino's, 5 schermpjes, plastic pluggen.... haal ik nog gewoon in china. dat is aanvullen van voorraad.

Op 20 juni 2020 16:34:21 schreef RvEldijk:
Ik kreeg gisteren ook een 10a zekering binnen zonder de holder, staat foto van de holder in de advertentie waarvoor ik 3.99$ betaald had met als "set", zat nog naar een andere order te kijken waar ik 2$ voor 5 zekeringen heb betaald, zie ik ook nu in de advertentie onderaan staan (package include 1x fuse) maar daar trap ik dus mooi niet in, streken daar, niet te zuinig.

Deze zending heb ik uiteraard nooit ontvangen :)

dat kan je wel winnen hoor, als de titel zegt 'set' en de fotos spreken van houder + zekering, is dat misleidend.
1 zekering is geen 'set'.
jammer, maar in de betaling staat dan wel dat je $3,99 betaald voor een set.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Iemand nog sleutelcontactjes nodig? Helft van de normale prijs op Ali.

Heb je een goeie advertentie foto en omschrijving,...hahahahha

Alles met een knipoog ;-)

dat kan je wel winnen hoor, als de titel zegt 'set' en de fotos spreken van houder + zekering, is dat misleidend.
1 zekering is geen 'set'. jammer, maar in de betaling staat dan wel dat je $3,99 betaald voor een set.

Ik weet ik weet, maar dom genoeg van ze stond er ook untracked op de verpakking, ik geloof niet dat ik dit gevecht aan ga, en gewoon me van de domme hou, en dus nooit is aangekomen, zit nog te denken, normaal doe ik dit nooit.

Ali is meer voor de verkopers, Ebay meer voor de klant, normaal koop ik alles op Ebay, maar die is de laatste tijd duurder geworden waardoor ik weer meer op Ali koop.

Nog een scam btw guys de 18650 batterijen, en ja het is helemaal mis daar, in de batterij zit een mini batterij, en ze vullen de rest op met bloem op hetzelfde gewicht te krijgen, maar je koopt b.v. 5000mah en je krijgt 600mah, ik kocht ze erg veel met de gedachte ik krijg men geld terug, maar hierbij men waarschuwing, je koopt ze en meet ze ff na qua vermogen, hier al 20 van die dingen liggen :)

https://www.youtube.com/watch?v=JC2QcrMrqlUhttp://

Alles met een knipoog ;-)

Dit topic is gesloten