Defecte voeding Samsung UE46ES6100

Ik heb hier een Samsung UE46ES6100 met een defecte voeding.
Deze doet helemaal niets meer en de zekering is goed en ook de gelijkrichter is goed.
Heeft er iemand een schema van of weet iemand wat er aan de hand kan zijn.
Of heeft er iemand een voeding liggen.
Het type van de voeding is BN44-00518B.

Samsung tv voedingen zijn altijd goed te maken, kijk eens goed of er niet een blauwe condensator sluiting maakt en een power transistor en diode. De zekering ook nagemeten?

*hier heb ik geen app voor nodig

Bart.
De zekering was defect en is vervangen.
Maar er is iemand met de tv bezig geweest en deze heeft sluiting met het chassis gemaakt.
De blauwe condensatoren heb ik door gemeten en deze zijn goed.
Ook de diode's zijn goed die erop zitten.
Hetzelfde geldt voor de brugcel ook deze is goed.
De transistors heb ik niet gemeten omdat ik ervan uit ging dat het een triac of tyristor was.
Ga ik als nog even doen.

Vandaag even bezig geweest met de voeding.
Alle mosfets doorgemeten en deze zijn goed.
Het enige wat ik kan vinden is een condensator die 330nf moet zijn maar ik meet 210nf.
Dus deze moet ik nog vervangen.
Maar ik denk niet dat het dit is omdat deze voor de gelijkrichter zit en ik heb spanning op de gelijkrichter.
Verder alle elco's doorgemeten en diodes.
Deze waren verder goed.
Heeft er iemand nog ideeën.

Een schema zou ook handig zijn zodat ik weet welke spanning ik waar moet meten.

En weet er iemand waarom er uit tussen de mosfets wordt gedaan en moet deze er weer terug geplaatst worden.

Het wit bedoel je tussen de mosfets, dat is gewoon witte siliconenkit om hoogfrequent trillen (en dus piepen) tegen te gaan, maar ik doe het nooit er terug op want vaak blijkt toch dat deze troep ook op de kapotte onderdelen zit, misschien dat t teveel isoleert ipv koelt en dan gaat zo'n onderdeel eerder kapot... Heb je de mosfet ook gemeten of ie goed is (makkelijk om dat tegen aarde te meten als er meer zijn, er mag maar een pin tegen aarde liggen anders is ie kapot)

[Bericht gewijzigd door Bart64 op zaterdag 20 juni 2020 20:01:32 (20%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Bart ik heb de mosfets losgesoldeerd en zo doorgemeten.
Met de diode test en gekeken of hij ook in geleiding ging.
Daarna kortgesloten met mijn vingers en hij opnieuw gemeten.
Alle mosfets waren goed.
Dus het probleem moet ergens anders zitten.
Ook de schottkydiodes zijn goed.

HEb je 3,3 volt ? Die is nodig voor het moederbord om op te starten. Als je die niet hebt moet je het standby ic vervangen aan de onderkant of kijken of er daar een iets kapot is , bijv. weerstandje kapot is (0 ohm smd zekeringen ook meten aan de onderkant)

*hier heb ik geen app voor nodig

Hallo Bart.
Het heeft even geduurd voor een reactie.
Maar doordat ik een component defect heb gemaakt tijdens het desolderen heb ik een nieuw board gekocht.
Helaas werkt de tv nog niet en ben ik bang dat het probleem in het processor board zit.
Maar nog geen tijd gehad om er verder naar te kijken.
Om de spanning te kunnen controleren heb ik een schema nodig maar kan deze niet vinden.
Wordt vervolgd.

Zoals eerder beschreven heb ik het mainboard vervangen door een nieuw board omdat ik een smd component om zeep heb geholpen en deze niet beschikbaar was.

Maar na het plaatsen van een nieuw board zit het probleem er nog steeds in.
Ik heb 5.3volt op cn201.
Maar ik krijg geen spanning op cn11 12 of 13. Hier zou 13volt op moeten staan.
Volgens de technische manual zou dan het main board defect zijn?

