Eminent EM7480 3D Mediaspeler

Ik heb een Mediaplayer van Eminent, type EM7480. Deze blijft hangen in het opstartscherm en gaat niet verder.
Als ik de aan/uit knop lang vasthoud dan gaat hij wel uit.
Ook heb ik de Firmware opnieuw kunnen programmeren, maar toch blijft hij hangen in het startscherm.

Iemand een idee of er een oplossing is?

Ik heb hem 2e hands gekocht. Zou het kunnen dat hij een onderdeel op het netwerk zoekt die er niet meer is?
Factorysettings wil niet, want dat wil alleen via het menu en daar kom ik niet in.

Alvast bedankt.

bprosman

Golden Member

Ik heb precies het zelfde. Ik heb ook zelfs de firmware kunnen upgraden maar geen oplossing nu :-(
Wat ik lees op de diverse support fora als (enige) oplossing is "opsturen" maar ja, dat ding is al jaren oud.

[Bericht gewijzigd door bprosman op woensdag 24 juni 2020 09:59:14 (38%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 24 juni 2020 09:52:47 schreef bprosman:
Ik heb precies het zelfde. Ik heb ook zelfs de firmware kunnen upgraden maar geen oplossing nu :-(
Wat ik lees op de diverse support fora als (enige) oplossing is "opsturen" maar ja, dat ding is al jaren oud.

Ik heb positief antwoord van Eminent:

Beste Gert?,

Het ziet ernaar uit dat uw product defect is, onze excuses voor de ervaren ongemakken.

Wij zouden u willen vragen om op deze e-mail te antwoorden met uw *complete adresgegevens* zodat het garantieproces in gang kan worden gezet. Hierbij hebben wij ook de *IIC code* (deze kunt u vinden op de productsticker) en/of een *kopie van het aankoopbewijs* nodig in verband met de garantie bepaling.

De garantie wordt rechtstreeks met het Support Center afgehandeld. Stuur uw product deugdelijk verpakt (inclusief alle accessoires zoals bijv. stroomkabel en harde schijf) naar onderstaand adres :

*Support Center
Referentienummer ****
Antwoordnummer 20012
6190XT, BEEK (L)*

Wij willen u erop wijzen dat wij bij de verzending naar een antwoordnummer de verzendkosten voor u betalen, maar de verantwoordelijkheid voor het opsturen bij de verzender ligt. Daarom wil ik u vragen het verzendbewijs dat u bij verzending ontvangt goed te bewaren.

Samen met uw product dient u een duidelijke beschrijving van het probleem, uw adres en telefoonnummer te versturen. Vermeld a.u.b. ook het referentienummer ****.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u deze gerust stellen d.m.v een reactie op dit bericht.

--------------------------------------------------

Hallo, bedankt voor uw reactie.
Kunt U me ook vertellen aan de hand van de IIC-code of er nog garantie op zit?
Indien dit niet het geval is dan is het niet rendabel om deze te repareren lijkt me.

De IIC-Code is:
IIC CODE:09050.001-091550

Mijn gegevens:
Gert Pot
********

----------------------------------------------------
Hallo Gert,
Dit wordt ook buiten garantie gratis gerepareerd.

bprosman

Golden Member

Zal er ook eens een mailtje aan wagen dan.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik heb hem 30 juni terug gekregen en hij doet het weer.

Ik heb exact dezelfde mediaplayer, en na een mail aan Emiment is me verteld dat hij buiten de garantie valt en niet gerepareerd kan worden door ze.

Ook heb ik meerdere keren geprobeerd om de firmware te updaten maar dat heeft geen enkele zin, het doet helemaal niets. Mijn mediaplayer blijft hangen bij het Eminent logo. Heeft iemand enig idee?

Ik weet genoeg. Geen Eminent rotzooi kopen.