Miele C3 stopt plotseling

Goedendag heren/dames!

Middels Google deze handige forum gevonden. Ik heb een Miele C3, als ik hem aan doe brand er een lichtje en dan is hij weer uit. Geen geluid van de motor niks.

ALles gedemonteerd, triac etc. ziet er goed uit! Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

deze stofzuiger heeft nog wel een werkende motor? of thermische beveiliging motor is ingekomen. snoer los aan katrol komt ook voor, maar dan doet ie niks over het algemeen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Geen idee of de motor werkt. Wat is de beste manier om dit te testen? Er brand misschien 1 seconde een lampje van op welke stand hij staat dan weer uit.

Als ik op internet kijk zie ik dat meerdere mensen dit probleem hebben zonder oplossing.

Foto's van de print kan helpen. En meet de voeding waar die binnen komt ten tijde van opstarten. Deze stofzuigers hebben een hele trage aanloop, een snoerbreuk kan de oorzaak zijn, zodra de motor stroom gaat trekken onderbreekt de voeding.

Nu al een paar keer gehad dat snoer precies bij oproller aan begin defect en zelfs geheel ingescheurd was door veelvuldig te hard trekken...

heb ik ook al vaker gehad, maar je ziet vaak wel dat men stelselmatig stofzuigt op de max van de kabel om niet om te hoeven steken. kabel breekt net voor de haspel of de amp stekkers komen los van de haspel. de trekontlasting is niet heel goed bij sommige..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ben ik weer. Heb een nieuwe motor vanuit het buitenland besteld, hij is vandaag binnen gekomen. Dit was een soort 'universele' motor ook geschikt voor mijn stofzuiger.

Ik heb hem aangesloten, het lijkt alsof de stofzuiger helemaal geen power heeft. Ook kan ik die bedieningsknop voor hard/zacht niet gebruiken.

Iemand enig idee?

Zie video:

https://streamable.com/ahwsqz

Je hoort een knal en geknetter, ik denk dat die nieuwe motor gestorven is... Er is daar binnen iets mis gegaan, dat is zeker. Ik zou het toch bij het originele type houden.
Je universele motor kon wel eens duurkoop geworden zijn...

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Die knal is omdat hij niet vastgeklikt zit. De nieuwe motor doet het gewoon, maar bij het aan doen loopt ie van volle snelheid naar laagste stand. Dat gebeurt elke keer bij het aan doen

Meer info nodig wat de originele motor is en de nieuwe motor die je gebruikt hebt

Als ik het goed lees heb je de turbine gedemonteerd vd oude motor. Het anker geïnspecteerd, koolborstels nagezien en de triac en veiligheid naast de traic nagezien (vd oude)? Klopt dit allemaal? Heb je de condensator op de regelprint nagemeten. Deze geeft meestal een hikkend verschijnsel, niet dit, maar je weet maar nooit. Zou het kunnen dat de motor (nieuwe)van een ander model is (ziet hij er hetzelfde uit?) en dat de inwendige triac incompatibel is. Mss verwisselen met de oude? Ik heb nog nooit een namaak motor geplaatst. Wel weet ik dat als je namaak in miele steekt dit dikwijls problemen geeft. Ik gebruik de regeling nooit. Altijd volle snelheid (knipoog). Als je de traic kortsluit kun je de stofzuiger op vol vermogen gebruiken en de aan/uit werkt dan nog. Zuigkracht kun je ook minderen aan de steel door de valse lucht inlaat klepje. Indien je geholpen wil worden moet je natuurlijk wel de gevraagde info alhier door de leden gevraagd aanbieden.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Klopt! Bedankt voor alle hulp.

De originele motor is een MRG 20-068-135.

Er zit nu een 1400 watt Artiko motor in. De motors zien er identiek uit. Past ook precies in de Miele en volgens verkoper geschikt voor diverse Miele modellen.

De snelheid maakt mij niks uit, als hij maar volle toeren draait. Helaas draait hij nu alleen op de laagste toeren. Hoe kan ik de traic laten kortsluiten? Ben niet zo technisch.

