Philips 42PFL9803 Geen beeld

Beste

Ik probeer dit scherm te repareren voor een vriendin.
Echter het volgende gebeurd ermee..
De tv gaat gewoon aan amiblight gaat mee aan.
Echter blijft het beeld zwart en gaat de BL ook niet aan.
Ook als je dan met een zaklamp in beeld schijnt zie ik ook helemaal niks
Alle zekeringen op T-con boards en master slave boards meten goed

EDit net nog extra getest en tv geeft ook geluid als je een bron aanbied

https://elektrotanya.com/philips_q529.1e_lb_chassis_lcd.pdf/download.h…

Maar gaat aan achterzijde zichtbaar de verlichting aan?? Sommige schermen zijn zo donker en kan je het niet zien met een zaklamp

Nee zie aan de achterkant ook niks aangaan.

concentreer je dan maar op de verlichting...

Let er bij dit toestel op dat de flatcables van TCON naar de inverters zeer kwetsbaar zijn en dat de spoortjes vaak al loslaten als je de kabels uit de connectors haalt.

Groeten, Ron.

kan ik nog bepaalde onderdelen controleren, Want ook de flatkabels zien er nog netjes uit

Kijk eens aandachtig naar de Master Slave printen, die sneuvelde bij bosjes namelijk. Te herkennen aan weggebrand spoortje of pootj bij IC op master inverter.

Was destijds een mod voor

Weet jij zo waar ik daar iets over kan vinden ?

Op 26 juni 2020 18:38:13 schreef smd:
Kijk eens aandachtig naar de Master Slave printen, die sneuvelde bij bosjes namelijk. Te herkennen aan weggebrand spoortje of pootj bij IC op master inverter.

Was destijds een mod voor

Dat is niet voor dit model, dit is een LED scherm , het model wat jij bedoelt is er 1 met CCFL buisjes.

Bij de 9803 ging vaak de t-con kaduuk met de beruchte AS15, ook deze kan een oorzaak zijn dat er nauwelijks of geen beeld is.

Zou idd echt alleen door de AS15F komen dat toestel geen beeld meer geeft ?

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op vrijdag 26 juni 2020 22:17:48 (10%)

Als verlichting niet brand?? heb je zeker geen beeld!! Bij een LED heb je toch geen Master / slave board??

Klopt, deze tv heeft 2 led drivers en de sturing voor de leds komt vanuit de t-con middels de 2 kabels die Rontronix bedoelt en waarvan zeer vaak de goudkleurige aansluitingen loslaten aan de t-con zijde.

Sja,probeer maar eens aan goede onderdelen te komen van dit toestel, zal niet makkelijk zijn met een Full Led van eerste generatie..

Verdenk eerder de Tcon als de led drivers.. gezien idd de Tcon de boel aanstuurt

kan wel een tcon vinden alleen is dat een C05 ? en de mijne is een C0B

Edit

Zou ik de backlight kunnen testen door middel van een BL/on of lamp/on met een weerstand door te verbinden?

Schema.pdf

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op maandag 29 juni 2020 06:48:13 (28%)

Kan niet , moet exact dezelfde wezen is erg kritisch..