Zou het kunnen dat er sluiting in het mainboard zit die vervolgens de voeding weer opblaast?

Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen.

Je Pwr on signaal komt op de voeding??

je blaast niet zomaar een voeding op hoor,zijn aardig beveiligd...

Ik krijg geen spanning op de pwr on.

ik ben ook met een soortgelijk probleem bezig.
Ik vraag me af of het mogelijk is om het powerboard te activeren zonder dat het mainboard is aangesloren.

Iemand die dat weet ?

Volgens mij moet er een mogelijkheid zijn om iets door te verbinden zodat het powerboard in komt.
Maar ik weet niet welke twee je moet doorverbinden.
Misschien dat iemand hier meer over kan vertellen..

Als je ps/on met 3,3V verbindt moet de voeding aangaan. Je kan ook met een batterij gebruiken als je die 3,3 volt niet hebt. Maar als tv dan wel aan gaat zal je toch nog misschien geen beeld hebben, dan zit er iets niet goed op t moederbord of tcon defect. Dan is er een circuit defect rondom de 3,3 volt of een klein spanningregelaartje op t moederbord of tcon maakt sluiting of panel is defect. Meten is weten.

*hier heb ik geen app voor nodig

Hallo Bart.

Er zit geen 3.3volt op de connector.
Wel zit er 5.3volt maar deze mag zeker niet gebruikt worden.
Zou het ook met een externe voeding mogen?
En de nul leg ik dan aan het chassis?

Probleem zit inderdaad in de 3.3volt voeding
Tv start nu goed op als deze wordt doorverbonden.
Nu denk ik dat ic Z1051Pi de oorzaak is hiervan.
Kan iemand dit bevestigen want dan kan ik deze bestellen.
Ik had nog wel het ic G2992B wat ernaast zat vervangen maar deze was niet de oorzaak.
Ook de spannings regelaar van 3.3volt is goed.

Iedereen al bedankt voor het meedenken.

Standby ic vervangen kan helpen, maar kan ook los contactje zijn op (op moederbord) waardoor de spanning niet goed opkomt. Ik had dit met een sony tv die niet meer wilde opstarten. Beetje verwarmen van alle componenten hielp toen omdat er ergens iets niet goed gesoldeerd was. Zou componenten eens goed doorsolderen rondom dit ic (of connector) (Kijk onder een loupe ook eens eerst)
Succes!

*hier heb ik geen app voor nodig

Vandaag het ic binnen gekregen van AliExpress.
Maar helaas de print werkt nog niet.
Het moet in het standby gedeelte zitten want als ik 3volt op de voeding zet wordt deze ingeschakeld en krijg ik beeld.
Ik heb geen schema van de print en weet ook niet of ik het juiste ic heb vervangen.
Kan iemand mij verder helpen met dit probleem.
Ik zal er een foto bijvoegen van de drie componenten die ik al heb vervangen.
Er is mij nog iets raars opgevallen.
Ik heb zo'n zelfde print uit een andere tv maar dan geen smart tv.
Op mijn print meet ik bij drie condensatoren die parallel staan 4278mf en bij de andere print meet ik niets.
Het zou natuurlijk kunnen dat er andere condensatoren op zitten al heb ik mijn twijfels.
Het gaat om drie condensatoren dicht bij het ic wat ik heb vervangen. Zie foto
Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik vermoed dat de stby processor geen firmware bevat, gaat dit wel werken?? Is het niet een eeprom probleem in standby circuit ??

Maar als er geen software inzit dan zou deze er vanzelf uitgegaan zijn.
Dat lijkt mij toch niet mogelijk?
Over welke eeprom heb jij het dan. Waar kan ik deze op de print vinden.
En heb je toevallig een verklaring voor de drie condensatoren die sterk in waarde anders zijn dan de condensatoren op de andere print.

In de loop van de productie kunnen condensatoren wijzigen IVM modificaties OID , als de ESR goed is en een bekende waarde is, is het OK. De hoogste is de beste zou ik zeggen. Bij de standby processor zit een 8 potige EEprom, zoniet, zit deze in de standby uP