[Bericht gewijzigd door blackscell op woensdag 24 juni 2020 00:03:19 (17%)

De triacprint uit de motor halen. Naar ik kan lezen heb je dit bij de oude reeds gedaan dus dit moet voor jouw een makkie zijn. Stuur de foto door. Of zoek op het net (google) een datasheet er van. A en K (A1 en A2 bij triac) overbruggen Gate ongemoeid laten hoewel de drie poten kortsluiten ook geen kwaad kan normaal (R in serie met gate op de print).

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Je kan toch de netspanning eens direct op de motor aansluiten? Dan weet je onmiddellijk of het de motor dan wel de print is.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

A1 en A2 hebben meestal brede printsporen terwijl de gate een dun spoortje heeft.

Net ook een C3 onder hande en motor ff demonteren en kom je uit bij een Tryac printje en vermoedelijk is middelste contact losgebrand.. Vermoed dat de regeling in de motor iets te veel imitatie is..

Op 24 juni 2020 19:18:21 schreef smd:
Net ook een C3 onder hande en motor ff demonteren en kom je uit bij een Tryac printje en vermoedelijk is middelste contact losgebrand.. Vermoed dat de regeling in de motor iets te veel imitatie is..

Triacprint was in orde, bij die Miele C3. De motor zat wel echt voor met bergentroep, denk dat de filter erdoorheen was. Voor hij stuk ging rook hij raar en draaide hij luidruchtig.

Als ik de Miele triac op de nieuwe motor doe, zal hij dan werken?

ja geen probleem: de motor is een serie motor dus geen probleem.

Demoteer motortje eens: is met een nylon hamertje, sleuteltje 13 en torx 20 zo gefixt. Mogelijk koolborsteltjes en 2 lagertjes.

Ik ga nu de Triac overzetten. Het maakt dus niet uit dat hij van een Miele motor naar een universele motor gaat de triac printplaat?

Dit is de triac van de Miele.

[Bericht gewijzigd door blackscell op vrijdag 26 juni 2020 21:09:38 (11%)

Gewoon doen. Indien geen resultaat....Je weet wel....bruggetje plaatsen over A1 en A2. Of deftige foto.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Hierbij nog wat fotos van de miele motor. Misschien dat jullie er wat wijzer van worden, ik heb 2 linkerhanden wat betreft elektrica.

Edit: nieuwe motor geopent. Ziet er wat lastiger uit. Hoe kan ik dit het beste doen?

[Bericht gewijzigd door blackscell op vrijdag 26 juni 2020 21:30:50 (25%)

Ik hoop dat de eerste foto niet van de nieuwe motor is. Anker collector ziet er ruw uit. De middelste foto, waar zijn de aansluitpinnen die in de fiche passen, afgebroken? Gebeurt dikwijls. Gewoon 1.5mm stijve koperdraad rond wikkelen en vast solderen. Rechtse foto. Deze herken ik niet, vermoedelijk het Chinese namaak model. De print gaat er precies op een andere manier uit. Met de tekst naar voor (btb10-600) zijn de linkse en middelste pin A1 en A2. Normaal is deze triac wel het juiste model. Kortsluiten en afwachten. Weer vuurwerk dan is de nieuwe motor niets waard.

[Bericht gewijzigd door EricN op vrijdag 26 juni 2020 21:45:37 (100%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 26 juni 2020 21:34:14 schreef EricN:
Ik hoop dat de eerste foto niet van de nieuwe motor is. Anker collector ziet er ruw uit. De middelste foto, waar zijn de aansluitpinnen die in de fiche passen, afgebroken? Gebeurt dikwijls. Gewoon 1.5mm stijve koperdraad rond wikkelen en vast solderen. Rechtse foto. Deze herken ik niet, vermoedelijk het Chinese namaak model. De print gaat er precies op een andere manier uit. Met de tekst naar voor (btb10-600) zijn de linkse en middelste pin A1 en A2. Normaal is deze triac wel het juiste model. Kortsluiten en afwachten. Weer vuurwerk dan is de nieuwe motor niets waard.

Bedankt, eerste foto is idd de oude motor. De laatste de Chinese model. Heb hem eruit, zet nu de oude triac op de nieuwe plaat. Als dat niet werkt dan kortsluiten

Laat de resultaten maar weten. Ben benieuwd.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Nieuwe triac erin gedaan. Doet nu precies hetzelfde als wat de oude motor deed. Gaan aan dan uit.

Kan iemand laten zien hoe ik deze short?

Dit is een BtB16 600bw